• Anonym (Mp)

    Finns det ett "anti TS"-bias på FL?

    Ja det tror jag. Om det är en styvförälder som startat en tråd.

  • Anonym (Mp)
    Physalis skrev 2019-01-08 08:50:15 följande:

    Jag tycker att ibland är det väldigt tydligt att folk går på ts bara för att.

    Ibland är tycker ts att hen blir påhoppad bara för att folk inte håller med.

    Andra gånger handlar det mer om att det är ts som vill ha förändeing och ts är den enda i situationen man har att diskutera med. Alltså är det ts som får tuffa frågor och förslag, istället för eventuella andra som förtjänar det mer.


    Så är det ofta med styvmammor. Sen får hon stå till svars och åläggas plikter som inte är hennes ansvar överhuvudtaget.

    Inte sällan har jag också sett inom typ de första fem inläggen att hon skull göra alla en tjänst och flytta och lämna familjen i fred (även när det finns gemensamma barn). Verkar finnas folk med uppdämnda aggressioner som passar på att lätta på trycket så fort det finns en styvmamma att attackera.
  • Anonym (Mp)
    Anonym (?) skrev 2019-01-09 20:14:47 följande:

    Det är ju också rätt känsliga ämnen med styvmödrar och då kommer jag verkligen aldrig förstå poängen i att vara extra hård mot någon som uppenbart mår dåligt istället för att vara saklig, ärlig men ändå ödmjuk och förstående. Vad får man själv ut av det liksom?


    Väldigt känsligt, väldigt komplexa problem. Men de där kommentarerna visar också på just hur komplext. Fritt fram att hata styvmödrar. Finns det andra trådar där de beter sig så?
  • Anonym (Mp)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2019-01-11 14:02:32 följande:

    Det finns en MYCKET tydlig "anti TS"-bias på FL om TS är man.


    Nu vet inte jag vad du syftar på, jag har inte lagt märke till det du pratar om men kom att tänka på en tråd där en man jämförde sig själv med en kvinna som just hade fött barn. Det spelar ingen roll hur många gånger jag försökte förklara att han inte kunde veta hur det är (alltså, vad fan, inte ens kvinnor som har fött barn kan jämföra sig med varandra, vi har olika erfarenheter och upplevelser), han tyckte ändå att han och hon hade samma situation. Inget uns av ödmjukhet, än mindre nåt intresse av att försöka förstå hur en förlossning kan upplevas. Men ändå visste han väldigt mycket.

    Det var också en tråd där det var ett tydligt anti-ts-bias så då fick han hållas, och fick även stöd av andra män.

    Personligen tycker jag att det är intresserant att höra de flesta mäns erfarenheter men såna där gör en bara trött.
Svar på tråden Finns det ett "anti TS"-bias på FL?