• Heartbeat90

    Föräldrar till Pseudotvillingar!!

    Skulle så gärna vilja komma i kontakt med föräldrar till pseudotvillingar, eller nästan ännu hellre- ni som väntar erat täta barn som gör att ni får pseudotvillingar?:)

    Är gravid i v.16 och mitt första barn är snart 8 månader! Är väldigt lycklig men mycket tankar och funderingar snurrar i huvudet, vore tacksamt och skönt att dela sina tankar med någon i samma sits!

  • Svar på tråden Föräldrar till Pseudotvillingar!!
  • AK78

    Jag skulle ju föda 1:a februari.. men lillasyster valde att komma natten till lucia. Storebror fyllde ett den 12:e så med 38 minuters marginal har de varsin födelsedag. Hade kalas för ettåringen och när sista gästen gått runt nio var vi tvungna att åka in pga värkar sedan 17:30. De kom utan förvarning och jag trodde nog att det bara var sammandragningar/förvärkar.. men de blev liksom bara värre. Och pga tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök kände jag mig tvungen att åka in och kolla åtminstone.. inne klockan tio och när de äntligen förstod att de nog behövde undersöka mig var jag öppen fyra cm. I med värkhämmande och spruta i ändan för att ge bebisens lungor en extra skjuts. En liten stund senare gick det inte längre att låtsas som att det skulle hävas, öppen åtta cm och in på op! Blev helt enkelt en repris på förra året med akutsnitt och denna gång var jag inte lika rädd. Allt har gått bra och jag mår jättebra. Fjärde ungen, en prematur sådan, och för första gången funkar min amning!? Underbart. Lillan vägde 2340 g och var 45 cm lång när hon kom så stor för sin vecka. Nu återstår bara namn.. en flicka!? Har tre pojkar sedan innan. Och att överleva vardagslivet med två små! Haha! 171212, 181213.. men tror vi hoppar en 191214.. hahaha...

  • Dunciss
    AK78 skrev 2018-12-19 06:36:11 följande:

    Jag skulle ju föda 1:a februari.. men lillasyster valde att komma natten till lucia. Storebror fyllde ett den 12:e så med 38 minuters marginal har de varsin födelsedag. Hade kalas för ettåringen och när sista gästen gått runt nio var vi tvungna att åka in pga värkar sedan 17:30. De kom utan förvarning och jag trodde nog att det bara var sammandragningar/förvärkar.. men de blev liksom bara värre. Och pga tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök kände jag mig tvungen att åka in och kolla åtminstone.. inne klockan tio och när de äntligen förstod att de nog behövde undersöka mig var jag öppen fyra cm. I med värkhämmande och spruta i ändan för att ge bebisens lungor en extra skjuts. En liten stund senare gick det inte längre att låtsas som att det skulle hävas, öppen åtta cm och in på op! Blev helt enkelt en repris på förra året med akutsnitt och denna gång var jag inte lika rädd. Allt har gått bra och jag mår jättebra. Fjärde ungen, en prematur sådan, och för första gången funkar min amning!? Underbart. Lillan vägde 2340 g och var 45 cm lång när hon kom så stor för sin vecka. Nu återstår bara namn.. en flicka!? Har tre pojkar sedan innan. Och att överleva vardagslivet med två små! Haha! 171212, 181213.. men tror vi hoppar en 191214.. hahaha...


    Grattis! Hoppas ni har det mysigt i bebisbubblan!
  • Dunciss
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-14 00:31:01 följande:

    Detta är något som bekymrar mig lite också.

    Jag ska också snittas. Kommer ju tex inte ens kunna lyfta upp ettåringen i barnstolen vid matbordet, eller i vagnen liksom!

    Våra rutiner med ettåringen har varit bra fram tills för några veckor sedan, nu vaknar han ofta på natten och är svår att söva om. Han sover i vår säng och kommer att fortsätta med det. Får hoppas att de inte stör varandra alltför mycket!


    Ja jag har haft tur och mått bra under graviditeten så jag orkar hänga med i äldsta barnets tempo än så länge. Men nu går jag in i v 37 imorgon och börjar känna mig trött. Dessutom är det krångligt med blöjbyten och nattningar när stora barnet (12 mån) stökar runt en hel del och gärna vill sparka och böka. Man är ju inte så smidig i nionde månaden direkt...

    Som tur är har min man julledigt fram till nyår och sen blir det nog bara en veckas jobb eller max två för honom innan bebisen kommer så då får jag ju hjälp. Lite orolig för hur det kommer att gå men det får fixa sig helt enkelt.

    Får jag fråga när din bebis är beräknad? (Du kanske redan har skrivit det men jag kan ha missat...)
  • Beasmith86

    Min son är 7 dottern är 6 år. Det funkar kanon. Var lite jobbigt i början men de växte ju ihop och i sonens värld har de aldrig funnits en tid utan lilla syster :) när de var mindre lekte de alltid tillsammans. Idag är de lite mer bråk mellan dom haha men de är nog normalt oavsett ålder mellan syskon :p

  • Anonym (Nina)
    AK78 skrev 2018-12-19 06:36:11 följande:

    Jag skulle ju föda 1:a februari.. men lillasyster valde att komma natten till lucia. Storebror fyllde ett den 12:e så med 38 minuters marginal har de varsin födelsedag. Hade kalas för ettåringen och när sista gästen gått runt nio var vi tvungna att åka in pga värkar sedan 17:30. De kom utan förvarning och jag trodde nog att det bara var sammandragningar/förvärkar.. men de blev liksom bara värre. Och pga tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök kände jag mig tvungen att åka in och kolla åtminstone.. inne klockan tio och när de äntligen förstod att de nog behövde undersöka mig var jag öppen fyra cm. I med värkhämmande och spruta i ändan för att ge bebisens lungor en extra skjuts. En liten stund senare gick det inte längre att låtsas som att det skulle hävas, öppen åtta cm och in på op! Blev helt enkelt en repris på förra året med akutsnitt och denna gång var jag inte lika rädd. Allt har gått bra och jag mår jättebra. Fjärde ungen, en prematur sådan, och för första gången funkar min amning!? Underbart. Lillan vägde 2340 g och var 45 cm lång när hon kom så stor för sin vecka. Nu återstår bara namn.. en flicka!? Har tre pojkar sedan innan. Och att överleva vardagslivet med två små! Haha! 171212, 181213.. men tror vi hoppar en 191214.. hahaha...


    Grattis! Och vad skönt att hon hunnit växa till sig och att ni mår bra!
  • Anonym (Nina)
    Dunciss skrev 2018-12-19 18:25:41 följande:

    Ja jag har haft tur och mått bra under graviditeten så jag orkar hänga med i äldsta barnets tempo än så länge. Men nu går jag in i v 37 imorgon och börjar känna mig trött. Dessutom är det krångligt med blöjbyten och nattningar när stora barnet (12 mån) stökar runt en hel del och gärna vill sparka och böka. Man är ju inte så smidig i nionde månaden direkt...

    Som tur är har min man julledigt fram till nyår och sen blir det nog bara en veckas jobb eller max två för honom innan bebisen kommer så då får jag ju hjälp. Lite orolig för hur det kommer att gå men det får fixa sig helt enkelt.

    Får jag fråga när din bebis är beräknad? (Du kanske redan har skrivit det men jag kan ha missat...)


    Ja, samma här... Fördelen är att tiden går så snabbt med en ettåring hemma, man har aldrig tråkigt!

    Min sambo jobbar denna veckan, och sen kanske någon dag i mellandagarna.

    Jag ska snittas 7 januari. Närmar sig med stormsteg!
  • Dunciss
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-19 21:17:57 följande:

    Ja, samma här... Fördelen är att tiden går så snabbt med en ettåring hemma, man har aldrig tråkigt!

    Min sambo jobbar denna veckan, och sen kanske någon dag i mellandagarna.

    Jag ska snittas 7 januari. Närmar sig med stormsteg!


    Spännande! Ja det är snart. Jag har fått preliminärt snittdatum tolfte januari men kan bli några dagar innan också beroende på hur saker utvecklar sig. Men det känns ju mentalt som att det är långt borta eftersom det är först nästa år... :)

    Andra barnet blir ju lite bortglömt. Med första hade man ju stenkoll på allt som hände med fosterutveckling och sånt men andra barnet har jag knappt ens hunnit tänka på eftersom det har varit så fullt upp med storasyskonet. Minns knappt ens att jag är gravid ibland.

    Ska bli spännande att se hur syskonen interagerar. I början blir det nog inte så mycket men redan efter ett par månader kan de nog börja ha ögonkontakt och vara lite medvetna om varandra.
  • clembke

    16,5 mån mellan mina pojkar, nu är de 10 år och snart 9. Lika roligt som de kan ha ihop, lika mycket i

  • Heartbeat90
    Anonym (Nina) skrev 2018-12-19 21:14:01 följande:

    Grattis! Och vad skönt att hon hunnit växa till sig och att ni mår bra!


    AK78 skrev 2018-12-19 06:36:11 följande:

    Jag skulle ju föda 1:a februari.. men lillasyster valde att komma natten till lucia. Storebror fyllde ett den 12:e så med 38 minuters marginal har de varsin födelsedag. Hade kalas för ettåringen och när sista gästen gått runt nio var vi tvungna att åka in pga värkar sedan 17:30. De kom utan förvarning och jag trodde nog att det bara var sammandragningar/förvärkar.. men de blev liksom bara värre. Och pga tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök kände jag mig tvungen att åka in och kolla åtminstone.. inne klockan tio och när de äntligen förstod att de nog behövde undersöka mig var jag öppen fyra cm. I med värkhämmande och spruta i ändan för att ge bebisens lungor en extra skjuts. En liten stund senare gick det inte längre att låtsas som att det skulle hävas, öppen åtta cm och in på op! Blev helt enkelt en repris på förra året med akutsnitt och denna gång var jag inte lika rädd. Allt har gått bra och jag mår jättebra. Fjärde ungen, en prematur sådan, och för första gången funkar min amning!? Underbart. Lillan vägde 2340 g och var 45 cm lång när hon kom så stor för sin vecka. Nu återstår bara namn.. en flicka!? Har tre pojkar sedan innan. Och att överleva vardagslivet med två små! Haha! 171212, 181213.. men tror vi hoppar en 191214.. hahaha...


    Waow vilken resa!!???? hur länge fick ni ligga inne?

    Hoppas allt går bra för er!!????
  • Anonym (9. 10)

    Jag har också väldigt tätt mellan barnen 15 mån. Det var nog tur att lillebror var så nöjd som han var som bebis för han fick tillbringa mycket tid i babysitter tex då jag var tvungen att "jaga" storebror. Det är dock det absolut bästa jag gjort att ha så tätt mellan barnen och hade gjort om det igen alla gånger. Dom har under hela uppväxten hittills varit bästa vänner. Idag är dom 9 och 10 år

Svar på tråden Föräldrar till Pseudotvillingar!!