• Anonym (SCB)

    Omskuren - snyggt eller ej?

    Hur anser du en omskuren kuk vara? Estetiskt tilltalande eller vill du att det ska vara förhud kvar och att den är snyggare så?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskuren - snyggt eller ej?
  • Anonym (H)
    Anonym (Omskuren) skrev 2019-03-22 20:07:23 följande:

    Jag hade en förträngning i förhuden som gjorde att min penissträng var för kort och dessutom extra sårbar då det enbart var en enkel tråd som inte satt fast på övriga huden. Det gjorde ibland ont när jag hade sex och därför blev jag omskuren.

    Därför kunde jag inte låta kroppen (snoppen) vara som den är.


    Ja, det hade du väl kunnat räkna ut med kuken att jag tycker är okej. Jag syftade mer på de som skär av sina barn förhudarna eller de som tar bort det bara för estetiken.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (SCB) skrev 2019-03-25 12:35:13 följande:

    Allmänintresse hur män och kvinnor bedömer utseendet på en kuk med eller utan förhud. Har ingen tanke på att ta bort min egna förhud.

    Kan ärligt säga att tanken med denna diskussion inte skulle handla om omskärelse under tvång av små barn enligt någon viss religion, utan att det finns män som haft problem med att dra tillbaka förhuden när man blivit lite äldre och att ett kirurgiskt ingrepp har avhjälpt detta.

    Frågan har även diskuterats i äldre trådar huruvida ett blottat ollon är mera tilltalande än ett ollon infällt i mycket förhud.

    Räcker det som svar?


    Ja det räcker som svar : - ) tror ju själv att du inte kommer få ett bra underlag här huruvida tjejer tänder på en omskuren kuk eller inte men om du tror att det kommer kännas bättre med dom svar du får så ok. Min personliga erfarenhet och mitt egna synsätt är att en omskuren kuk är bra mycket mer tilltalande än en som inte är omskuren , men eftersom så många blandar in omskärelse av bebisar/pojkar här så kommer bilden aldrig stämma överens med verkligheten på detta forum.
  • Anonym (Den Amonyma)

    Barnkonventionen kan väl tänkas skapa en del debatt om huruvida Sverige bör tillåta fortsatt könsstympning av män. Gissar att kanske Liberalerna vill plocka upp det här som fråga, så vi får se hur det går. Många läkare är ju emot omotiverad omskärelse, och även politiskt finns det egentligen ganska stort stöd för förbud men inga partier vågar ta tag i frågan av rädsla för att sammanbuntas med SD (som _inte_ driver denna fråga). 

  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)
    Anonym (Undran) skrev 2019-03-28 22:06:19 följande:
    Ja det räcker som svar : - ) tror ju själv att du inte kommer få ett bra underlag här huruvida tjejer tänder på en omskuren kuk eller inte men om du tror att det kommer kännas bättre med dom svar du får så ok. Min personliga erfarenhet och mitt egna synsätt är att en omskuren kuk är bra mycket mer tilltalande än en som inte är omskuren , men eftersom så många blandar in omskärelse av bebisar/pojkar här så kommer bilden aldrig stämma överens med verkligheten på detta forum.
    Är du kvinna eller man ? Själv har jag som "naturligt korthudad"(men ej kirurgiskt omskuren) tyckt mig erfara att om kvinnan har en känslig A-punkt kan detta med att vara mer eller mindre utan/ ha lite mindre hud ha somliga fördelar (om lubrikationen är tillräcklig). Om jag hade längre hud (även om den inte var för trång) och tagit in det jag vet idag  skulle jag nog kunna överväga att låta omskära mig, men skall sådant göras skall det vara frivilligt som vuxen och ej religiös omskärelse .(Som sagt : I USA där sekulär barnomskärelse är vanligt har det sagts dö barn varje år., och vad gäller religiös omskärelse tror jag  inte Gud kräver någon sådan och instämmer ej med islam och judendom). Inte heller skall tex en kvinna utöva påtryckningar på en man att låta operera den.
  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)
    Anonym (Den Amonyma) skrev 2019-03-29 00:18:27 följande:

    Barnkonventionen kan väl tänkas skapa en del debatt om huruvida Sverige bör tillåta fortsatt könsstympning av män. Gissar att kanske Liberalerna vill plocka upp det här som fråga, så vi får se hur det går. Många läkare är ju emot omotiverad omskärelse, och även politiskt finns det egentligen ganska stort stöd för förbud men inga partier vågar ta tag i frågan av rädsla för att sammanbuntas med SD (som _inte_ driver denna fråga). 


    Jag skulle i o för sig gärna se ett förbud, men det så omtalade "förbudet" på Island, med mycket mindre muslimer och judar i befolkningen, gick aldrig igenom. Jag ser inga poliska möjligheter i Sverige inom överskådlig tid. Däremot tror jag på att påverka familjer så att man väljer bort omskärelsen utav barn, även om lagen tillåter det.
  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)

    Om jag hade längre hud, även om den inte var trång, kunde jag kanske överväga att ta bort en del eller hela, men är nu ändå "omskuren av naturen" som vuxen. Tycker jag har viss positiv erfarenhet, tex vad gäller A-punkten. (De flesta kvinnor har den troligen ej). Men ett absolut nej till omskärelse av barn utan fysiska fel. Även i Sverige har dödsfall inträffat. även nej till religiös omskärelse av både barn och vuxna. (Tror ju ej Gud kräver den).Sedan finns ju också kvinnor som tvärtom njuter  av förhudens rullningar i slidan.

  • Gaskarl

    Man 50+ omskuren.. Frågan är väldigt konstigt ställd, tror inte många omskär sig för att de tycker det är snyggt, inte alls faktiskt. Däremot är det mycket lättare att hålla sig ren.

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Förstår din ståndpunkt) skrev 2019-03-29 00:25:28 följande:

    Är du kvinna eller man ? Själv har jag som "naturligt korthudad"(men ej kirurgiskt omskuren) tyckt mig erfara att om kvinnan har en känslig A-punkt kan detta med att vara mer eller mindre utan/ ha lite mindre hud ha somliga fördelar (om lubrikationen är tillräcklig). Om jag hade längre hud (även om den inte var för trång) och tagit in det jag vet idag  skulle jag nog kunna överväga att låta omskära mig, men skall sådant göras skall det vara frivilligt som vuxen och ej religiös omskärelse .(Som sagt : I USA där sekulär barnomskärelse är vanligt har det sagts dö barn varje år., och vad gäller religiös omskärelse tror jag  inte Gud kräver någon sådan och instämmer ej med islam och judendom). Inte heller skall tex en kvinna utöva påtryckningar på en man att låta operera den.


    Anonym (Förstår din ståndpunkt) skrev 2019-03-29 00:36:29 följande:

    även nej till religiös omskärelse av både barn och vuxna. (Tror ju ej Gud kräver den).


    Jag är kvinna, glömde tillägga det

    Du kunde alltså låta omskära dig ,men ändå vara emot att man som vuxen låter omskära sig pga religiösa skäl? Förklara gärna eller missförstod jag?
  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)
    Anonym (Undran) skrev 2019-03-29 10:39:11 följande:
    Anonym (Förstår din ståndpunkt) skrev 2019-03-29 00:36:29 följande:

    även nej till religiös omskärelse av både barn och vuxna. (Tror ju ej Gud kräver den).


    Jag är kvinna, glömde tillägga det

    Du kunde alltså låta omskära dig ,men ändå vara emot att man som vuxen låter omskära sig pga religiösa skäl? Förklara gärna eller missförstod jag?

    Nu är jag ju redan "omskuren", fast ej kirurgiskt ,utan "av moder natur", (liknar som vuxen en omskuren man även i slakt tillstånd ) men om jag hade längre förhud kunde jag överväga ett avkortande ja. (Har som sagt tyckt mig märka en del vad gäller t.ex A-punkten och trivs med att vara som jag ju nu är helt enkelt.)


    Sedan är jag ju som sagt emot omskärelse av barn utan fysiska fel, både religiös och sekulär. Vad gäller om vuxna låter omskära sig av religiösa skäl så är det helt enkelt så att jag tror det representerar en felaktig gudsbild - dvs jag tror  på Gud, men inte en Gud som kräver någon religiös omskärelse. Detta innebär inte att jag tycker det skall vara olagligt med vuxen religiös omskärelse (däremot religiös omskärelse av barn), men jag tror ju helt enkelt inte att Gud är sådan. Jag instämmer inte med muslimsk och judisk Gudsbild, så det är helt enkelt ett andligt ställningstagande.

  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)
    Gaskarl skrev 2019-03-29 06:33:09 följande:

    Man 50+ omskuren.. Frågan är väldigt konstigt ställd, tror inte många omskär sig för att de tycker det är snyggt, inte alls faktiskt. Däremot är det mycket lättare att hålla sig ren.


    Är du omskuren som vuxen och upplevde du problem eller att det var besvärligt med underlivshygienen innan dess då ?
  • Gaskarl
    Anonym (Förstår din ståndpunkt) skrev 2019-03-29 11:18:12 följande:

    Är du omskuren som vuxen och upplevde du problem eller att det var besvärligt med underlivshygienen innan dess då ?


    Omskuren som vuxen, nix, upplevde inga problem med hygiendet var inte därför jag o skar mig.. Men det är lättare som omskuren.. Är det konstigt att folk lider av kroppskomplex, när vuxna kör såna här trådar, och sedan undrar folk varför unga människor mår dåligt över sina kroppar..
  • Anonym (Förstår din ståndpunkt)
    Gaskarl skrev 2019-03-29 11:33:04 följande:
    Omskuren som vuxen, nix, upplevde inga problem med hygiendet var inte därför jag o skar mig.. Men det är lättare som omskuren.. Är det konstigt att folk lider av kroppskomplex, när vuxna kör såna här trådar, och sedan undrar folk varför unga människor mår dåligt över sina kroppar..
    Jag tycker också att det är dåligt att katalysera kroppskomplex. I mina svar i tråden harkar jag  inte på "utseendehetsen".
Svar på tråden Omskuren - snyggt eller ej?