• Taggbuskarna

    Ni som behållt trots nej från pappan

    Hur gick det sen?

    Jag är osäker på vad jag vill.

    Jag blev gravid trots p piller. Han var medveten om riskerna trptd piller.

    Han säger att om jag behåller så vill han inte veta av barnet. Tror det är paniken som talar.

    Ni som behöll ändå. Hur gick det sen? Kom hans känslor trots allt?

    Klarade ni er fint utan honom?

    Vi är 31. Inga barn sedan tidigare, varken jag eller han.

  • Svar på tråden Ni som behållt trots nej från pappan
  • Anonym (Stackars)
    Frejv skrev 2019-01-10 18:52:40 följande:

    Hej!

    Jag behöll även fast pappan inte ville.

    Fick höra hela graviditeten att jag skulle få klara allt själv, han följde inte med på Rul, sa att han inte skulle vara med på förlossningen m.m.

    Men han var med på förlossningen och var ett enormt stöd.Han Älskar vår son över allt annat och är så stolt över honom. han är 16 månader nu.

    Men jag får ta nästan allt själv och får titt som tätt när något är jobbigt höra att det var det valet jag gjorde.

    Jag har enormt mycket hjälp av mina föräldrar och det är jag väldigt tacksam för!

    Jag hade ångrat mig något fruktansvärt om jag gjort abort och är glad att jag inte gjorde det. Och jag är ju tacksam över att min sambo inte stack utan finns som närvarande pappa.

    Följ din magkänsla och se gärna till att du har annat stöd runt dig både under graviditeten och efter då det tär på psyket att inte veta hur det kommer bli.

    Lycka till!


    Tycker du det var rätt att han gjorde som han gjorde?
  • Anonym (Stackars)
    Anonym (Nina) skrev 2019-01-11 00:22:56 följande:

    Vad menar du? Han ville ju ha det först.


    Menade att han ångrade sig sen, hur kändes det?
  • Frejv

    Rätt och rätt men han har varit tydlig att han inte ville ha barn så då har jag ju kännt mig "skyldig" och inte velat tvinga honom till något han varit tydlig med. Men nu när jag ser hur mycket han älskar våran son så tycker jag väl att han inte ska behöva komma med kommentarer om att det var jag som ville ha barn...

  • Anonym (Stackars)
    Frejv skrev 2019-01-11 22:59:48 följande:

    Rätt och rätt men han har varit tydlig att han inte ville ha barn så då har jag ju kännt mig "skyldig" och inte velat tvinga honom till något han varit tydlig med. Men nu när jag ser hur mycket han älskar våran son så tycker jag väl att han inte ska behöva komma med kommentarer om att det var jag som ville ha barn...


    Nej, det tycker inte jag heller. Man får ju vara konsekvent osv.
  • Anonym (Snabb vändning)
    majskroken skrev 2019-01-09 12:48:39 följande:

    Jag är några år äldre än du, likaså sambon. Både har barn sedan tidigare och vi skulle inte ha några gemensamma bestämde vi tidigt. Efter några år blev jag gravid ändå och kunde absolut inte göra en abort. Det var MYCKET stormigt ett tag. Han fick välja på att stanna eller gå. Han stannade men graviditet har allt annat än rolig, jag i princip tvingade med honom på RUL men det var det enda han följde mig på. Till och med inne på förlossningen satt han och ruskade på huvudet och sa "Jag vill inte det här". Men! Direkt bebis var född tog han honom till sig och han är VÄRLDENS bästa pappa :D


    Så han gick direkt från -jag vill inte. Till att byta hälften av alla blöjor, ta vaknätter och ta halva föräldraledigheten?
  • Anonym (Snabb vändning)
    Frejv skrev 2019-01-11 22:59:48 följande:

    Rätt och rätt men han har varit tydlig att han inte ville ha barn så då har jag ju kännt mig "skyldig" och inte velat tvinga honom till något han varit tydlig med. Men nu när jag ser hur mycket han älskar våran son så tycker jag väl att han inte ska behöva komma med kommentarer om att det var jag som ville ha barn...


    Hur visar han att han älskar sonen?
  • Anonym (Mamma till 18åring)

    Jag behöll trotts att pojkvännen på 1.5år inte ville. Vi var 21år. Han var lite med tills jag var 4månaders gravid sedan försvann han helt. Åkte och pluggade språk utomlands. Han var i Sverige sommaren som hon föddes och kom och tittade på henne sedan försvann han igen. Han var till stor del frånvarande tills hon blev 6år. Sedan började han ha henne varannan helg. Tills hon blev 15 och han fick barn med sin sambo. Då fanns det inte plats för henne längre. Hon tog det jätte hårt och mådde väldigt dåligt över det. Hon fick komma på middag i bland och träffa sin lillebror. Hon sa aldrig något till sin pappa om hur dåligt hon mådde över att inte få vara hos sin pappa men jag gjorde det. Det lyssnade han inte på. Min dotter blev nyligen 18år och jag har brutit all kontak med hennes pappa. Hon får ha kontakten själv med han nu, Hans frånvaro har påvärkat hennes självkänsla jätte mycket. Ångrar jag att jag behöll. Klart inte.

  • Anonym (Snabb vändning)
    Frejv skrev 2019-01-12 06:51:51 följande:

    Genom vad han säger, hur han leker och myser och glädjs åt sonen.


    Ok. Jag tycker att det är lätt att leka pappa om man bara gör det när man vill och det är roligt. Till och med grannens ungar kan uppskattas när det bara är någon timme och när jag har tid ;)

    Kärlek är att ställa upp för sitt barn även när det inte är kul. Du skriver att du gör nästan allt. Dessutom då uttrycker han att han inte vill ha barnet. Dessa saker får mig att se varningslampor.

    Jag ser min makes kärlek när han sitter uppe hela natten och torkar tårar och spyor när barnen är sjuka. När han gick runt skit trött hela natten och vaggade vår kolikbebis. Osv.Jag har svårt att föreställa sig att man ens älskar sina barn lite när man inte vill ta hand om dom så mycket som möjligt.
  • Anonym (Det är inte upp till pappan!!)

    Har han lämnat en "donation" är det upp till mig att ta beslutet ifall jag blir gravid. Vill han inte ha barn har han kondom. 

  • majskroken
    Anonym (Snabb vändning) skrev 2019-01-12 06:25:16 följande:

    Så han gick direkt från -jag vill inte. Till att byta hälften av alla blöjor, ta vaknätter och ta halva föräldraledigheten?


    Jag har tagit största delen av föräldraledigheten för att jag ville det. När sambon är hemma håvar han upp den lilla direkt eftersom de vart ifrån varandra hela dagen. Han tar största ansvaret, för att han vill, när han är hemma.
  • Anonym (Maria1976)
    Taggbuskarna skrev 2019-01-08 16:17:08 följande:

    Hur gick det sen?

    Jag är osäker på vad jag vill.

    Jag blev gravid trots p piller. Han var medveten om riskerna trptd piller.

    Han säger att om jag behåller så vill han inte veta av barnet. Tror det är paniken som talar.

    Ni som behöll ändå. Hur gick det sen? Kom hans känslor trots allt?

    Klarade ni er fint utan honom?

    Vi är 31. Inga barn sedan tidigare, varken jag eller han.


    Jag är gravid i 7:e månaden med en 32-årig KK från i somras och har valt att behålla emot hans vilja. Jag är 42 så det här är förmodligen min allra sista chans att bli biologisk mamma. Jag försökte inte aktivt bli gravid men jag var hela tiden öppen och ärlig mot honom om vad konsekvenserna skulle bli om jag blev det.

    Nu är jag gravid med vårt barn och vi kan inte längre prata med varandra som 2 vuxna människor. Jag har fått höra hur många gånger som helst att jag lurat in honom i det här och att jag bara ville åt hans sperma, trots att jag var öppen och ärlig redan innan vi hade samlag om vad konsekvenserna skulle bli om jag blev gravid. Han har 3 barn med sitt ex som han nyligen separerat ifrån när vi började KK'a så han vet precis hur barn blir till. Ändå hade han inga problem att ha oskyddat samlag och komma i mig varje gång så jag tog för givet att han accepterade risken och vara beredd att ta eventuella konsekvenser som en riktig man. Det skulle jag inte ha gjort....

    Har ingen aning om huruvida han kommer ta sitt ansvar eller ej. Han vill varken kännas vid mig eller barnet. Underhåll kommer han givetvis inte slippa undan (det är ändå pengar till barnet det handlar om och inte till mig). Men jag kan knappast tvinga honom att vara en närvarande Pappa om han inte vill det.
  • Anonym (Petra)

    Jag är också gravid med kk som absolut inte vill veta av barnet om jag behåller det. Det lutar åt abort då jag inte vet vad jag vill och tiden för abort börjar lida mot sitt slut. Det är ett fruktansvärt svårt val. Jag mår jättedåligt just nu. Hur ska jag tänka? Ensam med ett barn är inte så lätt, även om jag vet att jag skulle klara av det. Jag reser mycket i mitt jobb och måste då byta jobb. Jag har ingen utbildning utan fick en internutbildning när jag började jobbet för 15 år sedan. Att hitta ett bra betalt jobb är svårt. Jag är 40 år och detta är min sista chans till ett till barn. Jag har tre barn varannan vecka sen tidigare. Dom börjar bli stora och jag vill egentligen inte börja om med småbarn. Men det är trots allt ett liv i min mage, ett liv som jag ska bestämma över om det ska få finnas eller inte.

  • Anonym (Hur är det möjligt?!)
    Anonym (Mamma till 18åring) skrev 2019-01-12 07:12:43 följande:

    Jag behöll trotts att pojkvännen på 1.5år inte ville. Vi var 21år. Han var lite med tills jag var 4månaders gravid sedan försvann han helt. Åkte och pluggade språk utomlands. Han var i Sverige sommaren som hon föddes och kom och tittade på henne sedan försvann han igen. Han var till stor del frånvarande tills hon blev 6år. Sedan började han ha henne varannan helg. Tills hon blev 15 och han fick barn med sin sambo. Då fanns det inte plats för henne längre. Hon tog det jätte hårt och mådde väldigt dåligt över det. Hon fick komma på middag i bland och träffa sin lillebror. Hon sa aldrig något till sin pappa om hur dåligt hon mådde över att inte få vara hos sin pappa men jag gjorde det. Det lyssnade han inte på. Min dotter blev nyligen 18år och jag har brutit all kontak med hennes pappa. Hon får ha kontakten själv med han nu, Hans frånvaro har påvärkat hennes självkänsla jätte mycket. Ångrar jag att jag behöll. Klart inte.


    Skaffade du barn med en 1,5-åring när du själv var 21 år gammal?!
  • barajag36

    Hej!

    Jag har själv skrivit just ikväll en liknande tråd. Jag är gravid och han lämnade samtidigt som han ej vill veta av något barn. Har bestämt mig för att behålla det då jag ej kunnat bli gravid på en cirka 9års period. För mig är detta jätte stort & mer chockad än annat, men jag vet att jag kommer att klara det.

  • Anonym (Maria1976)
    barajag36 skrev 2019-02-27 00:55:03 följande:

    Hej!

    Jag har själv skrivit just ikväll en liknande tråd. Jag är gravid och han lämnade samtidigt som han ej vill veta av något barn. Har bestämt mig för att behålla det då jag ej kunnat bli gravid på en cirka 9års period. För mig är detta jätte stort & mer chockad än annat, men jag vet att jag kommer att klara det.


    Du kommer att klara av det. Själv är jag snart i månad 7. Har också behållit emot Pappans vilja (en kk från i somras) vilket har resulterat i mängder av hot om vad han vill göra med mig och hur jag förstör hans liv etc.... Märkligt då han vet precis hur barn blir till då han har 3 med sitt ex som han var nyseparerad ifrån och låg i skilsmässa med när vi började ha sex... Jag är 42 och har försökt skaffa barn i med båda mina ex men inte lyckats så jag hade mer eller mindre gett upp tanken på att bli Mamma... Så när jag vart oplanerat gravid nu fanns det inte på kartan att göra abort.
  • Anonym (ensam mamma)

    Är gravid, Vart tillsammans i ett år sedan när jag blev gravid så har jag bara fått höra att jag lurat honom etc. Fast han visste att jag inte åt p-piller. Han vill att jag gör abort och tjatar om det hela tiden. Är jobbigt han vill vara vänner och umgås men inte ha ett förhållande. Känner mig lite lurad då han visste jag ville ha barn och sen när jag blir gravid så vill han inte ha något förhållande längre. Jag har två barn sedan tidigare och han med.

  • Anonym (Snabb vändning)
    Anonym (ensam mamma) skrev 2019-03-02 14:47:39 följande:

    Är gravid, Vart tillsammans i ett år sedan när jag blev gravid så har jag bara fått höra att jag lurat honom etc. Fast han visste att jag inte åt p-piller. Han vill att jag gör abort och tjatar om det hela tiden. Är jobbigt han vill vara vänner och umgås men inte ha ett förhållande. Känner mig lite lurad då han visste jag ville ha barn och sen när jag blir gravid så vill han inte ha något förhållande längre. Jag har två barn sedan tidigare och han med.


    Sa han att han ville ha barn med dig?
  • Anonym (ensam mamma)

    Vi hade pratat om att bli gravida i höst. Han sade att han och jag behövde ett gemensamt barn...

Svar på tråden Ni som behållt trots nej från pappan