• Anonym (Ts)

    I vilken tid skulle du vilja leva?

    Om du fick välja årtal och plats hur långt bak i tiden som helst som du velat leva i, vilket årtal hade du då valt och varför?

  • Svar på tråden I vilken tid skulle du vilja leva?
  • Anonym (Teflon)
    Miss Skywalker skrev 2019-08-22 21:02:21 följande:

    Det var du som tog upp fattigdom, arseniksmink osv. Jag svarade på ts. De dör som flugor och har låg medellivslängd i tredje världen idag också.


    Och 1700 talet går väl att likna vid u-länder idag, dvs inte speciellt attraktivt eller kul.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Teflon) skrev 2019-08-22 21:54:42 följande:

    Och 1700 talet går väl att likna vid u-länder idag, dvs inte speciellt attraktivt eller kul.


    Enligt en reseguide från1800-talet visste människor hur man roade sig bättre på 1700-talet. Tar du det personligt att det är min favoritid? Du verkar inte riktigt kunna acceptera det..
  • Anonym (Teflon)
    Miss Skywalker skrev 2019-08-22 23:35:58 följande:

    Enligt en reseguide från1800-talet visste människor hur man roade sig bättre på 1700-talet. Tar du det personligt att det är min favoritid? Du verkar inte riktigt kunna acceptera det..


    Nej inte alls, men argumenten håller ju inte. Vilket jag bara påpekar.

    En (?) reseguide från 1800 talet?
  • sillson
    Konservativ skrev 2019-07-04 10:45:36 följande:

    Jag skulle vilja leva i Frankrike 1789 och avstyra den franska katastrofen.


    Om du skulle förhindra "katastrofen" så skulle du behöva åka dit några år tidigare och åtgärda det som utlöste katastrofen. Maken till deformerad, degenererad, och perverterad statsbildning har sällan skådats.

    Leve revolutionen!
  • Miss Skywalker
    Anonym (Teflon) skrev 2019-08-23 18:00:36 följande:

    Nej inte alls, men argumenten håller ju inte. Vilket jag bara påpekar.

    En (?) reseguide från 1800 talet?


    Då är du bra trångsynt. Jag säger inte att allt var bättre förr men det finns fördelar och nackdelar med alla tider. Vem är du att tala om för mig vad jag föredrar.
  • Anonym (1700-talet)

    1700-talet här med. Förutsatt att jag var ung, rik, söt och från en fin familj. Fina kläder, fester osv. Dessutom slapp rika kvinnor jobba.

  • Anonym (Född i fel tid)

    Vilket år som helst i förfluten tid förutom nu på 2000-talet.

    Jag rent ut sagt hatar hur samhället ser ut och den tekniska utvecklingen som gjort oss mer och mer osociala. Och värre kommer det bli, sanna mina ord!!!

  • Anonym (1920)
    Anonym (Född i fel tid) skrev 2019-09-05 16:25:15 följande:

    Vilket år som helst i förfluten tid förutom nu på 2000-talet.

    Jag rent ut sagt hatar hur samhället ser ut och den tekniska utvecklingen som gjort oss mer och mer osociala. Och värre kommer det bli, sanna mina ord!!!


  • Konservativ
    sillson skrev 2019-08-23 20:32:28 följande:
    Om du skulle förhindra "katastrofen" så skulle du behöva åka dit några år tidigare och åtgärda det som utlöste katastrofen. Maken till deformerad, degenererad, och perverterad statsbildning har sällan skådats.

    Leve revolutionen!
    Tyvärr har du svalt propagandan. Det som utlöste revolutionen var de dåliga stasfinanserna som berodde på det stöd man gett till amerikanerna. Det och den skadliga "upplysningen" som var en del av katastrofen.

    Andra betydligt mer degenererade statsbildningar: EU, Tyskland 1933, Maos Kina, Mördaren HoChi mins Vietnam, Zimbabwe, Haiti........

    Men jag ger dig rätt i att man måste åka dit tidigare. Har du en tidsmaskin att låna ut?
Svar på tråden I vilken tid skulle du vilja leva?