Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

    Förvirrad- hjälp mig räkna!

    Hej,

    Är lite nojig. Gjorde mitt första VUL den 18/9.

    Då sa läkaren att jag är i vecka 4 + och att hinnsäcken var 10 mm.

    15 dagar senare kommer det fram att jag är i vecka 7 + 2 och hon sa att det kan diffa på 3-4 dagar men nu såg dom hjärtat.

    Hjälp mig räkna..

    NÄR blev jag gravid?

  • Svar på tråden Förvirrad- hjälp mig räkna!
  • Anonym (Förvirrad)

    Tack... men jag var i v 4 * den 18/9?

  • Anonym (Förvirrad)
    oshark skrev 2018-11-14 21:21:29 följande:

    Att vara gravid i v 4 betyder i genomsnitt att du befruktades två veckor tidigare eftersom man räknar från sista mensens första dag när man räknar graviditet. Men själva befruktningen sker i genomsnitt ca två veckor senare - när du har ägglossning.

    Sen tror jag att det kan diffa lite när det är så tidigt, ägget kan ju också fästa olika tidigt/sent vilket kan påverka storleken om jag förstått det rätt.


    Fast då syntes bara hinnsäck.. hur kan man beräkna det så pass tidigt?
  • Anonym (Förvirrad)
    Mascaraklumpar skrev 2018-11-14 21:36:06 följande:

    Det stämmer, men efter vecka 8-10 något sådant. Innan dess är det tvärt om. Sedan beror det på hur många standardavvikelser man pratar om, d.v.s. hur stor andel av befolkningen som får ligga utanför diffen för att du fortfarande ska definiera den som exakt. 3-4 dagar är inte fel om man bara ser till de 20% eller så som är mest "normala".


    Jobbar du med detta?

    Vart hittas all info?
  • Anonym (Förvirrad)

    I vecka 11 gjordes ett UL som kom fram till att befruktning skedde 25-26-27/8.

    Vad jag undrar är HUR dom vet detta då jag ej har regelbunden mens som kommit tillbaka?

    Alla tre VUL och UL visar datum kring detta..

  • Anonym (Förvirrad)
    oshark skrev 2018-11-16 22:31:59 följande:

    Vi är ju flera som har försökt hjälpa, jag vet inte hur mycket mer hjälp vi kan vara?


    Förlåt. Jag vet inte :(

    Vill nog ha fakta som inget kan ge
Svar på tråden Förvirrad- hjälp mig räkna!