• Anonym (11år)

    Hur många julklappar ger ni era barn?

    Hur många julklappar ger ni era barn? Min son är 11 år och kommer i år bara få 5 stycken av mig. 3 mjuka och 2 hårda. Totalt runt 3.000. Plus 500 i rena kontanter. Får han köpa vad han vill. Det har varit jättesvårt att köpa julklappar till honom i år för han har sagt han inte vet vad han önskar sig.

    Var lättare när han var mindre..

  • Svar på tråden Hur många julklappar ger ni era barn?
  • Anonym (Kvinna)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-24 22:35:24 följande:

    Finns ett långt spann av normalitet mellan extremerna som jag inte har någon som helst åsikt om. Men att ge sina 8 åriga barn noll julklappar och istället skänka till välgörenhet eller belamra 3 åringar med 40 paket som de bara blir stressade och avtrubbade av för att man skälv tycket det är kul har jag definitivt åsikter om.


    Nu har jag räknat. Barnen fick 8-11 julklappar var. Hur är det extremt?
  • Anonym (Mama)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-24 22:35:24 följande:

    Finns ett långt spann av normalitet mellan extremerna som jag inte har någon som helst åsikt om. Men att ge sina 8 åriga barn noll julklappar och istället skänka till välgörenhet eller belamra 3 åringar med 40 paket som de bara blir stressade och avtrubbade av för att man skälv tycket det är kul har jag definitivt åsikter om.


    Håller verkligen med. Bägge grejena är lika illa.
  • Anonym (Olika)

    Det beror väl på vad de önskar sig. Vill de ha 25 olika muttrar i olika färger får de väl 25 julklappar men vill de ha 25 guldtackor får de nog nöja sig med stryk.

  • Anonym (Stina)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-24 22:35:24 följande:

    Finns ett långt spann av normalitet mellan extremerna som jag inte har någon som helst åsikt om. Men att ge sina 8 åriga barn noll julklappar och istället skänka till välgörenhet eller belamra 3 åringar med 40 paket som de bara blir stressade och avtrubbade av för att man skälv tycket det är kul har jag definitivt åsikter om.


    Det intressanta är att ingen i tråden har pratat om någon sådan mängd av julklappar. Du har gått igång alldeles på egen hand.
  • Bananböjaren
    Anonym (Stina) skrev 2018-12-24 19:35:27 följande:
    Samt folk som ger för många paket. Synd det inte finns en nationell norm för exakt värde och antal julklappar så vi alla kunde följa den. Hehe.
    Drottningen retar sig på precis allt och alla som inte är exakt som hon Det är onödigt att försöka debattera med henne, hon är nog inte på ett riktigt bra ställe i livet just nu. Vem sitter ens och spyr galla över andra på FL på självaste julafton?

    God jul på er, även du drottningen. Nästa år blir bättre ska du se.
  • Anonym (Kvinna11)
    Anonym (Öhm) skrev 2018-12-24 21:28:47 följande:
    Drottningens barn är inte vita och förmodligen inte rika heller. Mina är dock både vita och rika och jag håller verkligen med henne om hennes synpunkter.
    Hur vet du hur hennes barn ser ut eller har det?
  • taquine

    Kvantitet eller kvalitet , när ungarna  var små många klappar , ju äldre de blev färre men dyrare .
    Nu får de bara pengar och får köpa exakt det de vill ha.Perfekt;)


    Goodness me
  • Anonym (Hyateri7)

    Mina barn 8 och 11 år, får väldigt mycket paket under granen. Julen är den dag om året då barnen blir rejält bortskämda.. Av oss föräldrar (räknade inte) men tror jag att dem fick en 15-20 paket var, allt från ryttarkläder till vanliga kläder och leksaker fick dottern samt en billigare mobil, värde.. vem vet men tror 5000 kr.

    Sonen fick kanske 15 paket, kläder, parfym, cykel, spel osv. Värdet är väl 5000 kr där med.

    Sedan av annan släkt fick dem väl totalt 10 klappar var..

    Ibland skäms jag för vår gran är så välfylld, och för att barnen får så mycket. Men sedan tänker jag, varför ska jag skämmas? Barnen har 364 andra dagar per år där vi är noga med vad en får, och inte skämmer bort mer än någon annan. Men just julen, ja... där blir det rejält. Och vi skänker med barnen kläder och leksaker samt pengar till behövande innan julen. Ni för ju, nu försöker jag rättfärdiga mitt beteende.. med det säger jag god fortsättning.

  • tvillingmammaVastmanland
    Anonym (Hyateri7) skrev 2018-12-25 14:37:09 följande:

    Mina barn 8 och 11 år, får väldigt mycket paket under granen. Julen är den dag om året då barnen blir rejält bortskämda.. Av oss föräldrar (räknade inte) men tror jag att dem fick en 15-20 paket var, allt från ryttarkläder till vanliga kläder och leksaker fick dottern samt en billigare mobil, värde.. vem vet men tror 5000 kr.

    Sonen fick kanske 15 paket, kläder, parfym, cykel, spel osv. Värdet är väl 5000 kr där med.

    Sedan av annan släkt fick dem väl totalt 10 klappar var..

    Ibland skäms jag för vår gran är så välfylld, och för att barnen får så mycket. Men sedan tänker jag, varför ska jag skämmas? Barnen har 364 andra dagar per år där vi är noga med vad en får, och inte skämmer bort mer än någon annan. Men just julen, ja... där blir det rejält. Och vi skänker med barnen kläder och leksaker samt pengar till behövande innan julen. Ni för ju, nu försöker jag rättfärdiga mitt beteende.. med det säger jag god fortsättning.


    Jag gör tvärtom, jag ger dem det de behöver under hela året och inte just till jul. Säger inte att mitt sätt är bättre. Visst får de julklappar men då är det några få och roliga saker, jag skulle aldrig stå och slå in bruksvaror som kläder och idrottsartiklar som barnen verkligen behöver. Orsaken är nog mest att jag är lite bekväm och inte orkar stå och slå in så mycket grejor och sen blir det så mycket papper att slänga.....
  • Drottningen1970
    Bananböjaren skrev 2018-12-25 11:40:10 följande:

    Drottningen retar sig på precis allt och alla som inte är exakt som hon Det är onödigt att försöka debattera med henne, hon är nog inte på ett riktigt bra ställe i livet just nu. Vem sitter ens och spyr galla över andra på FL på självaste julafton?

    God jul på er, även du drottningen. Nästa år blir bättre ska du se.


    Knappast. Världen är full av idioter som man kan fortsätta reta sig på. Att jag ser dom innebär inte att jag mår dåligt. Bara att jag inte är blind eller liknöjd.
Svar på tråden Hur många julklappar ger ni era barn?