Inlägg från: Anonym (sök hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sök hjälp)

    Killen har köpt sex. Vad gör du?

    DeathByPickles skrev 2019-01-08 20:10:44 följande:

    För mig vore det i princip likvärdigt med att jag skulle få reda på att han våldtagit fem-sex kvinnor eller män. 


    Herregud.. du har grava problem om du likställer våldtäkt med att köpa sex. Prostitution är lagligt i flera länder, och i de länder det inte är lagligt i ses det oftast som ett milt brott, i kontrast till våldtäkt som är olagligt i princip ALLA länder, och ses som ett grovt brott. Att du ens använder de två i samma mening visar bara hur okunnig du är kring ämnet. Jämför ett tusenårs gammalt yrke med ett av dom värsta brotten någon kan begå.. något står inte rätt till.


    Och nej, i kontrast till vad många tror så blir inte ALLA som säljer sex tvingade till det. Vet ett fåtal som gör det som hobby, vid sidan av deras välbetalande heltidsjobb. Jag skulle personligen ALDRIG köpa sex av någon jag visste blev tvingad till det, men om man är 100000% säker på att tjejen/kvinnan ifråga gör det av fri vilja, varför inte? Ett utbyte av tjänster mellan två vuxna människor. Ingen har någonting med det att göra förutom personerna ifråga.


    Skulle för övrigt vara villig att satsa min panglön på 15,000 att du INTE skulle säga samma sak om det vore en kvinna som betalade en man för sex (vilket händer, men det hör man aldrig något om).


    Dubbelmoralen är verkligen enorm i dagens samhälle.


     

  • Anonym (sök hjälp)
    Mimosa86 skrev 2019-01-19 17:45:59 följande:
    Eller så får männen steppa upp och bli bättre människor helt enkelt. För jag, alla mina väninnor i och kollegor skulle sannerligen ha lämnat våra män om vi fick veta att de gjort sådana saker. Att köpa sex är ett BROTT. Vem vill vara gift med en brottsling?

    Herregud vilka löjliga argument. "Bättre människor", mmh.. "Bra" är ett subjektivt ord. Vad är en "bra" människa för dig? En som inte ljuger? En som inte bedrar? Här kommer något: MÄNNISKOR ljuger. MÄNNISKOR bedrar. Män, kvinnor, transor, pansexuella, etc etc.. Kraven på en bra människa idag är antingen för låga eller alltför höga.


    Nyfiken, äter du kött? Köper du animaliska produkter? Handlar du ofta på HM eller andra massiva klädkedjor? Om du ens gör något av dessa, borde du kolla dig själv i spegeln innan du säger att andra ska bli bättre människor. Som sagt, en "bra" människa är subjektivt, men för mig är definitionen av en bra människa någon som är ädel och som aktivt tar avstånd från att orsaka lidande - psykiskt eller fysiskt - vare sig det är mot människor eller (andra) djur.


    "Men köper man sex är man en dålig människa". Nej, inte nödvändigtvis. Finns FRIA, SVENSKA kvinnor (och män) som VÄLJER att sälja sex. Köper man DÄREMOT sex av folk i utsatta situationer är man 100% ett svin, och borde skämmas, MEN om båda parterna gör det FRIVILLIGT, vad är då felet exakt? Jag ser inget som helst omoraliskt i det. Det är snarare stigmat kring sexköp som är det skadliga. Vad två FRIA och VUXNA människor gör på sin fritid är ingen något med att göra, så länge de inte skadar någon. Länkar artiklar nedan *Första är ett MÅSTE att läsa*


    www.expressen.se/debatt/se-sex-som-vilket-jobb-som-helst/


    magasinetneo.se/artiklar/man-behover-inte-ta-skada-av-att-salja-sex/


    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jqWWA/linnea-56-jag-saljer-sex


     


    Angående brotten - Så du påstår alltså att lagen jämt är rättfärdigad och hederlig? Att den avgör vad som är gott och ont? Att använda cannabisolja för att motverka cancer är ett brott, som man kan få fängelse för. Att röka cannabis (d.v.s en växt) som lindrar en HEL del sjukdomar och tunga diagnoser är också olagligt. Säg, tycker du att man är en dålig människa för att man gör dessa saker? Man är ju trots allt per definition en brottsling, alltså blir man per automatik en dålig människa, visst?


    Avslutar med ett citat som förhoppningsvis får dig att vakna ur din lilla bubbla:


    There is a point at which the law becomes immoral and unethical. That point is reached when it becomes a cloak for the cowardice that dares not stand up against blatant violations of justice.

     


    Långt svar på ditt korta meddelande, men det är inte menat bara till dig utan till alla som tycker liknande eller samma som dig. Förhoppningsvis är det inte helt förgäves.


     

  • Anonym (sök hjälp)

    Herregud vad många det här som ser sig själva som moraliskt överlägsna. Givetvis är majoriteten kvinnor också, de kvinnor inte har en BLEKASTE aning om hur det är att vara man i dagens #metoo samhälle, där allting räknas som trakasserier. Alla män är (tyvärr) inte alfahanar som har lätt att få brudar, och det kan ni tacka b.l.a feminism för som har gjort män till fjollor. Med det i åtanke är det väl nästan glasklart varför många män väljer den betydligt enklare och snabbare vägen, d.v.s att betala för sex och/eller diverse tjänster.


    Jag ska använda mig själv som exempel. Jag ser väldigt bra ut, något jag hört hela mitt liv, och är inte någon fjolla, men inte är jag någon alfahane heller. P.g.a osäkerheter, ett talhandikapp och dålig självkänsla har jag 'bara' legat med 2 stycken i hela mitt liv, och jag är 27 år. Nu, ni kan ljuga för er själva hur mycket ni vill, men innerst inne vet ni att ni, tjejer/kvinnor, INTE har samma problem. Ser ni bra ut - oavsett utstrålning, charm, självförtroende m.m - KOMMER det komma fram killar till er, med minimal ansträngning från er sida. Säg, varför skulle ni NÅGONSIN ens lite känna behovet att köpa sex när dom FLESTA av er kan få sex med minimal ansträngning? Fullkomligt onödigt och ologiskt. Visst, är man inte särskilt attraktiv kanske man inte kommer ha det lika enkelt som om man såg bra ut, men något som är utan minsta lilla tvivel är att oattraktiva tjejer har det 10000 gånger lättare att få ligga än likvärdiga oattraktiva killar.


     


    Jag undrar, alla ni som tycker ni är så moraliskt överlägsna dom som köpt sex: Äter ni kött? Köper ni animaliska produkter? Handlar ni ofta på stora klädkedjor (HM, Kappahl m.m)? Köper ni mat som produceras i tredje världsländer där producenterna i princip är slavar och jobbar för 20-30 kr i timmen? Min gissning är att de flesta av er gör det mesta av dessa, om inte allt, och då borde ni verkligen ta en titt på er själva i spegeln innan ni dömer andra.


    Med det sagt är jag någon som tar avstånd som ALLA former av utnyttjande, vare sig det är mot människor eller (andra) djur. Det är utan något endaste tvivel fel att utnyttja någon i en utsatt position, som t.ex. prostituerade i framförallt tredjevärldsländer. MEN om ingen blir utnyttjad, och båda gör det av FRI vilja, varför inte? Vart exakt ligger felet i det? Båda parter utnyttjar varandra lika mycket, enda skillnaden är att den ena får betalt i pengar, och den andre får betalt i sex, alltså är det inget mer eller mindre än att utbyte av tjänster.


    Har länkat dessa artiklar två gånger redan i denna tråd, men bra läsning, så tredje gången gillt:


    www.expressen.se/debatt/se-sex-som-vilket-jobb-som-helst/


    magasinetneo.se/artiklar/man-behover-inte-ta-skada-av-att-salja-sex/


    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jqWWA/linnea-56-jag-saljer-sex


    Fortsatt trevlig kväll på er alla

  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2019-01-19 22:51:42 följande:

    Alltså nej. Jag skulle aldrig någonsin ta i en "man" som köpt sex.

    Så moraliskt förkastligt.


    Om det var av frivilja, hade det fortfarande varit omoraliskt? I sådana fall, hur exakt?
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Vidro) skrev 2019-01-20 09:54:43 följande:
    Men du måste väl ändå inse att chansen att stöta på just en sån säljare är 1 på 10 0000?

    Jag har hört så många idioter som hävdar att just den tjejen DE betalade för sex gjorde det helt frivilligt. Sen att hon var östeuropeisk, jätteung, det hela skedde i en trea med igenspikade fönster lägger de ingen vikt vid. Hon var ju sååå glad och trevlig. Klart som fan hon var det, vet du vad som händer med henne om hon inte spelar tiptop?

    Ditt inlägg är så otroligt naivt. Även om det finns de som säljer frivilligt och inte tar skada av det så är de försvinnande få och kan knappast användas för att rättfärdiga det hela.

    Jag kontrar med några länkar som visar den betydligt vanligare situationen för "sexarbetare".

    www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/anna-15-saldes-till-flera-man

    www.metro.se/artikel/de-är-offer-för-den-okända-barnsexhandeln-xr

    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/qnJx7L/salde-ung-flicka-till-gruppsexmoten

    "1 på 10 0000". Jo, visst. Det är uppenbart att du snackar om något du inte har någon som helst insyn i. Läste du ens artiklarna jag länkande till? Bara där har du tre FRIA människor som VÄLJER att sälja sex, och dessa är knappast de enda i hela Sverige. Allt fler studenter - killar och tjejer - VÄLJER att sälja sex. Mammor, äldre kvinnor etc, VÄLJER att sälja sex. Nu, VARFÖR de väljer att sälja sex är irrelevant i detta fall. Det är DERAS liv, och dom gör som dom vill. Om det nu är något som förstör för dessa fria människor så är det folk som dig och andra som dömer dessa för deras livsval. Prostitution är ett tusenårs gammalt yrke, hade det fortfarande varit lagligt hade det absolut INTE varit en lika mörk och tabubelagd industri som det är idag. Inga hallickar eller andra kriminella som hade styrt, utan staten.


    Undrar vem det är som är naiv. Du snackar om Östeuropéer som blir tvingade till det när jag SPECIFIKT skrev "om eskorten ifråga gör det av FRI vilja, vad är då felet?", vilket du uppenbarligen inte hade något bra svar på. Både säljaren och köparen utnyttjar varandra PRECIS lika mycket, därav är ingen av de offer. Ser inte det omoraliska.


    För övrigt behöver varken jag eller någon annan rättfärdiga någonting för varken dig eller någon annan här som sitter på sina höga hästar. Ni har era moraliskt överlägsna åsikter och vi har våra. Varje människa, så länge den är fri, får göra PRECIS vad den vill i sitt liv, så länge denne inte skadar någon annan.


    Nu, gå och njut av den färska oxfilén du har i ugnen, och drick din färska, ekologiska mjölk till den, och fortsätt vara de svagas förkämpe.

Svar på tråden Killen har köpt sex. Vad gör du?