• Kakanbakan93

    Hjälp! Blödning

    Jag har plussat med digitalt i förrgår.

    Nu idag när jag gick på toa kom en jätte ljusrosa (verkligen pastellrosa) flytning/färg på pappret. Haft mensvärk hela dagen.

    Vad kan de vara? Missfall? Såg exakt ut som nidblödning (haft det förra graviditeten)

    Men nidblödningen kan väl inte komma efter att jag redan fått massa pluss?

  • Svar på tråden Hjälp! Blödning
  • Jag är bara jag

    Nej, en nidblödning kan inte komma så sent. Den infaller när embryot fäster 5-7 dagar efter äl. Lite blod är jättevanligt som gravid och behöver absolut inte betyda m.f. Sköra slemhinnor eller bara lite blödning "för att"

  • Ebo88

    Det beror på hur nära BIM du är och när du hade ägglossning. En nidblödning kan ske mellan 7-14 dagar efter ägglossning så det skulle kunna vara en nidblödning om BIM är nära.

    Men som Jag är bara Jag skriver så kan det vara sköra slemhinnor eller en lättblödlig tapp osv.

    Hoppas allt går bra och att det inte kommer nå mer :)

  • Omstart2019
    Ebo88 skrev 2018-11-24 16:14:42 följande:

    Det beror på hur nära BIM du är och när du hade ägglossning. En nidblödning kan ske mellan 7-14 dagar efter ägglossning så det skulle kunna vara en nidblödning om BIM är nära.


    Fast nidblödning sker när ägget fäster, och man kan inte få positivt graviditetstest förrän tidigast några dagar EFTER att ägget fäst.
  • Ebo88
    Omstart2019 skrev 2018-11-24 19:46:20 följande:

    Fast nidblödning sker när ägget fäster, och man kan inte få positivt graviditetstest förrän tidigast några dagar EFTER att ägget fäst.


    Den kan komma upp till 14 dagar efte ägglossning. Det är därför många tror att dom får mens då en nidblödning kan misstas för en mensblödning

    barntotal.se/gravid-3/graviditetsbesvr/noedbloedning-bloedning-under-tidig-graviditet
  • Omstart2019

    En nidblödning är väl när ägget fäster, men däremot kan man få en blödning då man skulle haft sin mens? Men det är ju inte samma sak som nidblödning.

  • Ebo88
    Omstart2019 skrev 2018-11-24 22:00:31 följande:

    En nidblödning är väl när ägget fäster, men däremot kan man få en blödning då man skulle haft sin mens? Men det är ju inte samma sak som nidblödning.


    Jag säger bara vad det står i källan. I den står det att en nidblödning kan ske mellan 7-14 dagar efter och att det kan vara allt från en rosa flytning till en mensliknande blödning. Så står det på de flesta informationssidor men då kanske inte stämmer ändå?
  • Omstart2019
    Ebo88 skrev 2018-11-24 22:47:48 följande:

    Jag säger bara vad det står i källan. I den står det att en nidblödning kan ske mellan 7-14 dagar efter och att det kan vara allt från en rosa flytning till en mensliknande blödning. Så står det på de flesta informationssidor men då kanske inte stämmer ändå?


    Ägget kan säkert fästa vid olika tidpunkt, och när nidblödningen uppstår varierar ju därför. Men eftersom ts redan har fått positivt graviditetstest så känns det ju inte som att blödningen i detta fallet berodde på att ägget fäster (=nidblödning).
  • Kakanbakan93

    Tack för era svar. Tycker fortfarande det är så konstigt. Fick på digitalt i förrgår ?gravid 1-2?.

    Och så idag kom smärta i magen likt mensvärk och denna rosa färg på pappret. Inget blod, inget brunt. Utan ser verkligen ut som nidblödning. Men jag förstår det inte kan vara det, så därför jag blev nervös nu.

    Det kan väl ändå inte vara ett till ägg som släppts och blivit befruktat va?

    Hoppas inte det är mf :(

  • Ebo88
    Omstart2019 skrev 2018-11-24 23:16:19 följande:

    Ägget kan säkert fästa vid olika tidpunkt, och när nidblödningen uppstår varierar ju därför. Men eftersom ts redan har fått positivt graviditetstest så känns det ju inte som att blödningen i detta fallet berodde på att ägget fäster (=nidblödning).


    Tänkte utifall hon plussat före BIM. Det ör ju inte helt ovanligt.

    Tycker det är konstigt att alla info sidor säger helt annan sak
  • Lippstick2016

    Skulle inte vara orolig om jag va du! Jag hade så när jag väntade min dotter blödde lite lite så ljust vartenda dag fram till vecka 7. Barnmorskan sa det är normalt det är mycket som händer i kroppen. Hon är 2 år idag!

Svar på tråden Hjälp! Blödning