• Incognita

    Vi som har BIM i December

    Tja! Tänkte att alla vi som försöker denna månad samlas här ????. Kort om mig: 32 år (snart 33) och lever med min sambo sedan ca 4 1/2 år tillbaka. Har inga barn sedan tidigare någon av oss och vi längtar något enormt efter vår lilla knodd. Har slutat röka nu och ska komma igång med träning och bara leva allmänt hälsosammare för att försöka öka chanserna till en graviditet.

    Vilka är ni och hur känner ni inför hela försöka skaffa barn-processen?

    Detta blir vårt andra riktiga försök.

    Lycka till!

  • Svar på tråden Vi som har BIM i December
  • Jojjans
    Kakan32 skrev 2018-11-12 14:07:53 följande:

    Hej!

    Hoppar gärna in här. Det blir 5e försöket för oss. BIM 11/12


    Hej, välkommen! Är du 32 som ditt namn antyder är vi jämngamla :)

    Har ni barn sen innan?

    Lägg gärna in dig på bim-listan, säg till om du inte vet hur du gör.
  • Kakan32

    Hej allihopa! Hoppar in här med. 
    lite kort om mig, jag är 27 år och min sambo är 25.
    Jag har en son på 6 år (min sambo har inga barn).

    Jag var gravid i v7 som slutade i missfall i augusti. 
    Sorgen efter det var enorm för oss båda.
    Vi trodde att jag var gravid nyligt, men då kom mensen 9 november..... :/
    Ingen av dom två gångerna var planerade.

    Efter det har vi båda kommit fram till att vi vill lägga sorgen och rädslan från missfallet bakom oss och verkligen sikta in oss på att göra en bebis :) för det är ju det vi båda vill och längtar efter! Nästa BIM är 7 december :)

    BIM lista december 

    30/11 Kstadtjej87 

    1/12 gummsanmadde 

    2/12 mathilda1 

    3/12 ero13, mimmisen1991, Incognita 

    4/12 junimajs, Livethänder 

    6/12 Jojjans, kinaamirb, Lala90, Sångfågeln 

    7/12 siri88, Kayaaaa 

    9/12 Sirest01

    10/12 LottaU 

    11/12 Kakan32 

    21/12 Miichaella 

    23/12 EliMil 

    29/12 MalinJ

  • Kakan32
    Jojjans skrev 2018-11-12 14:42:41 följande:
    Hej, välkommen! Är du 32 som ditt namn antyder är vi jämngamla :)

    Har ni barn sen innan?

    Lägg gärna in dig på bim-listan, säg till om du inte vet hur du gör.

    Hej!


    Jo jag är 32 och det är första barnet. Hur länge har du/ni försökt?

  • Kakan32

    Var visst lite för snabb när jag länkade listan Tungan ute Listan är korrekt men presentationen var någon annans. Vet inte hur jag redigerar inlägget så kan väl presentera mig lite här istället. Är 32 och han 30. Vi har försökt i 4 månader. Detta blir femte försöket så vi håller alla tummar och tår.  


    Kakan32 skrev 2018-11-12 14:54:39 följande:

    Hej allihopa! Hoppar in här med. 
    lite kort om mig, jag är 27 år och min sambo är 25.
    Jag har en son på 6 år (min sambo har inga barn).

    Jag var gravid i v7 som slutade i missfall i augusti. 
    Sorgen efter det var enorm för oss båda.
    Vi trodde att jag var gravid nyligt, men då kom mensen 9 november..... :/
    Ingen av dom två gångerna var planerade.

    Efter det har vi båda kommit fram till att vi vill lägga sorgen och rädslan från missfallet bakom oss och verkligen sikta in oss på att göra en bebis :) för det är ju det vi båda vill och längtar efter! Nästa BIM är 7 december :)

    BIM lista december 

    30/11 Kstadtjej87 

    1/12 gummsanmadde 

    2/12 mathilda1 

    3/12 ero13, mimmisen1991, Incognita 

    4/12 junimajs, Livethänder 

    6/12 Jojjans, kinaamirb, Lala90, Sångfågeln 

    7/12 siri88, Kayaaaa 

    9/12 Sirest01

    10/12 LottaU 

    11/12 Kakan32 

    21/12 Miichaella 

    23/12 EliMil 

    29/12 MalinJ


  • Livethänder
    Jojjans skrev 2018-11-12 07:52:51 följande:

    Ja det är det jag hade på känn... pratas även om villa ställningar som är bäst, men lär ju vara lika mycket myt det.

    Egentligen tror jag inte sånt kan påverka, men vill typ bekräfta det för mig själv så att jag inte försöker klandra mig själv sen när det inte blev något pga att jag gjort fel.


    Precis, nej man ska absolut inte klandra sig själv. Händer det så händer det! Jag hade rejäl ägglossning förra månaden men ändå inget plus, så det är ju så mycket som ska stämma i kroppen för att det ska gå vägen. Jag tänker att när det är dags så tar det sig. Vi är på försök 5 nu med syskonförsök. Sonen tog 13 försök så jag känner mig rätt ödmjuk nu inför syskon :)
  • Jojjans
    Kakan32 skrev 2018-11-12 14:55:24 följande:

    Hej!

    Jo jag är 32 och det är första barnet. Hur länge har du/ni försökt?


    Har inte så många aktiva försök bakom oss (3), men ett missfall i vecka 16. Men vi har försökt sen i maj, jag 32 sambon 25, första barnet för oss med.
  • Jojjans
    Livethänder skrev 2018-11-12 15:00:29 följande:

    Precis, nej man ska absolut inte klandra sig själv. Händer det så händer det! Jag hade rejäl ägglossning förra månaden men ändå inget plus, så det är ju så mycket som ska stämma i kroppen för att det ska gå vägen. Jag tänker att när det är dags så tar det sig. Vi är på försök 5 nu med syskonförsök. Sonen tog 13 försök så jag känner mig rätt ödmjuk nu inför syskon :)


    Nej det är nog helt rätt att tänka som du, bara lite svårt när man blir orolig. Vill gärna hitta förklaringar till att det inte gick så vill utesluta vad som inte ens KAN påverka...
  • MaalinJ
    Junimajs skrev 2018-11-10 23:11:23 följande:

    Nu närmar det sig ???? så spännande. Tänker att köra varannan dag som nämt av MaaalinJ. Kommer kännas så underligt när det är vårt första givna försökt till att bli gravida. Hur kommer sexet vara? Konstig tanke men ändå inte ?vanligt? när man tänker att man går in för det för att hoppas på ett +. Ja... märkligt för mig iallafall. Spännande. Nervöst och pirrigt. Och lite skräckslaget eftersom man hoppas så mycket och den väntan som kanske blir. Med första barnet så var det liksom ett annat tänk. Då kände vi att händer de så händer det med glädje och så blev det. Men nu så har vi ju siktat in oss på att få ett till barn under nästa år så blir så blir liksom mer förhoppningar på något sätt. Försöker vända tankarna och se det som vi får extra mysigt nu under en period framöver och ha drömmarna att längta efter.

    Förlåt för en massa babbel. Är bara lite förväntansfull????

    Vilka känslor/tankar har/ känner ni just nu?


    Förstår vad du menar :) när vi började försöka va sexet bra och spännande. Men nu när det närmar sig 2 år så känner vi att det endast är på "beställning" tyvärr. Det blir liksom, när har du ägglossning? Nästa vecka.. Aha okej men då har vi sex då och sen är det liksom bara upp i sängen och göra det man ska. Det går snabbt och finns tyvärr ingen kärlek i det längre. Men vi både är medvetna om varför liksom. Tyvärr så blir det inte så mycket sex när det inte är äl. Jag vet inte varför det har blivit så men för oss handlar sexet just nu bara om att vi hoppas på en graviditet å Inget annat. Vi hade dock en paus i somras under semestern för att jag ville släppa den här pressen. Vi körde så klart oskyddat men vi myste när vi kände för det.
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-11-09 23:32:59 följande:

    Haha! Jag säger samma, det känns inte som så mycket förrän man börjar rabbla upp dom :) spännande med progesterall tycker jag, du får hålla mig uppdaterad! Jag håller tummarna för er med denna månad!! :)Åh varannan även efter positivt ÄL-test då också? :) det där med att ligga kvar låter rimligt, tycker alla säger olika men säger en fertilitetsläkare det så köper jag det alla gånger. Tack för aty du delar med dig :)

    Och frustrationen, visst är det så! Så himla skönt att slippa vara ensam i det här.. <3


    Ja han sa att vi skulle ha mer sex före äl än efter äl eftersom sperman kan leva länge. Kommer faktiskt inte ihåg hur många dagar efter äl han sa men vi skulle köra på varannan dag direkt efter äl å sen fortsätta en stund efter äl. Ska dit snart igen så ska fråga honom då :)
  • MaalinJ
    gummsanmadde skrev 2018-11-10 20:20:34 följande:

    Får jag fråga vilka vitaminer dom rekommenderade?


    Han nämnde mitt val som finns på apoteket :)
Svar på tråden Vi som har BIM i December