• AHG

    IVF 2018-2019 Stockholmsområdet

    Sommar15 skrev 2019-01-28 19:44:45 följande:

    Tack snälla! Ja jag är helt slut efter idag för jag var så nervös hela dagen plus vab plus massa jobb men jag tror kroppen är återhämtad nu efter plocket. Fick mens igår vilket är tidigt men skönt att kroppen börjar starta om redan, vill ju göra återföring så snart det går! :)

    Hur mår du?


    Kan tänka mig att ni gått som på nålar innan ni fick veta! Och i det här faller är det ju toppen att kroppen själv startat om. Du ska se att plötsligt så är det mars och er tur att köra igång! :)

    Jag mår, precis som under behandlingen, oförskämt bra! Fysiskt iaf! Känner i stort sett ingenting och det gör ju genast att huvudet börjar spöka och tänka att det inte fungerat.
  • AHG
    Sasso122 skrev 2019-01-28 20:36:20 följande:

    Ja, jag förstår inte heller hur de sätter testdagar på de olika klinikerna.

    Jag mår bra, förutom att det är lite småjobbigt med allt kladd av Lutinuset. Mina bröst ömmar och jag började känna lite lätt illamående idag. Men detta kan ju lika gärna bero på Lutinus. Har även lite molnande värk i nedre delen av magen till och från. Hur mår du?


    Nej det är väldigt konstigt det där med testdagarna. Tänker att det kommer visa sig av sig självt innan testdag för mig.

    Håller med, kladdet alltså! Men vad gör man inte.

    Har också haft lite molvärk och lite hugg i ena äggstocken, men känns som att allt avtar mer och mer så vet inte om det är att kroppen vant sig mer med Lutinuset eller om det här försöket inte funkat. Hjärnspöken deluxe idag!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-05 09:48:18 följande:

    Hej på er! Hur går det?

    Jag var på kontrastultraljud av livmodern idag, som såg bra ut. Men de säger fortf inget om när återföring blir, bara att jag ska ringa nästa mens vilket blir om typ en månad. Så trött på att alltid gå ett steg fram och två tillbaka. Jag börjar ångra ivfen faktiskt, vi gjorde ju den för att snabba på men istället har allting bara gått långsammare och inneburit mer plågsam väntan, plus att den kostat oss alla besparingar. :(


    Hej,

    Här ruvas det fortfarande, dag 13 idag och dagarna sniglar sig fram.

    Skönt att livmodern såg bra ut iaf! :) förstår att det känns som en lååång väntan nu bara, men tänk att nu kan dom iaf välja ut riktigt bra embryon till er, som förhoppningsvis ska bespara er fler missfall. När det väl är dags nästa månad så kommer det gå undan.
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-05 18:42:57 följande:

    Ja jag blev så less faktiskt så jag ringde upp dem o frågade igen o det blir återföring nästa cykel såvida inte äl hamnar så återföring blir på helgen, isf måste man vänta... men sån otur hoppas jag vi slipper. Men man vet ju aldrig! Vi brukar ju inte ha tur precis! Så nu känns det lite bättre :)

    Så spännande! Väntar du till testdag?


    Bra att du ringde! Otydlighet är det sista man vill ha i sånna här situationer. Hoppas hoppas verkligen att turen är med er med nästa äl nu då! :)

    Ja testdag om 6 dagar nu! Men kroppen lär nog avslöja det innan dess tror jag.
  • AHG

    Så kom äääntligen testdagen! Och med den även det helt overkliga positiva testet också <3 kommer ta ett tag att smälta detta och förstå!

  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-11 16:40:00 följande:

    Wow!!! Stort grattis!


    Tack snälla :)

    Hur mår du? Är väntan hanterbar?
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-11 19:45:41 följande:

    Nja jag mådde ju rätt kasst psykiskt innan o det har inte blivit bättre precis. Men fysiskt mår jag bra! Skönt att kunna använda kroppen igen o inte vara helt däckad av alla hormoner.

    Men SÅ kul för dig! När blir det vul? Vilken vecka/dag är man i på testdagen? För den är ju senare än bim väl?


    Kan bara tänka mig! Men du har inte känt behov eller blivit erbjuden någon kurratorkontakt? Eller känner du att du och din sambo kan vädra allt mellan er?

    Som jag fick förklarat igår så är man på ägglossningsdagen dvs dagen för äggplock i v 2+0 så med andra ord så är jag nu helt plötsligt i v 5+1! Testdagen för mig var 1 vecka efter bim. Så nu har vi inbokat ul den 1/3...en helt annan typ av oro som växer sig fram nu alltså!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-12 18:33:00 följande:

    Jodå jag går hos en psykoterapeut sen en lång tid tillbaka pga alla små bebisar vi förlorat! Så vet allt om oro inför vul! Men det kommer säkert gå bra <3


    Måste verkligen kännas skönt att få ordentlig hjälp att bearbeta alla era förluster <3 Har dina missfall skett vid ungefär samma veckor eller har det varit olika? Och hur har VUL sett ut dom gångerna?

    Du om någon förstår så klart denna oro.
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-13 20:33:08 följande:

    De flesta missfall har varit tidiga (v 5-6) men har haft något i v 8 och ett i v 13 samt ett utomkveds och där har man sett på vul på allihop att fostret varit mindre än vad det skulle ha varit och utan hjärtslag. Och med utomkveds så såg man ju inget foster alls eftersom det satt i äggledaren. Sen med min dotter så var det ju vul med fina resultat såklart :) men det är fler med dåliga resultat tyvärr...


    Så någonstans på vägen har fostren slutat utvecklas, och dom har inte kunnat hitta någon orsak till det?

    Håller så tummarna för att det är riktigt fina blastisar det ni har i frysen nu så att nästa vul blir ett med fint resultat :)
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-14 07:32:31 följande:

    Ja precis. Vi vägrade ju betala för ivf innan de hade tagit alla missfallsutredningsprover trots att de sa att det inte behövdes eftersom vi redan har ett barn... men de proverna visade en ökad risk för blodpropp, så det kan absolut vara anledningen till alla missfallen. Då får moderkakan/fostret inte blodtillförsel o kan då dö. Så ska ta fragminsprutor hela graviditeten nästa gång, hoppas att det plus blastocyster kan vara svaret! :)

    Nu vill jag dock bara ha ägglossning så min mens kommer snart så nya cykeln kan börja. Hittills är den fyra dagar sen... så segt!


    Hoppas verkligen att dom hittar rätt anledning och att sprutorna är lösningen för er nu! Får du börja med dom direkt vid insättningen nu då med andra ord?

    Så typiskt att den är sen bara för att man vill att det ska rulla på snabbare! Men håll ut, idag har halva februari passerat också!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-15 07:46:33 följande:

    Ja jag börjar direkt vid insättningen både med dem och med progesteron som jag ska ta extra. Igår höll jag på och googlade ivf fet success rate och hamnade på massa konstiga sidor där man kunde räkna ut sin egen success rate beroende på ålder o en massa olika faktorer... haha! min missfallsrisk bara för åldern är 15% så om medicinerna nu lyckas ta bort min ökade risk kändes det plötsligt rätt hoppfullt! 85% chans att det lyckas om jag lyckas bli gravid... men vågar inte tro! Man blir helt knäpp av att bara gå o vänta!


    Haha jag känner så igen mig! Googlade typ sönder precis allt i början, nu har jag lovat mig själv att sluta med det för att inte oroa ihjäl mig :) men tycker det låter fantastiskt 85% chans! Håll fast vid den tanken! :)
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-17 22:42:14 följande:

    Jo jag försöker :) men samtidigt så har vi alltid varit i fel box liksom. Är det 0,5% risk så är det just jag som råkar ut för det... men försöker att tänk positivt! Tror äntligen jag har min äl nu iaf, en vecka försent men ändå! Då är det en månad till insättning förhoppningsvis...


    Den här gången är det er tur att hamna i rätt box! Punkt! :) :) härligt att din äl äntligen är här! Då kan du börja nedräkningen på allvar :)
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-02-17 22:42:14 följande:

    Jo jag försöker :) men samtidigt så har vi alltid varit i fel box liksom. Är det 0,5% risk så är det just jag som råkar ut för det... men försöker att tänk positivt! Tror äntligen jag har min äl nu iaf, en vecka försent men ändå! Då är det en månad till insättning förhoppningsvis...


    Hej! Hur går det för dig? Är det så att det börjar närma sig insättning för dig snart? :)
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-03-14 21:53:40 följande:

    Åh vad du är gullig som kollar! Det stämmer! Äl i dagarna här (ska på vul imorn) så återföring om ca en vecka. Känns SÅ skönt att äntligen komma igång men samtidigt superångest inför all hopp och förtvivlan som hela processen medför....

    Hur mår du?


    Åh så underbart att höra att det är så nära nu! :) hoppas hoppas verkligen att detta fungerar för er nu! Berätta gärna hur det går :)

    Jag mår bra, är nu inne i vecka 10 och var på ett VUL i vecka 8 där vi fick se ett fint litet hjärta som slog :) men har fortfarande lite svårt att förstå att det finns något där inne!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-03-18 13:42:57 följande:

    Så härligt! Det är ett delmål för mig att få se hjärtslag i v8!

    Återföring är nu bestämd till tisdag om en vecka, så skönt att slippa oroa sig utan att ha ett datum o bara flyta med nu.


    Det är verkligen ett bra delmål :)

    Så himla skönt att ha det bestämt! Då är det bara en vecka kvar nu, det kommer gå fort!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-03-18 13:42:57 följande:

    Så härligt! Det är ett delmål för mig att få se hjärtslag i v8!

    Återföring är nu bestämd till tisdag om en vecka, så skönt att slippa oroa sig utan att ha ett datum o bara flyta med nu.


    Hur har insättningen gått för dig? :)
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-04-03 19:35:09 följande:

    Nej vår första frysåterföring funkade inte... mensen kom idag på dag 8 efter återföring. Jävla skit!


    Neeeej! Så himla tråkigt att höra att det inte funkade :( Hoppas verkligen att du får göra nytt försök direkt igen!

    Klarade ägget dom satte in upptining direkt? Eller var dom tvungen att ta upp flera?
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-04-12 07:29:07 följande:

    Ja värdelöst! Embryot klarade upptining så det var inga problem på det sättet. Vi har 9 kvar. Sätter in ett nytt nu direkt så snart äl blir... hoppas på 2020-bebis nu då istället :(


    Skönt att höra att upptiningen gick bra, det borde tyda på att det är starka ägg ni har :)

    Håller verkligen tummarna för att nästa ägg är ert lyckoägg :)
Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet