• Anonym (Astrid)

    Min man är ointresserad av sex

    Min man är helt ointresserad av sex. Senaste året har vi haft sex två ggr. Vet inte vad jag ska göra, vi har pratat om det flera ggr och vi är helt överens om att vi borde ha sex oftare, men ingenting händer. Har vi sex så blir det det gamla vanliga, bakifrån på sidan och jag lämnas otillfredsställd. Inget experimenterande. Jag har köpt leksaker men han visar inget som helst intresse. Ibland är jag utan trosor och visar det, men han låtsas som han inte ser det. Han bedyrar att det inte beror på mig, utan det ligger hos honom. Jag däremot älskar sex och är ganska så erfaren, men aldrig stött på något liknande. Vi har snart varit tillsammans i fem år och trots att jag berättar hur jag vill bli tillfredsställd så skulle han aldrig få för sig att tillfredsställa mig utan att han får sitt. Vi har separata sovrum pga att vi väcker varandra med våra snarkningar och det underlättar inte precis. Vi är mer som polare som delar lägenhet. Hjälp mig!

  • Svar på tråden Min man är ointresserad av sex
  • Robert 832
    Anonym (Astrid) skrev 2018-12-07 00:00:38 följande:

    Vi trivs båda mycket bra med skilda sovrum eftersom vi båda också har ett stort behov av att vara ensamma ibland.

    Vad kan det vara han fantiserar om? Hm, spännande.

    Vi har pratat om detta så många gånger och varit ärliga mot varandra, men det händer inget. Han kan säga att ikväll så ska vi få till det, men sen lägger han sig på soffan och verkar glömt bort det.


    Pm?
  • Prospect
    Anonym (Astrid) skrev 2018-12-07 00:04:47 följande:

    T

    Tack för ditt svar!


    Inte mycket att tacka för, men jag som 50-årig man kan känna igen mig i det du skriver, fast från andra sidan så att säga. Nu är det mest jag som inte blir riktigt nöjd, men jag har ju självklart som en av två, min skuld till att det svalnat. Det finns nog ingen mirakellösning utan man får väga det ena mot det andra och säga till sig själv: Jag är 50 och gör som jag vill :)
  • Anonym (...)

    [quote=79268411][quote-nick]Robert 832 skrev 2018-12-06 23:58:56 följande:[/quote-nick]Ja... För bögar är helt ointresserad av sex, experimenterar aldrig och har sex högst två ggr om året...[/Eh, nej... men i de fall de valt att undertrycka sin egentliga läggning undviker de sex med kvinnan och när de väl får till det föredrar de doggystyle, har jag läst i inlägg av kvinnor som blivit lämnade av män som egentligen var gay. Såvitt jag i övrigt läst är gaymän väldigt sexuellt aktiva och mer nöjda och tillfredsställda i sitt sexliv än vad heteromän är. Låter för övrigt troligt utifrån antalet trådar på FL om missnöjda heteromäns sexliv.

  • Anonym
    Anonym (Astrid) skrev 2018-12-06 23:52:57 följande:
    Ja, mer eller mindre hela vårt förhållande. Jag hade definitivt mer sex som singel.
    Hur var det när ni först träffade varandra? Gav du sken av att vara avogt inställd till sex? Nobbade du de män som förutom intresse för dig som person även visade tydliga tecken på sexuell attraktion?

    Kan vara så att du signalerade att du var lite avståndstagande till sex eller hade låg sexdrift och eftersom han uppenbarligen har låg sexdrift så trodde han att du var som klippt och skuren för honom även på det sexuella området, så bland annat därför valde han dig.
  • Anonym (Astrid)
    Anonym skrev 2018-12-07 02:18:52 följande:

    Hur var det när ni först träffade varandra? Gav du sken av att vara avogt inställd till sex? Nobbade du de män som förutom intresse för dig som person även visade tydliga tecken på sexuell attraktion?

    Kan vara så att du signalerade att du var lite avståndstagande till sex eller hade låg sexdrift och eftersom han uppenbarligen har låg sexdrift så trodde han att du var som klippt och skuren för honom även på det sexuella området, så bland annat därför valde han dig.


    Jag har från början i vårt förhållande varit tydlig med att sex och närhet är viktigt för mig och att jag är en fysisk person som vill ha mycket närhet och intimitet. Det var inga problem enligt honom då.
  • Underhill

    Oj! Olika lust/behov blir lätt skavande i relationer. Låter ej som att din partner kommer förändras/ändra på sig. Svårt att förstå dig och dina behov om han själv inte varit i liknande sits. Acceptera/lämna?


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Hm)
    Underhill skrev 2018-12-07 07:08:44 följande:
    Oj! Olika lust/behov blir lätt skavande i relationer. Låter ej som att din partner kommer förändras/ändra på sig. Svårt att förstå dig och dina behov om han själv inte varit i liknande sits. Acceptera/lämna?
    Håller med
  • Anonym (Tonna)

    Hur kan man egentligen vara intresserad av sex..?

  • Studentpappa
    Robert 832 skrev 2018-12-06 23:58:56 följande:

    Ja... För bögar är helt ointresserad av sex, experimenterar aldrig och har sex högst två ggr om året...


    Är det en smygbög gift med en kvinna är det väl inte så otroligt eller hur?
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Min man är ointresserad av sex