• fuexi

    Skönhetsexpert på Kicks - fråga mig vad ni vill!

    Hej!

    Jag jobbar som skönhetsexpert och säljare på Kicks. Jag innehar stor kunskap om hudvård, makeup och skönhet i övrigt.

    Fråga mig vad ni vill!

  • Svar på tråden Skönhetsexpert på Kicks - fråga mig vad ni vill!
  • fuexi
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-12-02 09:23:20 följande:

    Varför har alla anställda på kicks så märklig överdriven sminkning? Obs seriös fråga - det ser jättekonstigt ut och jag förstår inte.


    Då har du aldrig träffat mig! Jag sminkar mig väldigt naturligt och har aldrig ögonskuggor och tung countoring på mig på jobbet (antar det är det du syftar på). Många tjejer på Kicks är dock Make Up artister och verkar lägga hela sin själ i att visa upp hela reportoaren varje dag på jobbet.
  • fuexi
    Anonym (Sara) skrev 2018-12-02 09:29:01 följande:

    En följdfråga då: måste man använda smink under sina arbetspass?

    Viken utbildning har du? Make up artist eller något annat?


    Jag skulle säga att det inte är ett uttalat krav men de ser gärna att man använder i alla fall lite lättare sminkning som minst, de gillar även att man är kreativ i makeupen och kanske visar upp något nytt läppstift eller läppglans. Detta gjorde jag inte så gärna om jag inte köpt det själv då jag aldrig någonsin skulle använda testers i butik, tips från coachen

    Jag är utbildad inom Kicks, internutbildningar och mycket självlärd. De flest blir dock bara anställda med en Make Up utbildning som krav men har man ett brinnande intresse och stor kunskap kommer man långt.
  • fuexi
    Anonym (?) skrev 2018-12-02 10:36:47 följande:

    Hur är deras egna utbildningar granskade? Vet du att det är fakta och inte tyckande?

    Du kallar dig skönhetsexpert efter att vara egenlärd och gått internutbildningar. Håller du i kurser? På vilket vis ger du folk råd?