• Sammy074200

    vräks

    Hej ,jag har 2 bran som är mindre 6 år gammla och ska vräk från lägenheten om 3 månader och vem eller vart ska jag vända mig för att få hjälp hitta boende.
    beslutet kom från hyresnämnen och saknade jurist hjälp men har möjlighet överklaga till sea hov rätten men ändå har inte råd för jurist nu heller.

  • Svar på tråden vräks
  • Sammy074200

    vi hade muntligt avtal med han tillsvidare och hade fick lägenhet år 2015 utan jag visste om det och han hade hyrt ut sitt på andra hand för att vill bo kvar hos mig för att var nära till hans job och säkra område

  • mammatill6

    Men har du betalat annat runt boendet? El? Försäkring? Bredband? Då kan du ju visa det. Visa erat kontrakt. Nån granne måste ju ha sett dig? Visa upp kvitton från närmsta matbutik. Foto från denna tid?

  • Kjell2
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 15:38:58 följande:

    vi hade muntligt avtal med han tillsvidare och hade fick lägenhet år 2015 utan jag visste om det och han hade hyrt ut sitt på andra hand för att vill bo kvar hos mig för att var nära till hans job och säkra område


    Är det så att ni igentligen varit sammanboende enligt Sambolagen men hävdat att han varit inneboende av något anledning?


  • Sammy074200

    Han var bara inneboende sedan 2006 utan skrivligt men fick han lägenhet 2015 utan jag visste sedan  han hade hyrt ut sitt på andra hand och på någon sett fick värden fick veta det nu..

  • mammatill6

    [quote=79294170][quote-nick]Sammy074200 skrev 2018-12-17 16:37:00 följande:[/quote-nick]Han var bara inneboende sedan 2006 utan skrivligt men fick han lägenhet 2015 utan jag visste sedan  han hade hyrt ut sitt på andra hand och på någon sett fick värden fick veta det nu..

    [/quote

    Men är det han som hyrt ut i andra hand? Varför vräks du isåfall?

  • Sammy074200

    dem trodde att jag hade hyrat ut på andra hand till honom för att det var hans konto bruka betalas hyran för att min csn var lite osäker komma i tid samt han fick uppsägning av sitt lägenhet också...

  • mammatill6
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 17:11:49 följande:

    dem trodde att jag hade hyrat ut på andra hand till honom för att det var hans konto bruka betalas hyran för att min csn var lite osäker komma i tid samt han fick uppsägning av sitt lägenhet också...


    Så i 12 års tid har han bott inneboende och under alla år har du pluggat och han betalat hyran? Känns som det inte är hela sanningen. Och hyresvärden kollar ju inte vems konto hyran kommer ifrån. Man har ju rätt att ha sambo som betalar. Och fortfarande, har du betalat andra kostnader?
  • myskmalva
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 14:12:34 följande:
    problemet jag har gjort det var kile betalade hyran för att min csn kommer sent ibland och därför ko vi överens att han ska betala och få pengar av mig samt han har skrivit under att vi borde tillsammans men jag hade saknat jurist och stod där i domstolen jag själv för att kostade mycket för anlita jurist

    Har du bevis på att du har betalat din del av hyran till honom? Om du har fört över pengarna från ditt konto till hans konto så är det ju lätt att visa med kontoutdrag från banken.
  • Anonym (Hum..,)
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 17:11:49 följande:

    dem trodde att jag hade hyrat ut på andra hand till honom för att det var hans konto bruka betalas hyran för att min csn var lite osäker komma i tid samt han fick uppsägning av sitt lägenhet också...


    Jag har studerat i många år och en sak jag vet är att CSN aldrig varit lite osäker i deras utbetalning. De betslar alltid ut samma datum det gör alls myndigheter. Så det där kan inte stämma. Det måste finnas en annan anledning som du inte berättar till varför han betalt räkningen istället för dig..,
  • Sammy074200

    Det händer ibland med csn väntar på skolan medgivande och ibland man fyller fel o måste vänta 26,28 dagar för handlings tid ..dem är inte perfekt samt brukar ge honom pengar i handen det är ju  bara 1500 kr halvan.

  • Kjell2
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 21:41:01 följande:

    Det händer ibland med csn väntar på skolan medgivande och ibland man fyller fel o måste vänta 26,28 dagar för handlings tid ..dem är inte perfekt samt brukar ge honom pengar i handen det är ju  bara 1500 kr halvan.


    Under hur lång tid var det han som betalade till hyresvärden?
  • Kjell2
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 21:41:01 följande:

    Det händer ibland med csn väntar på skolan medgivande och ibland man fyller fel o måste vänta 26,28 dagar för handlings tid ..dem är inte perfekt samt brukar ge honom pengar i handen det är ju  bara 1500 kr halvan.


    Under hur lång tid var det han som betalade till hyresvärden?
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 21:41:01 följande:

    Det händer ibland med csn väntar på skolan medgivande och ibland man fyller fel o måste vänta 26,28 dagar för handlings tid ..dem är inte perfekt samt brukar ge honom pengar i handen det är ju  bara 1500 kr halvan.


    Hur många månder var det han betalade till hyresvärden?
  • mammatill6
    Sammy074200 skrev 2018-12-17 21:41:01 följande:

    Det händer ibland med csn väntar på skolan medgivande och ibland man fyller fel o måste vänta 26,28 dagar för handlings tid ..dem är inte perfekt samt brukar ge honom pengar i handen det är ju  bara 1500 kr halvan.


    Men du kan ju inte ha pluggat i 12 år? Har du betalat kontant i 12 år måste du ju ändå ha ett uttag från ditt konto. Visa det. Och du måste ju ha betalat allt övriga runt boendet. Har du inte tagit nåt foto på dig i lägenheten på 12 år?
  • Anonym (Annabus)

    Du verkar ha väldigt lite bevis vilket gör att dina chanser att få rätt i Hovrätten är minimala. Särskilt när du inte har juridiskt biträde.

    Eftersom du har barn kommer du dock inte att ställas på gatan. I samband med vräkning är representant från sicialnämnden med. Det är de alltid vid vräkningar av barnfamiljer.

    Vad de hjälper er till för boende beror på hur bostadssituationen ser ut på din ort. De kan inte trolla fram en lägenhet i tex storstad. Då kan det bli tal om vandrarhem.

    Eftersom du inte verkar ha några betalningsanmärkningar skulle jag direkt försöka få ett nytt boende. Utsätt inte dina barn för vräkning om du kan undvika.

Svar på tråden vräks