Nya BIM januari 2019
Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!
Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D
BIM-LISTA
1/1-Jagerika
Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!
Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D
BIM-LISTA
1/1-Jagerika
Jag fick positivt äl test den 29/12 och har bim den 13/1
Från när ska jag räkna att jag hade ägglossning ? Den 30/12 eller ?
Här kommer ett litet gnällinlägg angående saker vi skulle kunna hjälpas åt att tänka på här i gruppen.
Det är lätt att bli peppad när folk plussar, och dras med i att vilja testa långt innan bim osv. Ser att folk i tråden tex helt ger upp efter negativt test på äl+7-9 (?!?!).
Så här kommer lite fakta: implantation sker vanligtvis mellan 7-10 dagar efter ägglossning, kan såklart ske både tidigare och senare men detta är vanligast. Sen tar det ett par dagar innan hcg ens blir mätbart.
Graviditetssymptom GÅR inte att känna innan implantation eftersom det är först då hcg går ut i blodet. Många graviditetssymptom orsakas dessutom inte av hcg utan av ökade mängder progesteron, ett hormon som alltid stiger efter äl även om man inte är gravid.
Sen kan man säkert känna andra saker redan innan en implantation, en annan typ av värk eller att ägget fäster tex, men inte hormonrelaterade symptom.
Och snälla, att prata om tex bim-2 betyder heeeelt olika saker i beroende på om en person har en lutealfas på 7 dagar eller 15 dagar, eftersom implantation sker på äl+7-10 (ungefär) för alla. Tänker man på det blir det lättare att förstå varför vissa plussar på bim -7 och andra på bim+1. Det kan egentligen vara samma äl+dag.
Så det blir så mycket lättare om vi pratar om äl+ istället för bim-.
Hoppas ingen tar illa upp men känner at vi ibland glider lite för långt ifrån fakta här.
Det syns ett blått svagt streck men är synligt men svårt att få på bild. Hoppas hoppas hoppas verkligen på att det inte är ett spökstreck och att det blir starkare :D vi har försökt så länge
BIM-lista
1/1 Jsv17, holocene
2/1- Canary
3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83
4/1 mangon, Mezzy
5/1 Liranlaran
6/1 Myline
7/1 Livethänder, Siri88, Sommarsol20
8/1 Milka21, FloraLinnéa, liiiten30
9/1 MissKelli, Olise91, AnonymHB
10/1 FruEA, Banuni, 1989
11/1 Rosarosorochtee, Emmissss, Milly98
12/1 EliMil
13/1 MammsenS
14/1 Mia86a, Pixpoxy
15/1 Birdiz, Enwo, Jojjans
16/1 Snickesnack, Miichaella, Meili
18/1 Nicciz, HejEllie
19/1 Liten89a
22/1 A
25/1 zebrans, Mollisen1, PetitTjej
26/1 ero13, Kstadtjej87, Hallonsaft24
27/1 Liit
28/1 Skruttan885
28/1 lena2019
29/1 Agronomen, Sångfågeln87
Pluslista
Hallondröm1111 (ÄL+9)
Jsv17 (ÄL+10)
holocene (ÄL+11)
Myline
Liiiten30 (Äl+11 / BIM-3)[/quote]
Jag lägger till dig också Myline, stort grattis till alla PLUS, så roligt att följa!
Här kommer ett litet gnällinlägg angående saker vi skulle kunna hjälpas åt att tänka på här i gruppen.
Det är lätt att bli peppad när folk plussar, och dras med i att vilja testa långt innan bim osv. Ser att folk i tråden tex helt ger upp efter negativt test på äl+7-9 (?!?!).
Så här kommer lite fakta: implantation sker vanligtvis mellan 7-10 dagar efter ägglossning, kan såklart ske både tidigare och senare men detta är vanligast. Sen tar det ett par dagar innan hcg ens blir mätbart.
Graviditetssymptom GÅR inte att känna innan implantation eftersom det är först då hcg går ut i blodet. Många graviditetssymptom orsakas dessutom inte av hcg utan av ökade mängder progesteron, ett hormon som alltid stiger efter äl även om man inte är gravid.
Sen kan man säkert känna andra saker redan innan en implantation, en annan typ av värk eller att ägget fäster tex, men inte hormonrelaterade symptom.
Och snälla, att prata om tex bim-2 betyder heeeelt olika saker i beroende på om en person har en lutealfas på 7 dagar eller 15 dagar, eftersom implantation sker på äl+7-10 (ungefär) för alla. Tänker man på det blir det lättare att förstå varför vissa plussar på bim -7 och andra på bim+1. Det kan egentligen vara samma äl+dag.
Så det blir så mycket lättare om vi pratar om äl+ istället för bim-.
Hoppas ingen tar illa upp men känner at vi ibland glider lite för långt ifrån fakta här.
Ja nu är jag rätt nervös, han har fått ett litet "paket" med sig. Han vart otroligt förvånad men han lär bli mer förvånad sen när han får öppna den :D Han fick tydliga instruktioner om hur han ska öppna och när haha!
Hoppas bara den vill bo kvar, stegring på vanliga testet från igår till idag, noijar så måste hålla koll. ;)
Ni som verkar ha så bra koll på allt kanske kan hjälp mig med en fråga. Hur pass mycket skillnad är det på dom ?vanliga? graviditetstesten och på dom som heter ?testa tidigt?? Är det betydligt svårare att få plus innan bim med dom vanliga? Har testat med babyplans vanliga stickor på äl+ 10 och äl+11 och båda negativt. Försöker ha lite hopp men det är svårt tyvärr.
Hej,
Jag har bim om 3-4 dagar enligt min app. Men jag är lite osäker på om det kommer att stämma. Eftersom jag tempar varje morgon, och var förkyld med feber precis när jag skulle haft min ägglossning. Och när tempen gått ned till det normala efter 3-4 dagar så hamnade den lågt som innan äl, och ökade sedan igen efter 2 dagar. Frågan är då, hade jag äl trots febern eller där efteråt?
Jag förstår dig och håller tummarna för dig! Vi har med försökt länge. Efter så många besvikelser har jag slutat testa innan BIM just eftersom flera tester tidigare gett svaga streck. Hoppas att ni lyckas! Men avvakta till BIM eller ta digitalt. :)
Ni som verkar ha så bra koll på allt kanske kan hjälp mig med en fråga. Hur pass mycket skillnad är det på dom ?vanliga? graviditetstesten och på dom som heter ?testa tidigt?? Är det betydligt svårare att få plus innan bim med dom vanliga? Har testat med babyplans vanliga stickor på äl+ 10 och äl+11 och båda negativt. Försöker ha lite hopp men det är svårt tyvärr.