Inlägg från: Anonym (Svara ärligt nu tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)

    Fråga till feminister

    Är män det största problemet i samhället?

  • Svar på tråden Fråga till feminister
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)

    Nåt on topic-svar någon?

  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (xXx) skrev 2018-12-15 20:41:29 följande:

    Nej, och det vet du.

    Snälla sluta spamma och sök hjälp istället. Kvinnor är inte något alien-släkte som fungerar på ett helt annat sätt än vad män gör. Snälla inse det och sluta med den här supertråkiga synen på världen som du har. Blir du inte ensam? Är det inte tråkigt att leva med ett ständigt hat? Blir du aldrig trött på dig själv? Vad tänker du på egentligen när du ser dig själv i spegeln? 


    Det är inte mig du syftar på, det är en annan kille som spammar i underforumet *jämställdhet och feminism*.
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-15 20:46:23 följande:

    Ja självfallet är det så fast bara de män som inte fungerar med kvinnor


    Varför är de problematiska?
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Milissis skrev 2018-12-16 01:35:19 följande:

    Verkligen inte.


    Varför inte då?
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (njet) skrev 2018-12-16 01:46:17 följande:

    Det stora problemet är det löjliga ''könskriget'' som pågår mellan ''feminister'' och ''antifeminister''. De upprepar ju samma saker hela tiden, hemmagjorda teorier och känsloargument. 


    Vad kallar du dig själv då?
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-16 12:46:21 följande:

    För att de bland annat tror en massa saker om kvinnor trots att de inte ens umgåtts med fler kvinnor än möjligtvis sin mamma och andra kvinnliga släktingar. 


    Hur får man dem att träffa kvinnor om kvinnorna inte vill träffa dem?
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (l) skrev 2018-12-16 13:10:18 följande:

    Så du tänkte att det behövs fler?

    Jag har läst 4-5 trådar om detta det senaste dygnet och då i Känsliga Rummet så bullshit much.

     

    Mansnormen är ett stort problem, ja. Inte bara för kvinnor.


    Det måste lyftas mer, ja. Och diskuteras seriöst. Och det menar jag att den andre skribenten inte lever upp till. Men tycker du att detta är samma skit, så får det stå för dig.
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (G) skrev 2018-12-17 08:34:45 följande:

    Genom att de börjar med att ta reda på varför kvinnor inte vill träffa dem och sedan åtgärdar det.


    Jag tror att de har gett upp alternativt ser uppgiften som svåröverkomlig.
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-17 13:24:27 följande:

    Ser till att skaffa egenskaper som gör att kvinnor vill träffa dem 


    De kanske inte vill vara en Don Juan?
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    annabellelee skrev 2018-12-17 15:51:00 följande:

    Ok. Du vet uppenbarligen inte vad ordet "norm" betyder. Börja med att kolla upp det först.


    Det är inte där problemet ligger. Utan det är i att man vill utmåla män till ständiga förtryckare av kvinnor. Det stämmer till en del, men långt, långt ifrån hela tiden. De stora förlorarna i dagens samhälle är helt enkelt män, och det vill man inte kännas vid. Tråkigt.
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (Ghj) skrev 2018-12-17 20:03:56 följande:

    Jag runkar inte i pojkrummet om man säger så.


    Kan inte gubbar runka? Det är praktiskt taget det du säger. Lite diskriminerande, eller hur? :P
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (Lindh) skrev 2018-12-17 21:28:44 följande:

    Direkta Problem i vårt samhälle är:

    Klimathot

    Våldsbrott

    Och det är främst män som står för den största andelen av utsläpp och också de som är minst förändringsbenägna. Likaså våldsbrott.

    Så indirekt, ja män (inte alla män) utgör fara för samhälle och jord.

    Kvinnor ger liv.. män tar liv om vi pratar i generella termer.

    Motbevisa mig gärna


    Det är sant om man bara ser till männen. Grejen är att kvinnor också gör allt det där, fast i mindre utsträckning. Och vi kan inte utrota män. Vad drar man för slutsats då? Jo, att vi alla måste jobba tillsammans för ett bättre samhälle.
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    CarinaL26 skrev 2018-12-18 16:37:18 följande:

    Då är det ett val de gjort själva!


    Problemet är att detta riskerar att leda till radikalisering med våld som efterföljd (inte hos alla men hos somliga).
  • Anonym (Svara ärligt nu tack)
    Anonym (Ghj) skrev 2018-12-18 16:51:12 följande:

    Nej det var inte praktiskt taget det jag skrev. Men om nu vissa gubbar bor kvar i sina pojkrum får vi ändå hoppas att det är där de gör det och inte på bussen t.ex. Eller hur? :P


    Nu är du där igen, dvs antar att onani är fult, med undertexten att det naturligtvis bara är manlig onani som är fult. Köper inte den hållningen alls.
Svar på tråden Fråga till feminister