Inlägg från: Anonym (Häng med mig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Häng med mig!)

    Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?

    Idag är det svårt att inte gå till kylen och ta en iskall cola. Hur går det för er andra?

  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-01-06 16:51:48 följande:
    Hur har det gått för er andra i helgen? Själv fick jag kämpa mig förbi läskhyllan i lokala butiken idag, jag var nå galet sugen, men det gick.
    Bra kämpat! Fortsätt på samma spår. Skrattande Har suget blivit mindre sista dagarna eller är det jämna plågor?

    Det har gått förvånansvärt bra för mig även om jag har haft mina stunder där jag har velat dricka en cola. Som tur var bara stunder och inte timmar eller dagar.


  • Anonym (Häng med mig!)

    Idag har jag svårt att motivera mig själv att inte ta en cola för det är ju bara en, första på 8 dagar, ska jag verkligen aldrig kunna ta ett glas igen...? Ni fattar vad jag går igenom just nu men jag ska fortsätta stå emot suget. 

    Hur går det för er? Är det någon som har gett upp än?

  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-01-08 22:24:16 följande:
    Det går hyggligt bra här, det svåraste är definitivt när jag går förbi drickaautomaten i lunchrummet på jobbet eller när jag är och handlar, vanans makt är stor.

    När jag väl kommit hem till mina tillbringare vatten i kylen känns det ok.

    Jag har ju fördelen (i det här fallet) av att bo ensam, så jag slipper ha någon annans cola stående i kylen hemma.
    Jag måste vara självskadare för jag har min egen cola ståendes i kylen och frestar mig. Ingen annan i familjen dricker det.

    Kul att det går bra för dig! Förutom här och där så har det gått över förväntan för mig också. 9 dagar utan nu. Skrattande Fast jag börjar få lite tankar om att jag kanske kan dricka det ibland sen och det är farligt att tänka så. Tänkte du låta bli helt eller dricka annan läsk ibland? Om suget blir för stort så tänker jag ta en annan läsk men jag har klarat mig utan än så länge.
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-01-09 18:08:46 följande:
    Planen är att vara utan. Jag har stor övervikt och mycket av kaolrierna som byggt upp min övervikt har jag druckit mig till, (läsk, saft, juice, mjölk och till viss del öl).
    Jag har drygt 100kg att gå ner till min idealvikt. Att skippa kaloroerna i drycken känns som den lätt uppoffring jämfört med allt annat jag behöver göra för att komma på banan igen.
    Då är att skippa läsken en bra början. Hoppas att det går vägen för dig med viktminskningen och att du fortsätter kämpa för att ta dig dit.

    Nu vill jag höra hur det går för er andra också!
  • Anonym (Häng med mig!)
    Sharper skrev 2019-01-10 16:48:21 följande:
    Jag började med att byta ut till lightläsk. Sen minskade jag successivt:)
    Dricker du läsk överhuvudtaget nu?

    Jag läste i en dagstidning att läsk är det enda livsmedel som bevisligen leder till fetma. Så vi borde börja gå ner i vikt snart vi som har slutat. Skrattande
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-01-15 19:43:18 följande:
    Snart halva Januari avklarat. Än så länge har jag lyckats stå emot frestelserna när de dykr upp och sugen kommer allt mer sällan nu. Känns fortfarande "fel" att gå förbi läskkylen i kvartersbutiken utan att ta med sig ett par cola, hoppas det släpper. Jag har även lyckats bli av med några överskottskilo, med lite flyt fortsätter det på samma vis så länge jag klarar att låta bli sockret.

    Hoppas det flyter på lika väl för er andra.
    Grattis till att vikten har börjat gå neråt! Du måste bli peppad när du märker att det ger resultat.

    Jag har inte heller druckit någon läsk och det har gått förvånansvärt bra. Ibland får jag infall att jag skulle ju kunna ta en cola ibland; läs en burk varannan vecka eller nåt, men jag står emot det för jag tror det är kört om jag gör så. Dessutom känns det lite bra att kunna säga att jag inte dricker cola och det kan jag ju inte säga om jag gör det ibland. Drömmer

    Jag har inte märkt något på vågen än men det har bara gått två veckor så jag kanske förväntar mig för mycket.
    snöblask skrev 2019-01-11 19:07:25 följande:
    Här går det över förväntan. Inte haft så stort sug i det dagligen men sen ibland plötsligt så slår det till. Har också lite tankar kring ett glas kan jag väl ta men än har jag inte fallit för frestelsen. Jag har vid några tillfällen druckit Fanta.

    Kul att höra att det går bra.
  • Anonym (Häng med mig!)

    Tre veckor utan läsk nu. Har någon börjat dricka cola igen eller håller ni nyårslöftet än?

  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-01-20 21:15:15 följande:
    Tre veckor socker/läskfritt, börjar kännas bra.
    Gjorde misstaget att köpa en ask vindruvor i fredags. Visserligen naturligt socker, men jäklar vad det triggade sockerhjärnan.
    Märker att min konsumtion av te har skjutit i höjden, men det känns sundare...
    Härligt att du kämpar på! Jag dricker också mer te än förut. Tar en kopp på eftermiddagarna nu och det har jag aldrig gjort förut. Men tänker att det borde ju vara harmlöst med en droppe honung och lite mjölk jämfört med colan jag drack. Idag har jag verkligen velat ha cola vilket är konstigt så här tre veckor senare utan någon cola. Men jag ska inte låta begäret vinna över mig.


  • Anonym (Häng med mig!)
    Liberté skrev 2019-01-20 23:09:22 följande:
    Inte druckit läsk eller ätit godis / kakor på snart 15 år. Suget kommer gå över samt att det kommer smaka riktigt konstigt.

    Troligtvis kommer du börja uppskatta mindre söt mat också samt känna andra kryddor som bygger upp en rätt.
    Äter du inget socker alls? Hur kommer det sig att du la ner hela rasket?

    Helt sockerfri strävar jag inte efter att bli men visst är det bra att dra ner på det och framför allt sluta med läsken i mitt fall.
  • Anonym (Häng med mig!)

    Kul att läsa era uppdateringar.

    Jag tog faktiskt en cola igår. Jag hade varit under extrem stress i ett par dagar och förut funkade cola som medicin nästan så jag tog en burk. Första klunken var verkligen vidrig. Smakade som smaksatt bensin eller nåt. Min man skrattade åt minen jag gjorde. Tog några klunkar till för att testa om det verkligen var så hemskt som jag först trodde och jag kan meddela att det var det. Så jag drack en halv burk kanske och kom fram till att jag verkligen inte behöver tänka på att jag missar något som inte dricker cola längre så det var ju bra.

    Tycker det är jättekonstigt dock att jag tyckte att det smakade så vidrigt? Det tycker jag ju inte om jag dricker apelsinjuice, Sprite eller nåt annat jag inte har druckit på evigheter så varför tyckte jag att colan var så hemsk?

    Nåja, te och juice är gott och naturligt och nu kan jag nog släppa colan utan att känna att det är ett tvång.

  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-02-11 23:06:55 följande:
    Halloj!

    Är ni med ännu?
    Sex veckor sockerfri! har varit nära att trilla dit ett par gånger, men lyckats stå emot.Solig
    Bra jobbat! Har du märkt någon skillnad än?
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-02-24 17:08:23 följande:
    Jag är mycket piggare än jag var innan. Men jag gjorde fler ändringar vid årsskiftet än att sluta med socker, så jag kan inte klart säga vad det är som får mig att må bättre.

    Dessutom slipper jag släpa tillbaka panten till affärn...
    Vad kul att du ser positiva förändringar.

    Nu har det ju gått två månader för oss som har slutat och jag personligen har inte gått ner något i vikt alls vilket gör mig lite deppig. Jag har inte ersatt läsken med andra kalorier heller. Jag trodde att vågen skulle visa lite mindre vikt efter så här "lång" tid. Har ni andra gått ner litegrann? Hoppades jag för mycket som trodde att jag skulle gå ner i vikt av att bara sluta med cola?
  • Anonym (Häng med mig!)
    Grande Rock skrev 2019-02-25 17:27:29 följande:
    Jag har gått ner 10% av min kroppsvikt sedan årsskiftet, men då har jag som sagt gjort andra förändringar också (ganska stora), så jag kan nog inte tacka enbart uppbrottet med socker för det resultatet.

    Vad som däremot är positivt är jag har börjat uppskatta "smaken" av kylskåpskallt vatten.
    Wow! Du känner dig säkert peppad att fortsätta när du märker så stor skillnad. Fortsätt kämpa!
  • Anonym (Häng med mig!)

    Nu är vi inne på fjärde månaden utan cola vänner.

    Hur går det för er?

    Jag dricker cola nu och då, kanske en gång varannan vecka men bara en burk isf. Vet inte varför egentligen men det har blivit så.

    Jag trodde att jag skulle gå ner lite i vikt men jag väger ungefär samma som innan jag tog bort colan vilket gör mig lite deppig. Jag fattar inte hur jag kan ta bort så många onödiga och dåliga kalorier och inte gå ner något alls? Jag har inte ersatt kalorierna med något annat heller så jag förstår inte varför jag inte gått ner alls.

    Har ni gått ner i vikt utan colan?

Svar på tråden Någon mer som vill sluta med läsk/cola den 1 januari?