• Caki80

    Vad tycker ni om Leonora Lovelia

    Jag funderar på namnen Leonora Lovelia som mellannamn till min kommande dotter. 
    Leonora bara kom till mig när jag smakade på tilltalsnamnet. Och Lovelia tyckte jag blev så fint till! Uttalas alltså Loveelia!

    Vi har Margreth som släktnamn, men jag känner mig osäker på om jag vill använda det...

    Sen vill jag iofs inte att det ska bli för wt heller och det kanske är rätt hög wt-varning på ovan nämnda namn... kanske skulle balansera upp med Margreth ... Så svårt!

    Vad tycker ni??

    (Förnamn är ett gammalt fornnordiskt namn så där är vi på det torra :) )

  • Svar på tråden Vad tycker ni om Leonora Lovelia
  • Anonym (Duharsåfelhaha!)
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-01-13 23:43:27 följande:

    Det är skillnad på VART ett namn sprider sig. Namnet Alice exempelvis är klassiskt och fint och återfinns i flera samhällsskikt, medan Ebba och Leonore är UTESLUTANDE  socialfallsmorsor idag med foppatofflor urtvättade mjukisbyxor och akrylnaglar. Bara för at ett namn hade klass innebär det inte att det finns kvar.

    Men vill man att ens framtida unge ska jobba i gränden bakom ica så står det en fritt fram att döpa dem till horribla namn.


    Som vanligt vet du ine vad du talar om. Som i alla trådar du skriver , du har inte mörkt att du väldigt ofta tycker tvärtemot vad nästan alla andra tycker och att dina upplevelser skiljer sig enormt ifrån andras(dvs verkligheten)? Du anar inte mönstret?
  • Anonym (My)
    Caki80 skrev 2018-12-17 10:44:32 följande:

    Jag funderar på namnen Leonora Lovelia som mellannamn till min kommande dotter. 
    Leonora bara kom till mig när jag smakade på tilltalsnamnet. Och Lovelia tyckte jag blev så fint till! Uttalas alltså Loveelia!

    Vi har Margreth som släktnamn, men jag känner mig osäker på om jag vill använda det...

    Sen vill jag iofs inte att det ska bli för wt heller och det kanske är rätt hög wt-varning på ovan nämnda namn... kanske skulle balansera upp med Margreth ... Så svårt!

    Vad tycker ni??

    (Förnamn är ett gammalt fornnordiskt namn så där är vi på det torra :) )


    Tycker att fulla namnet ( för, mellan och efternamn) ska gå att säga så det blir ett fint flow. Efter som vi inte vet de andra namnen utgår jag bara från namnet i sig. 

    Lovelia rangordnar jag som sämst. Lite WT-varning men mest att det är fult uttalat

    Leonora är rätt Ok men Eleonora hade varit snäppet finare. 

    Margreth är ett rekorderligt och internationellt gångbart namn.
  • Anonym (WTslayer)
    Anonym (Duharsåfelhaha!) skrev 2019-01-16 16:59:51 följande:
    Som vanligt vet du ine vad du talar om. Som i alla trådar du skriver , du har inte mörkt att du väldigt ofta tycker tvärtemot vad nästan alla andra tycker och att dina upplevelser skiljer sig enormt ifrån andras(dvs verkligheten)? Du anar inte mönstret?
    Nej jag har "mörkt" att DU har en annan åsikt, medan de yngre generationens folk som arbetar med/bor i wt-träsken ger medhåll. DU verkar vara den som inte anar ett mönster.
    Jag anar att du har en ebba i hemmet, och du sitter i dina grå mjukisbyxor framför FL och tänker "jag är minsann inte wt, alltså skall min uppfattning omvärlden vara gällande för alla, vare sig den stämmer överens med verkligheten eller ej."
  • Anonym (WTslayer)
    fluu skrev 2018-12-19 08:15:06 följande:
    Jag får hålla med i mycket här.
    Klart du håller med ditt eget dolda nick. Så genomskinligt. 
  • fluu
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-01-25 21:57:34 följande:

    Klart du håller med ditt eget dolda nick. Så genomskinligt. 


    Som jag sagt förut så har alla inte behov av att backa upp sina egna åsikter. Men tack för åsterkommande intresse.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (N)

    Jag tycker om namnen var för sig, men ihop känns de lite kaka på kaka och som en del av Pippis krångliga namnlista, men man säger ju inte så ofta alla namnen.

  • Anonym (Duharsåfelhaha!)
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-01-25 21:56:28 följande:

    Nej jag har "mörkt" att DU har en annan åsikt, medan de yngre generationens folk som arbetar med/bor i wt-träsken ger medhåll. DU verkar vara den som inte anar ett mönster.

    Jag anar att du har en ebba i hemmet, och du sitter i dina grå mjukisbyxor framför FL och tänker "jag är minsann inte wt, alltså skall min uppfattning omvärlden vara gällande för alla, vare sig den stämmer överens med verkligheten eller ej."


    Du ser själv att dina argument brister när du kände dig tvungen att påpeka ett slarvfel... Det om något är väl trovärdigt...

    I alla trådar du deltar i tycker du tvärtom mot majoriteten, dvs de som har någon som helst verklighetsuppfattning. Nej, ingen av mina döttrar heter Ebba eller något annat namn som nämns i tråden.

    Vilken fin beskrivning av dig själv förresten.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-01-25 21:56:28 följande:

    Nej jag har "mörkt" att DU har en annan åsikt, medan de yngre generationens folk som arbetar med/bor i wt-träsken ger medhåll. DU verkar vara den som inte anar ett mönster.

    Jag anar att du har en ebba i hemmet, och du sitter i dina grå mjukisbyxor framför FL och tänker "jag är minsann inte wt, alltså skall min uppfattning omvärlden vara gällande för alla, vare sig den stämmer överens med verkligheten eller ej."


    Nyfiken på vem du/var du bor eftersom du menar dig vara så mycket bättre än alla andra. Har man ett gott liv behöver man oftast inte hävda sig själv så pass.
Svar på tråden Vad tycker ni om Leonora Lovelia