Inlägg från: Annonymsynnonym |Visa alla inlägg
  • Annonymsynnonym

    Min tjej och hennes vänner kallar varann för hora på skojj

    Till alla er som inte ser ordet hora som något värsta, min flickvän kallar sina vänner för hora och de kallar henne för hora, helt utan intentioner att mena något i samband med ordets ursprungliga mening utan alltså mer på ?skojj?. I mina ögon och öron är detta inte normalt, samtidigt som jag tänker.. har jag rätt att tycka till om detta?

    Jag gillar inte och är inte bekväm med att hon på skojj blir kallad hora utav sina vänner, inte ens närmsta vänner då det är ett väldigt fult ord samt att jag inte är bekväm med att någon individ skulle kalla min flickvän hora under några omständigheter.

    Är jag knäpp om jag säger till? Vad gör jag om hon säger att jag inte har någonting med vad hon kallar sina vänner eller hur deras konvesationer är? Vilket iofs är sant! Hon ska ju kunna ha sitt privatliv.. eller?

    Ahhh, detta är iaf någonting jag inte tycker är okej. Allas synpunkter och åsikter är till hjälp! Alla åldrar då vi befinner oss i 22-25 åldern båda två.

  • Svar på tråden Min tjej och hennes vänner kallar varann för hora på skojj
  • Annonymsynnonym

    Jag håller med helt och hållet! Jag vill säga till henne men är rädd för att hon ska säga något i stil med: hur jag pratar med mina vänner har du ingenting med att göra

    Därför undrar jag lite också om detta är normalt att kalla varandra hora på skojj, jag personligen tycker att det är oroväckande och konstigt.

    Speciellt för vad ordet Hora betyder och hur ofta det missbrukas idag, förstår jag inte hur man kan säga det på skojj ens..

  • Annonymsynnonym

    Jag håller med helt och hållet! Jag vill säga till henne men är rädd för att hon ska säga något i stil med: hur jag pratar med mina vänner har du ingenting med att göra

    Därför undrar jag lite också om detta är normalt att kalla varandra hora på skojj, jag personligen tycker att det är oroväckande och konstigt.

    Speciellt för vad ordet Hora betyder och hur ofta det missbrukas idag, förstår jag inte hur man kan säga det på skojj ens..

  • Annonymsynnonym

    Det är just det som är problemet! Världens finaste tjej för övrigt, bra uppfostrad och inte några bekymmer, däremot fel umgänge... vilket man inte kan ändra på, oavsett om jag har rätt att säga ifrån eller inte så stör det mig något fruktansvärt. Vi är vuxna och man skämtar inte såhär, jag ser inte ens att de skulle göra det när ingen annan ser? Tex på sms eller konversation. Hur kan man se så lätt på ordet? Eller tillåta sig själv/kalla någon annan ?hora? i vuxen ålder..

  • Annonymsynnonym

    Det är just det som är problemet! Världens finaste tjej för övrigt, bra uppfostrad och inte några bekymmer, däremot fel umgänge... vilket man inte kan ändra på, oavsett om jag har rätt att säga ifrån eller inte så stör det mig något fruktansvärt. Vi är vuxna och man skämtar inte såhär, jag ser inte ens att de skulle göra det när ingen annan ser? Tex på sms eller konversation. Hur kan man se så lätt på ordet? Eller tillåta sig själv/kalla någon annan ?hora? i vuxen ålder..

  • Annonymsynnonym

    Jag har nu pratat med henne och mycket riktigt så tog hon detta som att jag är lite kontrollerande för att jag bryr mig om vad hon och hennes vänner kallar varandra. Det kanske det blir och ser ut som i hennes ögon, men jag förstår fortfarande inte hur hon kan tycka att det är okej självmant.

    Vi har ett väldigt seriöst förhållande och brukar prata om allting, enligt mig är detta en viktig punkt för att det ska fungera. Men! Om man kommer fram till att man är olika och inte ser någon lösning på problemet är det ju inte löst och fortfarande ett problem.

    I viss mån håller jag med henne samtidigt som jag tycker att det är väldigt märkligt med tanke på att jag resonerar på mitt sätt, oavsett om de är vänner eller ej så tycker jag att det är overkligt att prata till varandra oavsett om det inte har någon mening måste det finnas andra ordval man kan använda till varandra. Självrespekt?

    Hennes svar var alltså att jag inte har någonting att säga eller tycka om att hon kallar sina vänner för hora och att de kallar henne för hora. Har jag rätt att fundera på om vi har samma värderingar till livet om hon inte håller med att det är märkligt och att hon medger att hon ska sluta? Är detta en anledning till att vara osams/starta ett bråk?

    Uppskattar alla svar från alla åldrar!

    Tack alla!

  • Annonymsynnonym
    Anonym (Ja) skrev 2019-01-11 21:17:45 följande:

    Jag tycker det är otroligt omoget att håll på så.

    Men jag förstår inte ditt problem? Varför kan du inte prata med henne? Har ni inte ett seriöst förhållande? Planerar ni inte framtid ihop? I så fall borde ni kunna prata om allt. Berätta hur du uppfattar det och känner.

    Om min man gör saker som irriterar mig så pratar jag med honom om det, och om jag förklarar varför, hur jag känner och ber honom inte göra det så respekterar han I stort sätt alltid min önskan, självklart gör jag samma för honom.


    En fråga till dig. Om du stöter på ett problem som inte betyder mycket för dig, men för din sambo betyder det världen. Om du slutar göra detta för att han ska vara glad, är det kontrollerande? Det är ju så som du ser på livet och så som du är. Accepterar han inte det så accepterar han inte dig som du är? Eller...

    Om vi skulle ta denna situationen som exempel, ni stöter på ett problem men ingen lösning. Man får helt enkelt acceptera varandra. Måste man det? Jag är ej okej med att hon kallar eller blir kallad hora. Det finns inte i min värld. Om hon inte vill sluta eller bryr sig om detta, är det något man bör göra slut för? Om man har försökt prata om det men hon vägrar. Jag vill ju vara med henne, men om hon inte tänker samma blir det inte så lätt!
  • Annonymsynnonym
    Anonym (Ja) skrev 2019-01-13 16:43:32 följande:

    Som jag skrev tidigare, om jag gör saker som min man stör sig på så pratar vi om det. Om han förklara varför och BER mig inte göra så så kommer med största sannolikhet att troligen att respektera det (han gör det samma för mig). Hade däremot försökt förbjuda mig att göra saker, då hade jag funderat på att lämna honom, respekt går åt båda hållen.

    Har man helt olika syn på saker så kanske det inte funkar i längden. Om allt annat är bra i ert förhållande förutom just det här, och hon vägrar sluta, ja då får du överväga om det är nått du kan leva med eller inte.


    Såklart, men att be henne inte göra det för att respektera dig blir i slutändan samma sak? Om han skulle vägra att ha överseende med detta för att han inte ser så stort på det? Då skulle du gjort slut med honom alltså?

    Det blir samma sak som att förbjuda, med en annan metod....?
Svar på tråden Min tjej och hennes vänner kallar varann för hora på skojj