• Anonym (Man 1 eller Man 2?)

    Kvinna, vem väljer du? Den erfarne eller oerfarne?

    Du har två medelålders män att välja mellan. Vem av dessa två väljer du?

    Denna frågeställning handlar endast om männens sexuella erfarenheter och vilken du skulle välja utifrån den.

    Man 1) Har legat med 150 kvinnor. Har haft förhållanden där han varit monogam och har mellan förhållanden "legat runt" och letat och tagit de chanser han fått.

    Han har varit aktiv på både sexsajter och dejtingsidor. Har inte betett sig som ett svin och inte medvetet varit elak mot någon.

    Man 2) Har haft sex med 5 kvinnor. Inga förhållanden och inte lyckats skapa något. Hamnat utanför relations- och sexcirkusen.

    Han har varit aktiv på sexsajter. Han är alltid ärlig i sina kontakter med kvinnor. Han skulle inte "spela med" i spelet för att få sex, alltså spela intresserad för att få ligga.

    Vem av dem väljer du? Man 1 eller man 2?

    Om du vill kan du skriva motivering.

  • Svar på tråden Kvinna, vem väljer du? Den erfarne eller oerfarne?
  • sextiotalist

    Jag hade valt bort båda, eftersom bara det att man börja nämna sina erfarenheter (eller brist på) så tidigt att man är vi det skedet av datingen hade varit något som gjort att det inte skulle bli någon fortsättning.
    Efter snart 25 år tillsammans så vet varken jag eller sambon hur många vi har haft sex med innan vi träffades (och vi har aldrig frågat detta heller)

  • Anonym (anonym)

    Ingen av dem eftersom båda är ytterligheter och jag vill ha en vanlig medelmåtta 

  • Anonym (Ingen)

    Jag hade antagligen inte valt någon av dem. Vad mannen under en dejt börjat prata om sina tidigare sexpartners hade det troligen inte blivit någon andra dejt. Jag hade nämligen undrat varför mannen som aldrig haft ett förhållande, just aldrig haft ett förhållande och att mannen med många, tidigare sexpartners skröt om sina erövringar.

  • Anonym (Man 1 eller Man 2?)
    sextiotalist skrev 2018-12-17 15:00:43 följande:

    Jag hade valt bort båda, eftersom bara det att man börja nämna sina erfarenheter (eller brist på) så tidigt att man är vi det skedet av datingen hade varit något som gjort att det inte skulle bli någon fortsättning.
    Efter snart 25 år tillsammans så vet varken jag eller sambon hur många vi har haft sex med innan vi träffades (och vi har aldrig frågat detta heller)


    Frågan är hypotetisk. Du är i en urvalsprocess och i ett av stegen får du denna information.
    Bryter du = väljer ingen av dem?
  • Anonym (Man 1 eller Man 2?)
    Anonym (Ingen) skrev 2018-12-17 15:06:22 följande:

    Jag hade antagligen inte valt någon av dem. Vad mannen under en dejt börjat prata om sina tidigare sexpartners hade det troligen inte blivit någon andra dejt. Jag hade nämligen undrat varför mannen som aldrig haft ett förhållande, just aldrig haft ett förhållande och att mannen med många, tidigare sexpartners skröt om sina erövringar.


    Inser att jag misslyckats med min frågeställning. Inte så att någon av dem berättat detta, men du får veta det om dem.
    Ingen av dem har för avsikt att berätta såvida du inte ställer frågan.
  • sextiotalist
    Anonym (Man 1 eller Man 2?) skrev 2018-12-17 15:07:24 följande:
    Frågan är hypotetisk. Du är i en urvalsprocess och i ett av stegen får du denna information.
    Bryter du = väljer ingen av dem?
    Väljer ingen av dessa.
  • Anonym (j)

    Nr 2 för att dennes sexliv har varit/är mest likt mitt. Skulle ha prestationsångest som fan vilken jag än valde men...

  • Meriall

    Hade helst valt bort båda pga de varit på sexsiter. Men måste jag välja tar jag nr 2. Hade inte haft något emot hans historia (förutom då sexsiterna...). Hade aldrig valt någon som legat med 150 pers. Blä.

  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Man 1 eller Man 2?) skrev 2018-12-17 15:08:53 följande:

    Inser att jag misslyckats med min frågeställning. Inte så att någon av dem berättat detta, men du får veta det om dem.

    Ingen av dem har för avsikt att berätta såvida du inte ställer frågan.


    Då hade jag fortfarande inte valt någon. Hade upplevt det som väldigt skumt hur jag än hade fått infon. Jag hade nämligen aldrig frågat själv.
Svar på tråden Kvinna, vem väljer du? Den erfarne eller oerfarne?