• Josefiiin85

    Försök till syskon , blir inte gravid

    Längesen ha var aktiv här. Försöker få syskon till min snart 8 åriga dotter. Försökt snart ett år. Utan något positivt resultat.

    Trodde ja hade lätt för bli gravid men det vill sig inte ???? känns så hopplöst. Fick precis mensen igen efter 5 ve sen förra..

    något mer som kämpa för syskon utan resultat ?

  • Svar på tråden Försök till syskon , blir inte gravid
  • Josefiiin85
    kinaamirb skrev 2019-02-01 09:37:54 följande:

    Förstår det. Kram!

    Men vad skönt att ni är påväg någonstans i alla fall! Jag testade imorse men nej det var helt blankt..... så det känns kört nu. Testade iofs inte med sonen förrän mensen var sen en vecka, men ändå.... vill bara starta utredning nu jag med, för nu orkar jag inte mer :(


    Det talas inte om sekundär barnlöshet så mycket men det verka vara så vanligt ..så många som inte får syskon utan ivf.. vill bara veta om det är fel på någon av oss. Värst är om det är fel på han, va gör man då liksom. Då kanske man aldrig kan få syskon. Tusen funderingar och tankar .. trodde alltid de skulle va så enkelt och det skulle gå så snabbt!

    Nu känner jag bara att jag aldrig kommer lyckas...????????

    Man blir ju knäpp i huvudet av detta verkligen. Som en besatthet.

    Förstår du känner dig ledsen men ge inte upp förrän mensen såfall kommer. Finns ju fortf chans så länge den håller sig borta .. kramar
  • kinaamirb
    Josefiiin85 skrev 2019-02-01 09:47:15 följande:

    Det talas inte om sekundär barnlöshet så mycket men det verka vara så vanligt ..så många som inte får syskon utan ivf.. vill bara veta om det är fel på någon av oss. Värst är om det är fel på han, va gör man då liksom. Då kanske man aldrig kan få syskon. Tusen funderingar och tankar .. trodde alltid de skulle va så enkelt och det skulle gå så snabbt!

    Nu känner jag bara att jag aldrig kommer lyckas...????????

    Man blir ju knäpp i huvudet av detta verkligen. Som en besatthet.

    Förstår du känner dig ledsen men ge inte upp förrän mensen såfall kommer. Finns ju fortf chans så länge den håller sig borta .. kramar


    Ja men eller hur... jag trodde liksom att det skulle vara enkelt denna gång, vi har ju redan ett barn och han blev till på en gång liksom.... men hade fel. Nä fy den tanken skrämmer mig också. Känner samma, att det känns hopplöst....

    Nä, jag försöker tänka så i alla fall... men efter 9 månader känns det så långt borta att någonsin bli gravid igen :/
  • Alxx
    Josefiiin85 skrev 2019-02-01 09:10:35 följande:

    Jag har utredning på en ivf klinik i Malmö. Ska först göra utredningen o kolla vad sin kan va fel.. sen får man ta beslut va man ska göra sen.. hur många försök gjorde ni med ivf o va betala ni?


    Det gick på första försöket, betalade nog sammanlagt 35-40 tusen
  • Josefiiin85
    Alxx skrev 2019-02-01 16:46:40 följande:

    Det gick på första försöket, betalade nog sammanlagt 35-40 tusen


    Okey. Får se vad utredning visar 6 mars. Neröst !
  • Alxx
    Josefiiin85 skrev 2019-02-01 18:39:57 följande:

    Okey. Får se vad utredning visar 6 mars. Neröst !


    Lycka till!
  • Josefiiin85
    höstmamma skrev 2019-01-30 12:29:06 följande:

    Vi har inte kollat oss, måste gå ett år tror jag här i vårat län.

    Men det är tröttsamnt med den ständiga besvikelsen och det tär på oss varje gång mensen kommer. Har två barn sedan ett tidigare förhållande 10och 12 r gamla. Han har också barn sedan innan.

    Har bim den 12 feb, kan va allt mellan 10-15 med min mens som lever sitt eget liv....


    Hej hur har det gått för dig?
  • höstmamma

    Bokade ett gynbesök och berättade läget plus att de kollade med vul

    Hon sa jag skulle ha äl inom några dagar o visade på skärmen.

    Men det blev inget då heller. Så nu inväntar jag nästa Bim 3 april.

    Fanna ingen anledning för utredning då jag har äl tydligen å massa äggblåsor som kommer bli äl framöver osv....

    Hmm. Tröttsamt.


    Josefiiin85 skrev 2019-03-27 12:02:56 följande:

    Hej hur har det gått för dig?


  • Josefiiin85
    höstmamma skrev 2019-03-27 16:40:47 följande:

    Bokade ett gynbesök och berättade läget plus att de kollade med vul

    Hon sa jag skulle ha äl inom några dagar o visade på skärmen.

    Men det blev inget då heller. Så nu inväntar jag nästa Bim 3 april.

    Fanna ingen anledning för utredning då jag har äl tydligen å massa äggblåsor som kommer bli äl framöver osv....

    Hmm. Tröttsamt.


    Ja har med massa äggblåsor men de misstänkte pcos. De gjort alla möjliga kontroller undersökningar spolning. Märkligt dem ej gör ngt. Man måste ligga på för få en koll ibland. Hade nog ej gett mig
  • höstmamma

    Men när jag googlar på pcos så står det massa andra symtom också? Typ extrem kroppsbehåring osv?

    Borde de ej nämna det ifall de misstänkte det?

    Sa bara fin tre skitad slemhinna, ägglossning på G och hon kände å såg äl flytningar...

    borde hon inte sagt något.... :( ? Ja väntar lite sen får jag boka ny tid igen då.... ja sa alla symtom jag har jämnt med smärta osv o sa jag trodde endimetrios men hon sa nej nej nej tok allting ser så fint ut! Mysko...


    Josefiiin85 skrev 2019-03-27 18:50:05 följande:

    Ja har med massa äggblåsor men de misstänkte pcos. De gjort alla möjliga kontroller undersökningar spolning. Märkligt dem ej gör ngt. Man måste ligga på för få en koll ibland. Hade nog ej gett mig


  • höstmamma
    höstmamma skrev 2019-03-27 18:59:05 följande:

    Men när jag googlar på pcos så står det massa andra symtom också? Typ extrem kroppsbehåring osv?

    Samt utebliven mens

    Borde de ej nämna det ifall de misstänkte det?

    Sa bara fin tre skitad slemhinna, ägglossning på G och hon kände å såg äl flytningar...

    borde hon inte sagt något.... :( ? Ja väntar lite sen får jag boka ny tid igen då.... ja sa alla symtom jag har jämnt med smärta osv o sa jag trodde endimetrios men hon sa nej nej nej tok allting ser så fint ut! Mysko...


  • Mirabila

    Hej! Vilken passande tråd för mig, jag hoppar in... Vi försöker också få ett tredje barn. De två första kom till snabbt men nu har vi försökt i över ett år. Eller, först fick jag övertala mannen i över ett år att ens försöka. Det är nu ett drygt år sedan. Kunde aldrig tänka mig att det skulle ta så lång tid. 

    Har hittills haft regelbunden mens och ÄL och vart på utredning där det har sett bra ut vid första tittarna (har inte fått slutlig verdict än).

    Så sjukt hur man nu försöker göra allt för att öka sin fertilitet. Dricker inte kaffe sedan i december. Inget socker. Inget vitt mjöl. Mestadels vegetarisk mat men kött då och då för att inte behöva ta tillskott. Suck alltså, egentligen tror jag inte att det spelar någon roll. Folk är ju missbrukare och blir gravida ändå.

  • Mirabila

    Hej! Vilken passande tråd för mig, jag hoppar in... Vi försöker också få ett tredje barn. De två första kom till snabbt men nu har vi försökt i över ett år. Eller, först fick jag övertala mannen i över ett år att ens försöka. Det är nu ett drygt år sedan. Kunde aldrig tänka mig att det skulle ta så lång tid. 

    Har hittills haft regelbunden mens och ÄL och vart på utredning där det har sett bra ut vid första tittarna (har inte fått slutlig verdict än).

    Så sjukt hur man nu försöker göra allt för att öka sin fertilitet. Dricker inte kaffe sedan i december. Inget socker. Inget vitt mjöl. Mestadels vegetarisk mat men kött då och då för att inte behöva ta tillskott. Suck alltså, egentligen tror jag inte att det spelar någon roll. Folk är ju missbrukare och blir gravida ändå.

  • Mirabila
    Josefiiin85 skrev 2019-02-01 09:47:15 följande:
    Det talas inte om sekundär barnlöshet så mycket men det verka vara så vanligt ..så många som inte får syskon utan ivf.. vill bara veta om det är fel på någon av oss. Värst är om det är fel på han, va gör man då liksom. Då kanske man aldrig kan få syskon. Tusen funderingar och tankar .. trodde alltid de skulle va så enkelt och det skulle gå så snabbt!

    Nu känner jag bara att jag aldrig kommer lyckas...????????

    Man blir ju knäpp i huvudet av detta verkligen. Som en besatthet.

    Förstår du känner dig ledsen men ge inte upp förrän mensen såfall kommer. Finns ju fortf chans så länge den håller sig borta .. kramar
    Är precis samma sits. Har försökt hålla humöret uppe i några månader och lyckats bra men denna månad känner jag mig bara helt uppgiven. Tiden bara går liksom. Det är verkligen som en besatthet. 
  • Josefiiin85
    Mirabila skrev 2019-03-29 18:56:43 följande:

    Är precis samma sits. Har försökt hålla humöret uppe i några månader och lyckats bra men denna månad känner jag mig bara helt uppgiven. Tiden bara går liksom. Det är verkligen som en besatthet. 


    Ja de blir verkligen en besatthet o den besatthet trodde ja aldrig jag skulle råka ut för . Trodde de skulle gå snabbt. Men nu har vi varit på utredning o får alla svar om ca 2 ve.

    Försökt va avslappnad o inte tänka så mkt fram till dess. Ska ha mens i dagarna o har inte försökt så mkt denna månaden. Orka ej med pressen med ligga.

    Har ni varit på utredning ?
  • Josefiiin85
    Mirabila skrev 2019-03-29 18:56:43 följande:

    Är precis samma sits. Har försökt hålla humöret uppe i några månader och lyckats bra men denna månad känner jag mig bara helt uppgiven. Tiden bara går liksom. Det är verkligen som en besatthet. 


    Ja de blir verkligen en besatthet o den besatthet trodde ja aldrig jag skulle råka ut för . Trodde de skulle gå snabbt. Men nu har vi varit på utredning o får alla svar om ca 2 ve.

    Försökt va avslappnad o inte tänka så mkt fram till dess. Ska ha mens i dagarna o har inte försökt så mkt denna månaden. Orka ej med pressen med ligga.

    Har ni varit på utredning ?
  • Josefiiin85
    Josefiiin85 skrev 2019-03-29 19:09:33 följande:

    Ja de blir verkligen en besatthet o den besatthet trodde ja aldrig jag skulle råka ut för . Trodde de skulle gå snabbt. Men nu har vi varit på utredning o får alla svar om ca 2 ve.

    Försökt va avslappnad o inte tänka så mkt fram till dess. Ska ha mens i dagarna o har inte försökt så mkt denna månaden. Orka ej med pressen med ligga.

    Har ni varit på utredning ?


  • Mirabila

    Nej, jag hade inte heller föreställt mig denna besatthet. Och som nu börjar ta sig uttryck i viss sorg och periodvis enorm oro; tänk om det faktiskt inte blir ngt mer barn? Hur ska jag hantera det?

    Vi är i utredning, alla tester har tagits på mig. Har inte fått alla svar än men det verkar vara bra. Mannen känner visst motstånd mot att lämna prov. Får väl se var det slutar. Dock är våra barn 5 och 3 så det känns eg osannolikt att något annat än att jag har blivit äldre har hänt ???? vilket ju i sig är stressande!

    Du får meddela vad er utredning visar!

    Visst blir man trött av den pressen. Känner den redan nu inför nästa äl trots att mensen fortfarande pågår. Är din man pepp och så eller tycker han också att det är stressigt?

  • Mirabila

    En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

    Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.

  • Daphodil
    Mirabila skrev 2019-04-01 18:33:01 följande:

    En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

    Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.


    Känner exakt igen mig i vad du skriver! För oss tog det 9 månader att bli gravida med tvåan, och det var så jobbigt. Gubben fick prestationsångest och lusten bara dog. Jag kände mig som en hemsk person som "tvingade" honom till sex när det väl var ägglossning. Ingen fick vara för trött eller oupplagd, vi låg oavsett. Hemsk tid, och första veckorna av graviditeten kunde jag bara tänka "Snälla, inte missfall. Inte tillbaka till tvångsliggen." Hoppas det tar sig för er till slut också .
  • Mirabila

    [quote=79541441][quote-nick]Daphodil skrev 2019-04-01 20:55:06 följande:[/quote-nick]Känner exakt igen mig i vad du skriver! För oss tog det 9 månader att bli gravida med tvåan, och det var så jobbigt. Gubben fick prestationsångest och lusten bara dog. Jag kände mig som en hemsk person som "tvingade" honom till sex när det väl var ägglossning. Ingen fick vara för trött eller oupplagd, vi låg oavsett. Hemsk tid, och första veckorna av graviditeten kunde jag bara tänka "Snälla, inte missfall. Inte tillbaka till tvångsliggen." Hoppas det tar sig för er till slut också .[/

    Vad skönt att det tog sig för er till slut! Även om jag inte önskar någon detta är det så skönt att höra att vi inte är ensamma. Precis så känner jag också, som att jag tvingar honom till sex. Jag bara önskar att det kunde ta sig så att denna period i våra liv kunde läggas till det förflutna.

Svar på tråden Försök till syskon , blir inte gravid