• Anonym (Hopplös måste veta..)

    Hjälp mig snälla...

    Hej,

    I somras blev jag oerhört sviken av min sambo och anklagad för otrohet pga något hans vän hade sett när jag var på jobbet och tog ett extra pass under min FL. Jag VAR på jobbet och det var inte mig han såg.

    Min sambo som är av annan kultur fick panik och drog. Han kom hem dagen efter och visade hur han anmält sig på en lägenhet osv. Spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde.

    Sveket vart därför totalt från min sida! Han skulle lämna mig.

    Så den 28/7 gick jag ut med mina vänner.

    Träffar en man, one night. Som jag avslutar efter en minuts samlag pga grov ångest.

    Då jag blev så sviken och misstrodd till en början så är själva händelsen inte grejjen.

    Sambon ångrade sig efter en vecka..

    Saken är detta...

    Testar pos 11/9.

    Gjorde mitt första VUL den 18/9.

    Då sa läkaren att jag är i vecka 4 + och att hinnsäcken var 10 mm.

    15 dagar senare kommer det fram att jag är i vecka 7 + 2 och hon sa att det kan diffa på 3-4 dagar men nu såg dom hjärtat.

    Hjälp mig räkna..

    NÄR blev jag gravid?

    Att berätta är INGET alternativ. Då står mer än vår relation på spel...

  • Svar på tråden Hjälp mig snälla...
  • Anonym (Agnes)

    Känns väldigt otroligt att det skulle vara någon annan än din sambo som är pappan. Som sagt, du har haft mens, killen kom inte, och du hade varit betydligt längre gången.
    Men! Tycker att du borde tänka ett varv extra om du verkligen vill leva med din sambo. Han verkar ju inte riktigt frisk. Vem lämnar sin sambo baserat på ett rykte? Utan att få höra sambons version först? Du hade ju varit på jobbet dessutom. Du hade ju inte kunnat vara där personen trodde att hen såg dig.

    Han verkar ju dessutom hotfull om du är så här orolig och rädd. Spelar ingen roll om det beror på att "han bara är från en annan kultur" eller whatever. Man ska ju inte behöva vara rädd för sin sambo.

    Du har varken varit dum eller gjort något fel alls. Din sambo hade ju gjort slut med dig. Han sa ju att han tänkte lämna dig. Hade hittat en ny lägenhet. Du var ju singel och var därför inte otrogen. Hade det dock funnits en chans att det inte var din sambos barn hade du ju behövt berätta det för barnens skull. Men det är ju inte relevant i ditt fall nu.

  • Anonym (Hopplös måste veta..)
    Anonym (Agnes) skrev 2018-11-15 18:55:43 följande:

    Känns väldigt otroligt att det skulle vara någon annan än din sambo som är pappan. Som sagt, du har haft mens, killen kom inte, och du hade varit betydligt längre gången.

    Men! Tycker att du borde tänka ett varv extra om du verkligen vill leva med din sambo. Han verkar ju inte riktigt frisk. Vem lämnar sin sambo baserat på ett rykte? Utan att få höra sambons version först? Du hade ju varit på jobbet dessutom. Du hade ju inte kunnat vara där personen trodde att hen såg dig.

    Han verkar ju dessutom hotfull om du är så här orolig och rädd. Spelar ingen roll om det beror på att "han bara är från en annan kultur" eller whatever. Man ska ju inte behöva vara rädd för sin sambo.

    Du har varken varit dum eller gjort något fel alls. Din sambo hade ju gjort slut med dig. Han sa ju att han tänkte lämna dig. Hade hittat en ny lägenhet. Du var ju singel och var därför inte otrogen. Hade det dock funnits en chans att det inte var din sambos barn hade du ju behövt berätta det för barnens skull. Men det är ju inte relevant i ditt fall nu.


    Kanske är så... det var bara tomma hot dock
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Hopplös måste veta..) skrev 2018-11-15 20:06:27 följande:

    Kanske är så... det var bara tomma hot dock


    Fast tomma hot är ju fortfarande hot. Vill du verkligen leva med en person som tycker att det är okej att hota sin partner?
  • Anonym (Hopplös måste veta..)
    Anonym (Agnes) skrev 2018-11-15 20:26:21 följande:

    Fast tomma hot är ju fortfarande hot. Vill du verkligen leva med en person som tycker att det är okej att hota sin partner?


    Sant. Inte första gången heller..
  • smulpaj01
    Anonym (Hopplös måste veta..) skrev 2018-11-15 20:58:38 följande:
    Sant. Inte första gången heller..
    Lämna mannen och lev ensamstående med dina barn. Bäst för både dig och barnen.
  • Anonym (Hopplös måste veta..)

    Ja verkligen. Han behöver uppenbarligen jobba på son osäkerhet

  • Zoegazz
    Anonym (Hopplös måste veta..) skrev 2018-11-16 05:05:57 följande:

    Ja verkligen. Han behöver uppenbarligen jobba på son osäkerhet


    Första tanken jag fick är att han själv hade fuffens för sig och ville träffa någon vid sidan av. Därför ljög han ihop det där tramset om dig.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Hopplös måste veta..) skrev 2018-11-16 05:05:57 följande:

    Ja verkligen. Han behöver uppenbarligen jobba på son osäkerhet


    Och tror du att han faktiskt kommer inse själv att det är något som han måste jobba på? Att han aktivt kommer försöka bättra sig? Kanske till och med gå och prata med någon professionell för att få hjälp?
  • olof 45

    Så många röda flagg...

    Jag tror det är din sambos barn. Mig veterligen så kan spermier övrleva i 8 dagar "där inne", och det KAN ha kommit spermier via en för-sats.

    MEN du fick en mens, och alla läkare säger att barnet blev till betydligt senare än 8 dagar efter ditt ONS.

    Så oroa dig inte för vems barnet är!

    Däremot kan ju din sambo få veta om "otroheten" (eller vad man ska kalla det), på annat håll? Så jag skulle berättat. Är man på riktigt RÄDD för att berätta för sin partner att man var ledsen för att man blivit lämnad av felaktiga grunder, och sedan fattade ett dåligt beslut, ja, då är det en skrämmande sits att vara i...

    Normalt funtade män kan ta en sån här nyhet! De kan bli besvikna och sårade och initialt arga, ja, men de förlåter....

    Man ska INTE vara med en partner som man är rädd för...

Svar på tråden Hjälp mig snälla...