Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

    Kan vi prata om s.k "incels"

    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 09:40:01 följande:

    Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 


    Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 


    Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/


    Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 


    Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?


    Nu är det ju inte så att en klippning hjälper och att byta personlighet är inte speciellt görbart, därmed återstår ju hans frustration och sökande efter lösningar.

    Jag misstänker att det är för sent att hantera något, jag känner på mig att det är du och samhället som kommer att hanteras inom en generation.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

    Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

    Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.


    Det spär ju på problemen, men problemen är mer genomgripande än så, även länder med rätt låg invandring alternativt könsbalanserad invandring har incels.

    Men visst, det där kan säkert bli droppen, det är ytterligare en belastning.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 13:12:56 följande:

    Ska jag och samhället hanteras? Genom att vrak som han i filmen kommer att gå mer apeshit och skjuta folk? 


     


    Att skaffa sig en social kompetens, respektera andra människor och att inte skrika att alla ska våldtas är en bra början.


     


    Jag blir fan beklämd över att det ska daltas med såna individer. Det är inte SAMHÄLLETS fel att man inte får ligga. Jag har inte legat på ett år nu cirka, ska jag rättfärdiga det med att våldta lite för att släppa på spänningarna? 


    Dra en runk, gå till gymmet, klä dig snyggare, ja ansträng dig så ökar chanserna markant.


    Om du inte legat på ett år trots försök så är du nog inte rätt person att ge råd.

    Om man vore lagd åt Freudhållet så skulle man kunna ana att du helt enkelt tar ut din ilska och frustration på incels istället, alltså projicering med samma ursprung men i en annan riktning. För du verkar rätt ilsken i ditt sätt att uttrycka dig.

    Dessutom har du fel i sak och det är ju just det som han och andra incels snuddar vid i sina tankar men med olika klarhet och verbal förmåga.

    Det är visst samhällets fel till viss del. Olika samhällen har olika sexuella system och därmed lyckas olika förmågor olika bra. Det är det ena de insett.

    Det andra de insett är att inga av de här kraven faller på kvinnor, så när den sexuella konkurrensen ökar så drabbar det honom men inte hans syster. Och om man ska ge sig på klassanalyser och annat som många gör i tråden så kan man konstatera att den här typen av förakt endast drabbar pojkarna, men se båda könen kommer från samma familjer, de är bröder och systrar och fram tills puberteten eller när man nu börjar inse sånt här så är de helt jämbördiga och lika glada över att finnas till, men det är först efter puberteten som den här lilla presenten från Gud eller naturen eller vad man nu tror på kommer fram. 

    Prestationsbördan ligger helt på pojkarna, på honom, flickorna placeras i en situation av sexuellt val, inte kamp. Man kan i videon mycket riktigt ana hans WT syster som sitter och röker vid köksbordet bredvid sina tre barn med de tre olika pappor och redan har napp på Tinder på en fjärde karl.

    Vad gäller samhällets hantering kan jag tänka mig en situation som i Iran 1979 om det är fredligt, annars något som liknar Frankrike 1944-45, där man rakade håret av kvinnor som sedan blev så fredlösa att den lokala polisen åkte ut och tittade och spottade på liken för att sen åka hem utan att bry sig, och man tillsut tvingades internera kvinnor i stora läger i södra Frankrike eftersom det blev pinsamt på alla sätt och för alla inblandade.

    Tänk dig vad som händer när killen i videon får en uniform och en batong och får frikort av staten och ge sig ut och jaga kvinnor som beter sig osedligt. 
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 14:19:55 följande:

    Jag har inte legat på ett år på grund av att jag inte anstränger mig tillräckligt mycket. Jag raggar inte, går inte ut, utan jag tar hand om min dotter. Detta rättfärdigar inte att jag ska hota med att våldta alla kvinnor.


    Min ilska tas ( med all rätt ) ut på idioter som han på filmen som skyller på samhället för att han inte får ligga, och vill "control and manipulate women" och våldta alla kvinnor.


    En patetisk varelse som låter sina egna tillkortakommanden gå ut äver andra människor. 


    Oavsett vad vi skulle ha för "sexuellt system" ( i vårat fall, var trevlig, hota inte med att våldta och döda andra ) så rättfärdigar det inte på något sätt hans beteende. 


    Återigen, detta daltande med gossar som denna står mig upp i halsen. 


    Vad är alternativet? Ska människor tas ifrån friheten att välja? Ska kvinnor tvingas ställa upp på "pity fucks" för grisar som honom, för att det är synd om honom ? 


    För att du ska få ligga ska någon annan vilja ligga med dig också. Simple as that. Sex är ingen rättighet. Som någon skrev ovan: Alla blir inte rockstjärnor, alla blir inte fotbollsproffs, alla får inte ligga. Världen är inte skyldig dig något. Gör det bästa av de korten du fått. 


    Att begå våldsamma handlingar mot andra rättfärdigas inte av att du tycker att dina kort på hand är fel. 


    Alternativen är många, det är bara att lyfta blicken från naveln, och se till alla alternativa kulturer som existerar och existerat.

    Du har dessutom en alldeles för förenklad (och för positiv) bild av kvinnor.

    Kvinnor knullar de män samhället säger till dem att knulla, och när de gör det så kommer deras rationaliseringsprocess i deras huvuden att säga till dem att det är här exakt vad de ville hela tiden.

    Det där är ingen perfekt process och det kommer alltid allt finnas avsteg, men att som nu släppa loss öppen hypergami följt av öppen cuckoldry som det redan finns tecken på leder till det kaos och sammanfall vi ser i relationer. Kvinnor är kaos.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-13 14:41:27 följande:
    Host host,..

    Vilka män säger samhället att kvinnor ska knulla sa du?
    Finns flera sätt. Enklast är status.

    Lyft upp en man helt godtyckligt och helt utan prestation och säg till kvinnor att det här är en prins, med massiva mängder social status, och du har snart en av de mest eftertraktade männen på jorden. Kan vara rödtottar, flintisar, halvstammande dyslektiker utan synbara anlag för någonting som skulle ha det otroligt svårt om de var byggarbetare.

    En droppe av detta och kvinnors vaginor kommer att vätas.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 14:44:21 följande:

    "Kvinnor är kaos" 


     


    Och DÄR smög sig lite gammal hederlig misogyni in. 


    Spännande, vilka tycker du samhället ska säga åt kvinnorna att knulla då?


    Kvinnor är kaos.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-13 14:59:26 följande:

    Vi ska inte göra ett dugg eftersom de flesta är likt killen i filmen har mängder med störningar och skulle varit singel oavsett om de så fanns ett enormt överskott på kvinnor även förr när kvinnor giftes bort skulle dessa varit ogifta eftersom ingen far skulle valt uppenbart störda män till sina döttrars makar.


    Du har delvis rätt, någon bestämmer alltid över kvinnans sexualitet och eftersom den är eftertraktad så har den ett positivt marknadspris helt oavsett.

    Dock missar du en sak, som jag pekade ut tidigare, och som ofta missas, nämligen av vi är bröder och systrar från samma familjer med samma föräldrar och bakgrund.

    Det finns alltså i princip lika många knäppa kvinnor, lika skruvade som killen i filmen. Skaffa Tinder så ska du se, där samlas de och anrikas över åren eftersom de aldrig försvinner från appen.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 15:00:28 följande:

    Så någon slags av..."månadens kille"-system? Hur skulle detta gå till? 


    Det är väl bara ett glorifierat pityfuck-system?


    Nej, det är precis det du inte förstår.

    Du tänker dig en kvinna som en rationell varelse som väljer en personlighet baserat på några slags tidlösa inre kvaliteer i en man samt att hon är medveten om varför hon väljer vad.

    Men det är inte fejk. En kvinna blir på riktigt kåt av saker runt mannen och inte bara mannen.

    De kvinnor som knullat prins Harry genom åren har säkert varit kåta och våta. Alltså samma kvinnor som eventuellt skulle äcklats av honom sexuellt om han jobbat på en oljeplattform.

    Hypergami sker på en emotionell nivå, därmed behövs inget fejk. Känslorna är på riktigt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-13 15:24:39 följande:
    Nej det finns ett något större antal killar än tjejer med störning likt killen i filmen dessa skulle förr inte fått vistas ute i samhället utan förmyndare. 
    Ingen skulle välja uppenbart svårt störda personer likt honom förr skulle han dock inte ens haft tanken på relationer eftersom det inte uppmuntrades att kunna lyckas med allt oavsett förutsättningar, då förväntades det att man skulle nöja sig med sin lott i livert
    Som sagt, skaffa Tinder, ta en titt på kvinnorna där, och återkom.
  • Anonym (Man)
    Kermit1561 skrev 2018-11-13 15:21:27 följande:

    Här frodas fördomarna, det räcker att se sig omkring för att konstatera att kvinnors urvalskriter och vilka män som blir utan inte har ett dugg med hur psykiskt stabil eller hur många störningar de har. Massor av kriminella, nasrcissister och väldokumenterat våldsamma män har inga problem att träffa nån, tvärtom är det en fördel att ha vissa störningar..

    Att en man har svårt att träffa en kvinna säger inget om mannen i övrigt.


    Tänkte samma sak när jag läste, men sen tittade jag på filmen, och han verkar lite för vanlijknäpp för att det ska flyga.

    Kvinnor verkar bli våta av "intelligent men störd" om man inte ska uppvisa kostsamma signaler. 

    Om han går den vägen, så får han gå från ord till handling, men då får han ta i så det blir spektakulärt, men visst, då kommer han få knulla.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"