• Sprallig

    Hjälp - Vill inte leva ensam hela livet

    Jag är en man på 31 år och jag börjar få rejäl åldersnoja. Nästan ingen omkring mig är singel längre och nu är jag ingen ungdom längre. Jag har insett att tjejer är väldigt ytliga (Ja även killar är det) så jag har försökt att anpassa mig till det. Grejen är att jag fortfarande är kort och det kan man inte göra något åt.

    Jag har under de senaste 7-8 åren lagt en jäkla massa pengar på kläder, jag har gjort en fraxel laserbehandling i ansiktet efter att ha haft en massa acne i ansiktet under tonåren. Jag har fixat tänderna så att dom är helt raka och fina och även engagerat mig politiskt för att skaffa vänner på det sättet. Jag har varit på massor med fester även fast det blivit färre senaste tiden och träffat folk. Den idén fick jag efter att ha sett filmen "Yes man" för tio år sedan.

    Nu sitter jag här närmare medelålders än 20-åring och åren går snabbare för varje år som går. Jag är less på att få frågan från familjen varför jag varit singel hela livet och  vad fan ska man svara på det? Jag känner att jag vill ta livet av mig om jag får höra den frågan igen.

    Hur jävla perfekt måste man vara för att få en chans? En dejt? Det är omöjligt.

  • Svar på tråden Hjälp - Vill inte leva ensam hela livet
  • Sprallig
    Anonym (Tjej ju) skrev 2019-01-22 12:47:37 följande:
    Sluta rösta på SD så löser det sig.
    Vem har sagt att jag ens gör det?
  • Anonym (Tjej ju)
    Sprallig skrev 2019-01-22 18:15:04 följande:

    Vem har sagt att jag ens gör det?


    Man kan antyda det när du säger att livet är tiden gångare lättare att leva som kvinna än som man.
  • Anonym (Tjej ju)
    Anonym (Tjej ju) skrev 2019-01-23 02:00:37 följande:

    Man kan antyda det när du säger att livet är tiden gångare lättare att leva som kvinna än som man.


    * tusen
  • Anonym (Tjej ju)
    Sprallig skrev 2019-02-01 22:33:16 följande:

    Är jag verkligen helt körd? :/


    Nej, Jimmie Åkesson kanske betöver en ny pressekreterare någon gång. Anmäl dig för tjänsten.
  • Anonym (Samma här)

    Samma för mig, kvinna och 34. Kommer få leva resten av mitt liv ensam utan man och barn, eller ja jag funderar ju på att skaffa barn själv men hur kul är det, känns som ett misslyckande :/ men ett kärleksfullt förhållande kommer jag aldrig att kunna få igen

  • 64gb
    Anonym (Samma här) skrev 2020-03-26 00:26:15 följande:

    Samma för mig, kvinna och 34. Kommer få leva resten av mitt liv ensam utan man och barn, eller ja jag funderar ju på att skaffa barn själv men hur kul är det, känns som ett misslyckande :/ men ett kärleksfullt förhållande kommer jag aldrig att kunna få igen


    slå dig ihop med trådskaparen då så slipper ni vara ensamma :)

    Eller vad är det för fel på dig eftersom du tror att du kommer leva ensam resten av livet?
  • Anonym (Samma här)
    64gb skrev 2020-03-26 00:31:34 följande:

    slå dig ihop med trådskaparen då så slipper ni vara ensamma :)

    Eller vad är det för fel på dig eftersom du tror att du kommer leva ensam resten av livet?


    Ja just nu är jag olyckligt kär, och vet inte hur länge det håller i sig. Sen blir jag inte yngre, och det är svårt att hitta rätt som medelålders kvinna, i princip omöjligt skulle jag säga.
  • 64gb
    Anonym (Samma här) skrev 2020-03-26 00:39:38 följande:
    Ja just nu är jag olyckligt kär, och vet inte hur länge det håller i sig. Sen blir jag inte yngre, och det är svårt att hitta rätt som medelålders kvinna, i princip omöjligt skulle jag säga.
    men är du olyckligt kär är det bara att gå vidare. ingen ide att ödsla tid där.

    men 34 år är väl inte så gammalt?  är själv 38 och singel.  inga barn och lever livet. 
    kanske du har för stora krav? Kanske inte du kan få EXAKT det du söker.

    Ser själv på typ tinder och liknande att kvinnor har en hel lista med saker dom KRÄVER typ.
    Inte konstigt dom är singlar och hänger på tinder.  Finns inget som är mer avtändande än när en kvinna sätter sig på en pedestal och tror hon kan få vad som helst.
  • 64gb
    Anonym (Samma här) skrev 2020-03-26 00:39:38 följande:
    Ja just nu är jag olyckligt kär, och vet inte hur länge det håller i sig. Sen blir jag inte yngre, och det är svårt att hitta rätt som medelålders kvinna, i princip omöjligt skulle jag säga.
    men är du olyckligt kär är det bara att gå vidare. ingen ide att ödsla tid där.

    men 34 år är väl inte så gammalt?  är själv 38 och singel.  inga barn och lever livet. 
    kanske du har för stora krav? Kanske inte du kan få EXAKT det du söker.

    Ser själv på typ tinder och liknande att kvinnor har en hel lista med saker dom KRÄVER typ.
    Inte konstigt dom är singlar och hänger på tinder.  Finns inget som är mer avtändande än när en kvinna sätter sig på en pedestal och tror hon kan få vad som helst.
  • Anonym (Samma här)
    64gb skrev 2020-03-26 00:48:10 följande:

    men är du olyckligt kär är det bara att gå vidare. ingen ide att ödsla tid där.

    men 34 år är väl inte så gammalt?  är själv 38 och singel.  inga barn och lever livet. 

    kanske du har för stora krav? Kanske inte du kan få EXAKT det du söker.

    Ser själv på typ tinder och liknande att kvinnor har en hel lista med saker dom KRÄVER typ.

    Inte konstigt dom är singlar och hänger på tinder.  Finns inget som är mer avtändande än när en kvinna sätter sig på en pedestal och tror hon kan få vad som helst.


    Inte så lätt att bara gå vidare, alla andra män blir ju ointressanta så länge som jag är kär i någon annan. Jag måste ju sluta vara kär först och sen kan jag börja dejta.

    Ne stora krav har jag väl inte, men jag måste ju känna attraktion och vill ju gärna bli kär i den person jag blir ihop med annars får det ju vara. Hade tinder ett tag, fick en del matchningar men var ingen som skev efter att man hade matchat så la ner det

    Jag tror verkligen inte att jag kan få vad som helst, tvärtom så tror jag inte att jag kan få ngn överhuvudtaget
  • Anonym (Samma här)

    Och som kvinna och kanske vara en 5:a på skalan är det skitsvårt att träffa ngn, om vi ska prata skalor. Killar vill generellt sätt ha kvinnor i spannet 7-10, helst under 30 år också, så ja ganska kört känns det tyvärr.

  • 64gb
    Anonym (Samma här) skrev 2020-03-26 01:12:12 följande:

    Och som kvinna och kanske vara en 5:a på skalan är det skitsvårt att träffa ngn, om vi ska prata skalor. Killar vill generellt sätt ha kvinnor i spannet 7-10, helst under 30 år också, så ja ganska kört känns det tyvärr.


    exakt sådär tänker vi killar också :)
    "tjejer vill bara ha långa snygga och muskulösa killar" 

    Kanske det är ditt låga självförtroende som blir oattraktivt? 

    angående tinder. varför tror du att det är killen som ska skriva först? tog du initiativet någon gång och skrev först?

    Det är så sjukt många som bara sitter och väntar på att något ska hända och att någon ska höra av sig. Man måste jobba lite själv om något ska hända, kille som tjej.

    Hur vet du vad för skala du tillhör? varför just 5? hur ser man ut om man är 5:a ? :D
  • Anonym (Samma här)
    64gb skrev 2020-03-26 01:29:08 följande:

    exakt sådär tänker vi killar också :)

    "tjejer vill bara ha långa snygga och muskulösa killar" 

    Kanske det är ditt låga självförtroende som blir oattraktivt? 

    angående tinder. varför tror du att det är killen som ska skriva först? tog du initiativet någon gång och skrev först?

    Det är så sjukt många som bara sitter och väntar på att något ska hända och att någon ska höra av sig. Man måste jobba lite själv om något ska hända, kille som tjej.

    Hur vet du vad för skala du tillhör? varför just 5? hur ser man ut om man är 5:a ? :D


    Jag vet inte om jag har lågt självförtroende, jag är mer realist att jag är inte speciellt snygg, det har jag accepterat.

    Ne men även om jag skrev först, typ ett ?hej? så fick jag inget svar eller bara ?hej? tillbaka. Folk verkade ointresserade av en trots att man hade matchat så fattade inte den appen. Eller så trycker ja på alla tjejer och skriver bara till de snyggaste, vi som är lite fulare är plan b eller c typ. Ne jag har tappat hoppet.

    Ja om man är en 5:a har man dålig hy, stor näsa, hade kunnat vara en 2:a pga det men min kropp kompenserar väl upp det lite antar jag.
  • Anonym (En viss poäng)
    Sprallig skrev 2019-01-22 18:15:04 följande:

    Vem har sagt att jag ens gör det?


    Nu vet jag inte vad du röstar eller vilket parti du engagerar dig i. Men vill ändå flagga upp för att sd-killar generellt har svårt att få tjejer. Detta då det finns en kultur av offerkofta och starkt kvinnohat i sd som syns tydligt hos dessa män.

    Kvinnor gillar generellt ofta grejer som frihet, ryggrad, medmänsklighet, jämställdhet och allas lika värde.

    Även om du inte skulle vara sd-kille så kan det hjälpa andra som läser här.
  • 64gb
    Anonym (Samma här) skrev 2020-03-26 07:29:42 följande:
    Jag vet inte om jag har lågt självförtroende, jag är mer realist att jag är inte speciellt snygg, det har jag accepterat.

    Ne men även om jag skrev först, typ ett ?hej? så fick jag inget svar eller bara ?hej? tillbaka. Folk verkade ointresserade av en trots att man hade matchat så fattade inte den appen. Eller så trycker ja på alla tjejer och skriver bara till de snyggaste, vi som är lite fulare är plan b eller c typ. Ne jag har tappat hoppet.

    Ja om man är en 5:a har man dålig hy, stor näsa, hade kunnat vara en 2:a pga det men min kropp kompenserar väl upp det lite antar jag.
    Att bara skriva "Hej" är ju typ det sämsta. då kan den andra inte göra mer än att säga hej tillbaka.  Fråga något istället så du tvingar den andra att svara längre än bara "Hej"  och ställ inte bara ja eller nej frågor för då blir det korta svar såklart.

    Men sen är dessa appar ganska värdelösa. leder sällan till något och  många som bara vill ha bekräftelse och jagar matchningar utan att egentligen vilja prata med någon. 
    Så ta inte åt dig för mycket.
    Gör det till en kul grej istället för att ta det seriöst.

    Har börjat göra så med mycket här i livet, att inte ta allt så seriöst. Man blir bara besviken för inget blir som man föreställer sig. Väldigt sällan ens drömmar och perfekta fantasier blir verklighet :)
Svar på tråden Hjälp - Vill inte leva ensam hela livet