• Anonym (Utnyttjad)

    Är jag utnyttjad??

    Jag och min sambo har precis gjort slut, eller det har gått ett par månader redan. Vi valde att fortsätta vara vänner och det är vi båda okej med. Vi vill vara vänner, men det lär ju rinna ut i sanden förr eller senare...

    Nåja, han vill alltid ha sex med mig då vi ses. Iofs är det ingen nyhet... han var så under förhållandet också, han hade stor sexlust men inte jag. Jag som vanligt vill sällan ha sex med honom men ofta tjatar han till sig det ändå, eller så får man dåligt samvete för att man säger nej...

    Så en dag frågade jag av honom: Hade du inte velat vara vän med mig om vi slutade ha sex? Han gav inget rakt svar egentligen men nämnde iallafall *joo, men jag tror inte att det hade funkat.* Sedan frågade jag inte mer utan lät det vara så, funderade för mig själv vad han menade dock....

    Vad tror ni? Är det bara sex han vill ha av mig :/

  • Svar på tråden Är jag utnyttjad??
  • Anonym (Håk)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 17:39:18 följande:

    Har försökt fundera på det lite.. Varför får jag dåligt samvete om jag säger nej? Jaa det är väl för att jag inte kan göra honom besviken eller sårad... jag har så himla dålig självkänsla också, säkert därför också. :/


    Vadå besviken?? Ja men gå hem till honom och säg att du ska hämta hans tv. För du har minsann förväntat dig att du ska få den.

    Låter det rimligt? Bör han ge dig tv:n så du inte blir besviken?

    Nej.
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Håk) skrev 2018-12-08 18:03:37 följande:

    Vadå besviken?? Ja men gå hem till honom och säg att du ska hämta hans tv. För du har minsann förväntat dig att du ska få den.

    Låter det rimligt? Bör han ge dig tv:n så du inte blir besviken?

    Nej.


    Hmm, ok.. jag har väl en skev bild då dethär då :/ Ska försöka stå på mig vid nästa gång om jag inte vill det han vill
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 18:07:13 följande:

    Hmm, ok.. jag har väl en skev bild då dethär då :/ Ska försöka stå på mig vid nästa gång om jag inte vill det han vill


    Har varit precis som du. Men det är så faktiskt att det är Din kropp. Din vilja. Du har precis lika mycket värde som alla andra. Även om du säger nej. Om någon annan skulle säga nej till något, då hade väl inte du sett ned på den för det eller slutat umgås med den, nej du hade nog respekterat det. Och precis så ska andra vara mot dig med. Gör de inte det, är de inget att ha. Du kan hamna i ganska farliga situationer genom att vara så du snäll. Jag själv hamnade med en kille som slängde skit på mig hela tiden. Misshandlade mig psykiskt. Var otrogen och gjorde mig rädd. Två personer har våldtagit mig. Dessa var mina fd killkompisar. Men, jag vet varför det blev så. Och det är inte mitt fel. Jag hade så dåligt självförtroende. Ansåg mig inte värd mer än så. Det är viktigt att aldrig se ned på sig själv. Jag vill inte att du ska hamna i liknande situationer. För din egen skull, tänk på ditt egna värde, öva dig på att säga nej. Du är bra ändå. Minst sagt. Du fixar detta. Kram
  • Fiona M

    Vill man inte ha sex har man inte det. Inte i ett förhållande, inte med "vänner".

    Dun kropp är din, andra har inte nyttjanderätt till den mot din vilja.

  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-12-08 18:23:24 följande:

    Har varit precis som du. Men det är så faktiskt att det är Din kropp. Din vilja. Du har precis lika mycket värde som alla andra. Även om du säger nej. Om någon annan skulle säga nej till något, då hade väl inte du sett ned på den för det eller slutat umgås med den, nej du hade nog respekterat det. Och precis så ska andra vara mot dig med. Gör de inte det, är de inget att ha. Du kan hamna i ganska farliga situationer genom att vara så du snäll. Jag själv hamnade med en kille som slängde skit på mig hela tiden. Misshandlade mig psykiskt. Var otrogen och gjorde mig rädd. Två personer har våldtagit mig. Dessa var mina fd killkompisar. Men, jag vet varför det blev så. Och det är inte mitt fel. Jag hade så dåligt självförtroende. Ansåg mig inte värd mer än så. Det är viktigt att aldrig se ned på sig själv. Jag vill inte att du ska hamna i liknande situationer. För din egen skull, tänk på ditt egna värde, öva dig på att säga nej. Du är bra ändå. Minst sagt. Du fixar detta. Kram


    Tack för att du är förstående <3 Hemskt att du behövt vara med om detta som du berättar. :( Jag har också haft flera förhållanden med psykisk misshandel... :/ Men nu ska jag bygga upp mig själv har jag tänkt, bygga upp min självkänsla och självförtroende också... kram!
  • Anonym (Utnyttjad)
    Fiona M skrev 2018-12-08 18:23:59 följande:

    Vill man inte ha sex har man inte det. Inte i ett förhållande, inte med "vänner".

    Dun kropp är din, andra har inte nyttjanderätt till den mot din vilja.


    Nej så är det. Och jag förstår ju det egentligen, men det är som att jag ändå får dåligt samvete för att han blir ledsen/sur och tkr att vi aldrig har sex osv... såsom de kunde va i förhållandet
  • Fiona M
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 20:19:34 följande:
    Nej så är det. Och jag förstår ju det egentligen, men det är som att jag ändå får dåligt samvete för att han blir ledsen/sur och tkr att vi aldrig har sex osv... såsom de kunde va i förhållandet
    Brukar han ha sex med sina vänner, eller vadå att ni aldrig har sex?
    De flesta har inte sex efter att det tagit slut.
  • Fiona M
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 20:19:34 följande:
    Nej så är det. Och jag förstår ju det egentligen, men det är som att jag ändå får dåligt samvete för att han blir ledsen/sur och tkr att vi aldrig har sex osv... såsom de kunde va i förhållandet
    Nästa gång han tar upp sex så säg att det ju är slut och se vad han säger.
  • Anonym (Håk)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 20:19:34 följande:

    Nej så är det. Och jag förstår ju det egentligen, men det är som att jag ändå får dåligt samvete för att han blir ledsen/sur och tkr att vi aldrig har sex osv... såsom de kunde va i förhållandet


    Blocka honom! Han är ett svin! Ingen normal människa tjatar till sig sex!

    Hur gammal är du TS?
  • Anonym (Utnyttjad)
    Fiona M skrev 2018-12-08 20:20:59 följande:

    Brukar han ha sex med sina vänner, eller vadå att ni aldrig har sex?

    De flesta har inte sex efter att det tagit slut.


    Nae just detdär *aldirg har sex* var något han kunde säga under tiden vi var tillsammans. Nu då vi är singlar har han nämnt *men det är så länge sedan* istället. Dock är det nästan inte som att vi är singlar, vi umgås ju fortfarande varje vecka iallafall.... som något mellanläge typ..
Svar på tråden Är jag utnyttjad??