• Anonym (Geejt)

    Jävla less!!

    Ännu en tråd. Men jag är så satans less på min killes ungar som är otrevliga och aldrig lyssnar. Det ska skjutsas hit och dit och ges pengar men tamefan får man aldrig något tillbaka, nu har snaran dragits åt på alla sätt från mig. Att allt dåligt alltid är mitt fel. Dessutom är hans ex släkt helt psykopatiska och säger att jag förstör barnen?! Kan inte alla ungar ba dra så ja får ha min kille ifred? Gahh..

  • Svar på tråden Jävla less!!
  • Anonym (Geejt)
    Anonym (???) skrev 2018-12-04 19:17:03 följande:

    Det är väl snarare pappan som är psycho och förstör barnen, han verkar inte ha uppfostrat dem? Skyll inte på släkten, de är väl inte hemma hos er?  

    Prata med din partner om du vill lösa något, gnäll inte på barnen. Deras beteende kommer någonstans ifrån 


    Du har helt rätt.
  • Anonym (Geejt)
    Anonym (pinsamt) skrev 2018-12-04 21:23:27 följande:

    Och där satte du ribban... Nej, inget i mitt liv är fejk, jag lever inte mitt liv med att låtsas vara perfekt, däremot så lägger jag inte en minut på insta, twitter, fejan eller andra sociala medier i ett idiotiskt försök att verka bättre än jag är. Om du själv hoppade av hetsen på de sociala medierna och faktiskt ägnade dig åt ditt eget liv så ska du se att allt blir bättre.


    Jo fast du lägger ju tid på att vara moraltant (el man) här med dina inlägg?
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (Geejt) skrev 2018-12-05 00:26:21 följande:
    Jo fast du lägger ju tid på att vara moraltant (el man) här med dina inlägg?
    Jämfört med att ha tid att spy galla över sin partners barn menar du?
    Kettle, meet pot....
  • Anonym (Trind)
    Anonym (pinsamt) skrev 2018-12-05 05:34:36 följande:

    Jämfört med att ha tid att spy galla över sin partners barn menar du?

    Kettle, meet pot....


    Fast det finns faktiskt barn som är inget annat än skitjobbiga i perioder. Kan man inte få spy lite galla på fl eller inför sina vänner då för att avreagera sig? Måste man låtsas att aaaalllt är så gullenulleputtebraaaa hela tiden?

    /mamma till ett fd problembarn som jag älskar över allt annat
  • Anonym (fru)
    Anonym (Trind) skrev 2018-12-05 08:08:16 följande:
    Fast det finns faktiskt barn som är inget annat än skitjobbiga i perioder. Kan man inte få spy lite galla på fl eller inför sina vänner då för att avreagera sig? Måste man låtsas att aaaalllt är så gullenulleputtebraaaa hela tiden?

    /mamma till ett fd problembarn som jag älskar över allt annat
    Jo, man kan få tycka att barn är jobbiga. Men man kan inte få tycka att sin partners barn ska dra så att man slipper dem och därmed också relationen mellan partnern och dennes barn sabbas. Man får inte önska bort barn ur ekvationen, man får i så fall flytta sig själv ur ekvationen om man inte står ut med den andras barn. Barn ska inte behöva växa upp med en person som önskar dem bort ur sin ena förälders liv. 

    Och att tycka att ett barn man älskar över allt annat ät jobbigt i perioder är nåt helt annat än att tycka att barn som man inte älskar inte borde få finnas i ens liv. Kan du inte ens se den skillnaden?
  • Anonym (pinsamt)
    Anonym (Trind) skrev 2018-12-05 08:08:16 följande:
    Fast det finns faktiskt barn som är inget annat än skitjobbiga i perioder. Kan man inte få spy lite galla på fl eller inför sina vänner då för att avreagera sig? Måste man låtsas att aaaalllt är så gullenulleputtebraaaa hela tiden?

    /mamma till ett fd problembarn som jag älskar över allt annat
    Helt OK att bli frustrerad, ledsen, arg, utmattad osv. Men att uttrycka
    Anonym (Geejt) skrev 2018-12-01 13:31:09 följande:

    Kan inte alla ungar ba dra så ja får ha min kille ifred? Gahh..


    visar en ganska låg syn på partnerns barn och partnerns relation till sina barn.

  • Anonym (Knappast bonus)
    Anonym (fru) skrev 2018-12-04 16:57:14 följande:

    Förstår hur du känner. Orkar inte med min pappas fru heller. 

    Min mamma är lugn och trevlig och snäll. Pappas nya fru är en typisk kärring som inte har några gränser alls, dryg, otrevlig och manipulativ. 

    Blir mindre och mindre att jag träffar min pappa när hon är med. Både för att hon är dryg och också för att jag inte vill utsätta mina barn för henne. 


    Klart att din mamma är perfekt och styvmamman den elaka dryga häxan. Styvmamman har säkert inget som helst intresse av att träffa dina ungar så du kan nog vara lugn. Låt din snälla mamma ta hand om sina egna barnbarn istället. Att försöka tvinga en styvfamilj att fungera som en kärnfamilj är lönlöst.
  • Anonym (fru)
    Anonym (Knappast bonus) skrev 2018-12-05 14:08:54 följande:
    Klart att din mamma är perfekt och styvmamman den elaka dryga häxan. Styvmamman har säkert inget som helst intresse av att träffa dina ungar så du kan nog vara lugn. Låt din snälla mamma ta hand om sina egna barnbarn istället. Att försöka tvinga en styvfamilj att fungera som en kärnfamilj är lönlöst.
    Exakt! Och därför träffar jag inte kärringen heller. När hon försökte sig på att kalla sig mormor till mina barn fick jag fullständigt nog! Vad hon har intresse av eller inte bryr jag mig inte ett dugg om.

    Absolut tar min snälla mamma hand om mina barn och behandlar dem väl. Pappas fru kommer inte i närheten ens. Pappa får komma själv om han vill träffa oss, kärringen får han inte ta med. 

    De har försökt tillräckligt att få sin patetiska styvfamilj att fungera, men nu när jag är vuxen så vägrar jag att ha med hans fru att göra. Hon kan försöka hur mycket hon vill, nån familj till mig blir hon inte. 
  • Anonym (A)
    Mimosa86 skrev 2018-12-01 16:32:21 följande:
    Tyvärr. Han är i första hand pappa i andra hand din kille. Barnen kommer alltid i första hand. Däremot om du är en del av familjen så har du rätt att framföra om det ör saker som inte FU kar eller om saker kan göras annorlunda. Men barn tar plats, tid och kostar pengar.
    Håller med
  • Anonym (Knappast bonus)
    Anonym (fru) skrev 2018-12-05 14:13:42 följande:

    Exakt! Och därför träffar jag inte kärringen heller. När hon försökte sig på att kalla sig mormor till mina barn fick jag fullständigt nog! Vad hon har intresse av eller inte bryr jag mig inte ett dugg om.

    Absolut tar min snälla mamma hand om mina barn och behandlar dem väl. Pappas fru kommer inte i närheten ens. Pappa får komma själv om han vill träffa oss, kärringen får han inte ta med. 

    De har försökt tillräckligt att få sin patetiska styvfamilj att fungera, men nu när jag är vuxen så vägrar jag att ha med hans fru att göra. Hon kan försöka hur mycket hon vill, nån familj till mig blir hon inte. 


    Ja, det är märkligt att hon skulle vilja kalla sig mormor till dina barn. Obegripligt faktiskt. Hon mår säkert bäst av att slippa ha kontakta med er också. Alla blir glada och nöjda.
Svar på tråden Jävla less!!