• trueblood93

    Hur rädd är ni för jordens undergång?

    Jag är så otroligt rädd för jordens undergång. Jag har fått barn och när jag ser i hans ögon får jag så dåligt samvete att jag tagit han till denna hemska värld. Hur ska jag skydda han?.. Jag mår så otroligt dåligt över allt de som händer i världen. De kan skölja över mig när som helst. Att han så liten och oskyldig ska få växa upp och kanske få genomgå jordens undergång. Minst ett tredje världskrig iaf.. Klimatförändringar och förstörd planet. I lilla Sverige sliter vi för allt med skatter o förhöjda bränslepriser och massvis med arbete för miljön. MEN Sverige är så litet så de spelar ingen roll ens. Läs på om utsläppen, vem som släpper ut mest. Och minst. Så förstår ni.

    Hur tänker ni? Någon som känner samma eller som har betydligt mer chill syn på detta?

    Jag har sån otrolig ångest över detta. Mår riktigt dåligt. Så pass att de tar lyckan ifrån mig att leva. Ständig oro.

  • Svar på tråden Hur rädd är ni för jordens undergång?
  • lövet2

    Inte ett dugg. Jag gör vad jag kan för miljön, och utöver det kan jag inte göra så mycket. Ett år i taget, så får jag se hur det går.

  • FuckGoggleAskMe

    Jag är inte ett dugg rädd för jordens undergång, för jag kan inte påverka detta (eller ens Sverige kan), och vad som helst kan hända, när som helst. Kanske kommer en annan himlakropp att oförhappandes slå ner på jorden i nästa vecka och krossa den, kanske uppstår ett dödligt virus i morgon och dödar 90% av jordens befolkning inom en månad, eller kanske går vetenskapen framåt med stormsteg och i februari kommer någon på botemedel för cancer, klimatförändringar och deforrestation. Tills vidare får vi njuta av det goda i livet och göra vad vi kan och vad som känns rätt i diverse frågor. Jag hade också en speciell syn på livet strax före och strax efter jag fick barn, det får en att fundera på vissa saker. Och krig och konflikter kommer och går, så har det alltid varit. Igen, inget vi kan påverka. Man kan jobba för en fredligare värld på olika sätt, och man får hoppas att EU och andra internationella samarbeten fortsätter att hålla freden. Njut av ditt barn och gläd dig åt allt det fina, goda och roliga det ska få uppleva.

Svar på tråden Hur rädd är ni för jordens undergång?