• Anonym (Valnöt)

    Nätdejting, förhållande

    Du som nätdejtat, och är i ett förhållande nu. Träffades ni på nätet eller nån annanstans?

  • Svar på tråden Nätdejting, förhållande
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Valnöt) skrev 2018-11-16 09:11:21 följande:

    Den var riktad till alla ni som svarat. Oj, så långt bort? Jag är nog lat, för jag kollar bara på tjejer som bor max 6 mil från mig Skrattande Verkar så jobbigt om man skulle tycka nån var intressant. Första dejten, kanske åka 15 mil, och så blir det pannkaka, noll kemi. Och OM det skulle bli nåt, då är det ju jobbigt med avståndet.


    Jag letade också, egentligen, bara i närområden! Men klickade på hans profil bara för att han var så söt, haha!
    Vi skrev till varandra ett tag och pratade lite i telefon, gillade honom men hade väl inga direkta avsikter just eftersom vi bodde så lång ifrån varandra. Sen blev det så att jag skulle passera hans stad när jag skulle på semester och vi bestämde oss för att bara ses och ta en fika! Tänkte väl att om jag hade tur så skulle jag inte gilla honom alls när vi väl sågs och kunde släppa honom!
    Men det blev inte så alls! En vecka senare var jag tillbaks hos honom och vi tillbringade nästa två veckor ihop.
    Ett distansförhållande har aldrig varit lockande för mig så det var rätt drygt. Vi bestämde därför att jag skulle flytta till honom "på prov" för att se hur det gick. Ordnade nytt tillfälligt jobb i hans stad och tog tjänstledigt från mitt gamla under 6 månader. Behöll också min gamla lägenhet. Så om det inte hade funkat så hade jag bara kunnat flyttat tillbaks till min stad igen!
    Nu har vi bott ihop i två år och är förlovade, känns kanon!
    Så att våga vidga sina vyer kan vara bra ibland!
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Valnöt) skrev 2018-11-16 06:54:53 följande:

    Du som nätdejtat, och är i ett förhållande nu. Träffades ni på nätet eller nån annanstans?


    Jag är idag gift sedan några år tillbaka med en man jag träffade på Mötesplatsen. Båda skilda, båda hade barn. Bodde i samma stad men hade aldrig hört talas om varann. Vi jobbar dessutom inom samma bransch så det är rätt otroligt att vi inte hade någon som helst koll på varann, men det visade sig att han jobbade i grannkommunen så det var därför vi aldrig setts i jobbsammanhang. 

    Dejtade en del via nätet innan jag mötte honom, kanske hann möta 6 olika personer under en tid av ca 1 år. Någon bara en dejt, någon ett par till men när jag mötte HONOM föll allt på plats, och för honom också. 

    Har dejtat ett par från andra orter men det blir ju alltid lite extra krångligt om det är avstånd + att man har barn att ta hänsyn till osv, så jag blev väldigt glad att allt löste sig så smidig för oss. Vi hade ett avstånd på ca 20 minuter med bil mellan oss. När vi flyttade ihop, köpte vi ett hus som ligger ungefär mitt emellan våra gamla områden så att det inte skulle bli så stor omställning för barnen utan de har nära till kompisar och ingen behövde byta skola. 
  • Anonym (Valnöt)
    Anonym (Bella) skrev 2018-11-16 10:10:18 följande:
    Jag letade också, egentligen, bara i närområden! Men klickade på hans profil bara för att han var så söt, haha!
    Vi skrev till varandra ett tag och pratade lite i telefon, gillade honom men hade väl inga direkta avsikter just eftersom vi bodde så lång ifrån varandra. Sen blev det så att jag skulle passera hans stad när jag skulle på semester och vi bestämde oss för att bara ses och ta en fika! Tänkte väl att om jag hade tur så skulle jag inte gilla honom alls när vi väl sågs och kunde släppa honom!
    Men det blev inte så alls! En vecka senare var jag tillbaks hos honom och vi tillbringade nästa två veckor ihop.
    Ett distansförhållande har aldrig varit lockande för mig så det var rätt drygt. Vi bestämde därför att jag skulle flytta till honom "på prov" för att se hur det gick. Ordnade nytt tillfälligt jobb i hans stad och tog tjänstledigt från mitt gamla under 6 månader. Behöll också min gamla lägenhet. Så om det inte hade funkat så hade jag bara kunnat flyttat tillbaks till min stad igen!
    Nu har vi bott ihop i två år och är förlovade, känns kanon!
    Så att våga vidga sina vyer kan vara bra ibland!
    Ja, jag ser ju direkt om jag söker på tjejer i ett större område, vad många fler intressanta och söta tjejer. Men så är det avståndet... Jag förstår att chanserna ökar. Samtidigt är det större konkurrens. Bäst är nog om det sker av en händelse, som för dig Glad
  • Anonym (Hmmmmm....)
    Anonym (Valnöt) skrev 2018-11-16 09:11:21 följande:

    Den var riktad till alla ni som svarat. Oj, så långt bort? Jag är nog lat, för jag kollar bara på tjejer som bor max 6 mil från mig Skrattande Verkar så jobbigt om man skulle tycka nån var intressant. Första dejten, kanske åka 15 mil, och så blir det pannkaka, noll kemi. Och OM det skulle bli nåt, då är det ju jobbigt med avståndet.


    Min man bodde 150 mil fån mig. Vi var särbos några år innan jag flyttade till hans stad. Blev mycket Skype och sms.
  • Anonym (Valnöt)
    Anonym (Hmmmmm....) skrev 2018-11-16 10:48:21 följande:
    Min man bodde 150 mil fån mig. Vi var särbos några år innan jag flyttade till hans stad. Blev mycket Skype och sms.
    Oj...
  • Anonym (Frankieboy)
    Anonym (Eva) skrev 2018-11-16 09:18:40 följande:

    Jag träffade en man på nätet. Vi har ett kk förhållande sen 1.5 år


    Jag tror att frågan främst är ställd till de som träffat en partner, inte till såna som bara knullar runt på dejtingsajter. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Frankieboy) skrev 2018-11-16 11:39:15 följande:

    Jag tror att frågan främst är ställd till de som träffat en partner, inte till såna som bara knullar runt på dejtingsajter. 


    Kk är också en partner

    En sexpartner
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Eva) skrev 2018-11-16 14:03:15 följande:

    Kk är också en partner

    En sexpartner


    Hur knullar man runt på dejtingsajter ?
  • Anonym (Valnöt)
    Anonym (Eva) skrev 2018-11-16 14:03:15 följande:
    Kk är också en partner

    En sexpartner
    Ja, frågan var främst ställd till de som skaffat förhållande via nätet. Men det gör inget, du får också va med Glad
  • smulpaj01

    Träffade ett gammalt ex på nätet. Han bodde på Kanarieöarna så det var ganska långt att åka för första dejten :-/
    Men vi klickade direkt och blev sambos i drygt ett år innan jag valde att flytta hem till Sverige igen.

  • Anonym (Valnöt)

    Hmm, folk dejtar folk 150 mil bort, och på Kanarieöarna... ska man börja leta tjejer längre bort än 5-6 mil tro Förvånad

  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Valnöt) skrev 2018-11-16 14:18:57 följande:

    Hmm, folk dejtar folk 150 mil bort, och på Kanarieöarna... ska man börja leta tjejer längre bort än 5-6 mil tro Förvånad


    Gör det. Lycka till!
Svar på tråden Nätdejting, förhållande