Inlägg från: Anonym (Frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frustrerad)

    Vill han eller inte?!

    Hej alla!


     


    Jag har träffat en man (vi kan kalla honom Per) som jag inte vet vad jag ska tro om? om han verkligen är intresserad. 


     


    Men för att börja från början. I slutet av augusti började jag på ett nytt jobb, där jag träffade Per. Under hela hösten har vi haft mycket kontakt på mejl och sms eftersom vi sköter största delen av jobbet hemifrån. Sen så vart det en fest på jobbet och vi hamnade själva i ett rum och det ena ledde till det andra. Det hade väl varit lite på gång i kanske en månad, men det var ändå inget planerat. 


     


    Nu är det hela lite komplicerat, för vi lever båda i en relation, så de gånger vi träffas är när vi båda är på jobbet. Men eftersom mycket av arbetet är hemifrån blir det inte så ofta som i alla fall jag hade önskat. Det är ju svårt att förklara för sin partner varför man åker iväg i flera timmar annat än om man kan skylla på jobbet (Per bor nästan 1,5 timmes resa från jobbet). Men jag resonerar ju som så att så fort det går så vill jag ju. Och det är det här som får mig att undra, på grund av att för Per verkar det inte alls vara så. Till exempel så har det varit ett par gånger som det har dykt upp saker på jobbet som han mycket väl skulle kunna säga till sin partner att han måste åka in för, men där det verkar som att tanken inte ens har slagit honom. Istället har alla gånger vi har träffats för att ha sex alltid varit när han ändå har varit TVUNGEN att vara på jobbet.


     


    Samtidigt är han hur gullig och intresserad som helst när vi skriver, vi sms:ar jättemycket till varandra hela tiden, och det är han som skriver först i 80-90% av fallen.


     


    Så, vad tror ni? Hur tolkar ni det här beteendet? Om han ÄR intresserad, varför kastar han sig inte över varje tillfälle att träffas, och om han INTE är intresserad, varför skriver han då hela tiden??


     


    Jag blir otroligt tacksam för all input jag kan få om det här, för jag blir snart knäpp. Jag längtar hela tiden efter hans kropp så jag kan dö, men det känns ju inte riktigt som att han känner likadant, för då skulle han ju ta alla chanser? Samtidigt skriver han ju hela tiden?
  • Svar på tråden Vill han eller inte?!
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Jadu) skrev 2019-01-06 23:34:33 följande:

    Han kanske inte är intresserad tyvärr, utan vill hålla kvar dig om det skiter sig hemma.. lite på hans villor s a s.


    Ja, det är ju så jag tänker ibland också... men sen tänker jag att hur orkar han hålla på att skriva så mycket då? Det är ju knappt att JAG pallar med allt skrivandet... fast jag skriver ändå, eftersom HAN skriver. Men är det rimligt att lägga ned så mycket tid på att hålla kontakten med någon bara som nån slags säkerhetsåtgärd ifall det tar slut med hans partner? Speciellt som han vet att jag inte är intresserad av nåt mer än det vi har nu?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Jadu) skrev 2019-01-07 00:11:22 följande:
    Ja du..kanske fråga honom och få ett svar istället, för en familjelivsanalys?!
    Ja, hade det gått att fråga honom och få ett ärligt svar och att han sen inte kom ihåg att jag frågat så hade jag absolut gjort det. Men jag vill inte riskera att påverka honom, alltså jag vill ju att han ska vara lika på som jag, men jag vill ju att det ska vara för att han ÄR det, inte för att jag har frågat honom om det, är du med?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Olika) skrev 2019-01-07 07:03:36 följande:

    Tänker mig att man har olika förutsättningar i en sådan relation. Varför inte försöka se det lite mer balanserat och nyanserat!? Njut av de stunder som blir.


    Hur menar du då? Kan du förklara? Det är klart att jag njuter av de stunder som blir, men det är ju inte det som är problemet, att vi inte kan ses så ofta (eller jo, det är ett problem det med, men det är ju smällar man får ta i en sån här situation), utan problemet är ju att han inte verkar vara så intresserad av att få till det så ofta som det hade varit möjligt.
  • Anonym (Frustrerad)
    Ascendere skrev 2019-01-07 08:04:34 följande:

    Det där är ju relations A & O, dvs gör dig inte för tillgänglig, om hon vet att hon kan få dig när hon vill så minskar attraktionen direkt. 
    Gäller nog åt båda hållen.

    Därmed inte sagt att han "fejkar", han kanske bara har ett aktiv liv och du är inte i centrum även om du är en viktig bit.


    Tja, det kanske är så enkelt... men lite konstigt då att han ändå skriver hela tiden?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Olika) skrev 2019-01-07 08:16:45 följande:

    Ah, tänker mig att ni har olika lätt att vara tillgängliga och olika bekväma med situationen. Behöver inte ha så mycket med dig och det ni har att göra, men du känner ju till läget.
    ok, tack för förtydligandet :) 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (tja) skrev 2019-01-07 08:26:47 följande:

    Han kanske har dåligt samvete inför sin partner.


    Nej, det tror jag inte
  • Anonym (Frustrerad)
    Ascendere skrev 2019-01-07 08:27:51 följande:
    Det är väl lättare att komma ifrån och skriva än att åka 1,5 mil? 
    hehe det kan du ju ha en poäng i. Det är dessutom 1,5 timme, inte mil
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (tja) skrev 2019-01-07 08:38:49 följande:
    Kan han bedra sin partner utan dåligt samvete är han nog ingen trevlig person i vilket fall som helst.
    Fast det är ju en helt annan diskussion 
  • Anonym (Frustrerad)
    tankfull skrev 2019-01-07 08:58:32 följande:
    Men ändå ganska svårt att bortse ifrån att ni båda lever i relationer och du verkar fullständigt obekymrad över detta och funderar endast över om inte den här "Per" vill ta chansen att knulla lika ofta som du vill. Jag tycker det är en väldigt märklig fråga att ställa från din sida. 
    Ja, det hade varit svårt att bortse ifrån om det kunde varit det som var anledningen till hans "beteende", det kan jag hålla med om. Men jag vet att det inte är dåligt samvete som spökar. och då spelar det ju ingen roll för min fråga väl? Olika människor har ju olika syn på att vara "otrogen", men det var ju inte det min fråga gällde. Och hur är min fråga märklig om man bortser från det moraliska i det hela (vilket som sagt ändå inte är relevant)?
  • Anonym (Frustrerad)
    tankfull skrev 2019-01-07 09:27:29 följande:
    Din fråga är märklig eftersom det inte går att bortse från det moraliska i det hela. Du lever med en man men undrar varför en annan man inte är så intresserad av att ta varje chans till otrohetssex som du är. Jag tycker att det är märkligt att ställa en sådan fråga överhuvudtaget. Du gör som du vill med ditt liv men jag tycker synd om den du lever med. 
    Men jag förstår inte varför det inte går att bortse från det moraliska, det har ju inte med min fråga att göra? Om jag hade ställt frågan "vilken sås passar bäst till grillad kyckling" så hade du ju inte börjat diskutera om jag borde fundera på att bli vegan, eller hur? Eller om jag hade frågat vilket djur jag borde skaffa, hund eller katt, så hade du ju inte sagt "men har du funderat på om det är moraliskt rätt att ha husdjur"? Och hur kan du tycka synd om den jag lever med utan att ha en aning om hur vårt förhållande eller liv tillsammans ser ut?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (L'amour) skrev 2019-01-07 09:32:15 följande:

    Sms kräver minimal ansträngning i jämförelse med att åka iväg någonstans. Många gillar känslan av att ha någon lite på lut, det är en egoboost. Det är ju en kick varje gång det plingar.

    Och om de då kan behålla personen med endast en liten ansträngning (flitigt messande) väljer de förstås gärna det framför krånglet som det innebär att åka iväg och träffas på riktigt.

    Människor gör vanligtvis det som de vill göra. Om de vill träffas, så ser de till att träffas när möjligheten finns. Om de vill ha ett sms-förhållande så har de ett sms-förhållande. 


    Oj, finns det folk som faktiskt vill ha sms-förhållande? I så fall är det nog precis så det är i det här fallet. Jag ser det ju mer att man skriver som ett medel att nå dit man vill, inte som målet i sig. Har inte fallit mig in att man kan se det som målet i sig. Väldigt bra två sista meningar. Tack för ögonöppnare!
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (tja) skrev 2019-01-07 09:41:03 följande:
    Nej, eftersom det säger något om huruvida du kan ha några högre förväntningar på honom.
    Hur då? Typ: om man kan vara otrogen utan dåligt samvete så måste man vara en hemsk person, och är man en hemsk person så vill man inte ha sex när man kan? Öh?

    Alltså, jag har inga som helst förväntningar på honom i fråga om att jag ska kunna lita på honom, eller att han ska finnas där för mig eller nånting. Jag bara undrar varför han inte verkar vara så intresserad av att ta alla chanser till sex när de ges, men ändå skriver en massa. Fast lärde mig precis från ett tidigare svar att det tydligen finns de som ser sms-kontakt som ett självändamål :)
  • Anonym (Frustrerad)
    tankfull skrev 2019-01-07 09:59:34 följande:
    Det blir bara märkligare och märkligare ju mer du resonerar kring det hela, för jag tycker det är en jäkla skillnad på att diskutera husdjur och mat och att prata om att ligga med en man samtidigt som man lever med en annan. Men jag är egentligen inte speciellt intresserad av ditt problem överhuvudtaget eller ditt förhållande (det kanske är ett öppet fh) så jag tänker inte engagera mig mer heller. Det lär ju inte finnas någon som kan svara dig på varför mannen du har sporadiskt sex med inte vill lika ofta som du.
    Nä, jag begär inte ditt engagemang heller. Fast när det gäller om nån kan svara så jo, L'amour gav mig faktiskt ett bra svar :)
  • Anonym (Frustrerad)
    Ascendere skrev 2019-01-07 10:01:04 följande:
    getyarn.io/yarn-clip/e20b14a1-fa54-4cc4-81ca-2b2edbbac93e

    Kan inte uttryckas tydligare. Personligen finner jag bra sextande (alltså sexprat över SMS/chat) MER upphetsande än dåligt IRL-sex.

    Men så är jag övergrym på sextande själv också.
    kunde inte öppna länken, men får testa senare :)

    Ja, alltså, det är så klart tändande det också, men för mig slutar det att vara intressant om det inte följs upp i verkligheten...
  • Anonym (Frustrerad)
    Ascendere skrev 2019-01-07 10:02:48 följande:
    "Ta alla chanser till sex när det ges"
    Du vet att det finns folk som har andra intressen än sex va...  
    Verkligen? Jo... jag har väl fått inse det... synd att den där myten om män som ständigt kåta inte stämmer ;)
  • Anonym (Frustrerad)
    Ascendere skrev 2019-01-07 10:14:47 följande:
    Det är en porrfilmsproducent som säger "The brain is the biggest erogenous zone"... 
     
    Ah Skrattande
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Minna) skrev 2019-01-07 12:33:54 följande:
    ...
    Så enda förklaringen är att Per vill ha en liten fling vid sidan som inte leder till något allvar. Han är mer intresserad av förälskelsen, dvs flykten än att inleda ett nytt förhållande med krav och plikter som ju en sexrelation ofta leder till. 
    Fast ett nytt förhållande är verkligen inte jag intresserad av heller, och inte nånting som "leder till något allvar" i nåt annat avseende heller... BARA sex. Och hur krävande är det liksom?
    Anonym (Minna) skrev 2019-01-07 12:33:54 följande:
    ...
    Han söker bekräftelse och är en beroendetyp som anknyter snabbt varför han skriver så mycket? Han kanske vet med sig att han lätt utvecklar känslor och försöker stå emot? Bästa är väl att ta ett samtal om man inte är nöjd. Tål han inte det är det ju inget att ha
    Hm... kanske... fast vi har varit väldigt tydliga båda två från början med att vi inte vill eller ska blanda in känslor
    Anonym (Minna) skrev 2019-01-07 12:33:54 följande:
    ...
    alternativt att svar lite mindre på hans sms och föreslå en träff.

    Oj ja det gör jag ju redan! Och han säger aldrig nej när jag föreslår att vi ska ses, det är bara att det hade varit trevligt om initiativet nån gång kom från honom. Ett par gånger när det har dykt upp saker på jobbet som han skulle kunna ta till som ursäkt har jag väntat för att se om han föreslår att vi ska ses, men det händer liksom inte.

    Men, som sagt, det är väl helt enkelt så att han tänder mer på tanken och "snacket" än verkligheten :/
Svar på tråden Vill han eller inte?!