• Anonym (Milla)

    Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?

    ,Hej!
    Jag behöver raka fiffin varannan dag om jag ska känna mig slät och len där nere, nu är ju inte det något större problem det tar ju bara en minut eller två.
    Undrar bara om jag har mycket hårväxt eller om det är normalt.
    Är 50 år om det har någon betydelse.

    Undanber mig svar om att sluta raka mig för det gör jag inte, mitt val!

  • Svar på tråden Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?
  • Anonym (Vv)
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 10:34:26 följande:

    Om han skulle slickat dig, är det inte alls många bakterier som överlever. Men på ett föremål, har de hur lätt som helst att lägga ägg.

    Vad kostar en hyvel liksom??? Ni har nog råd att äga varsen. Ni ka ske delar tandborste oxå? Jag menar det är väl ingen skillnad jömfört med att kyssas!?


    Hur många ägg brukar varje bakterie lägga? ;)
  • Anonym (Jk)
    Anonym (Vv) skrev 2019-01-12 10:51:35 följande:

    Ägg som kläcks? Föds bakterier ur ägg menar du? Moahahahaha!


    Och det är DET du hänger upp dig på! Hahaha!

    Inte hur snuskig rakhyveln är. Jaja man slutar aldrig förvånas.
  • Anonym (Vv)
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 12:53:53 följande:

    Och det är DET du hänger upp dig på! Hahaha!

    Inte hur snuskig rakhyveln är. Jaja man slutar aldrig förvånas.


    Bryr mig inte direkt om någon annans hyvel. Men en vuxen människa som dessutom JOBBAR på infektion (!) och tror att bakterier förökas genom att lägga ägg! Man upphör verkligen aldrig att förvånas! Hoppas att du läst på lite nu. Har förökar sig bakterier egentligen?

    Behövde du ingen utbildning för att få jobb på infektion?
  • Anonym (Oregelbundet.)

    Rakade fittan idag och sitter alltid ner i badkaret med spegel.
    Ska på Tinderdejt och vem vet vad som händer?

  • Anonym (Jk)
    Anonym (Vv) skrev 2019-01-12 15:15:33 följande:

    Bryr mig inte direkt om någon annans hyvel. Men en vuxen människa som dessutom JOBBAR på infektion (!) och tror att bakterier förökas genom att lägga ägg! Man upphör verkligen aldrig att förvånas! Hoppas att du läst på lite nu. Har förökar sig bakterier egentligen?

    Behövde du ingen utbildning för att få jobb på infektion?


    Det finns bakterier som lägger ägg. För er som inte vet så genmanipulerar vi en stor del av våra bakterier idag för att de sk multiresistenta bakterier är allt svårare att döda. Honorna sprider sitt dna via ägg till nästa generation och kan då påverka populationen och könskvoteringen. På så sätt är det meningen att vi ska förhindra spridning men naturen har själv hittat ett sätt att föröka sig.

    Men det verkar mycket viktigare för dig att ha rätt och trycka till mig istället för att reagera på hur vidrigt och snuskigt det är att dela hyvel med varandra.
  • Anonym (Vv)
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 18:57:36 följande:

    Det finns bakterier som lägger ägg. För er som inte vet så genmanipulerar vi en stor del av våra bakterier idag för att de sk multiresistenta bakterier är allt svårare att döda. Honorna sprider sitt dna via ägg till nästa generation och kan då påverka populationen och könskvoteringen. På så sätt är det meningen att vi ska förhindra spridning men naturen har själv hittat ett sätt att föröka sig.

    Men det verkar mycket viktigare för dig att ha rätt och trycka till mig istället för att reagera på hur vidrigt och snuskigt det är att dela hyvel med varandra.


    Jaså, så intressant. Förstår dock inte så mycket av vad du skriver, kan du skicka en länk med information om detta? Hur har man lyckats få fram bakterier som lägger ägg istället för att dela sig och vad är fördelen? Vad menar du med ?men naturen har själv hittat ett sätt att föröka sig??
  • Anonym (Jk)

    www.uu.se/nyheter-press/pressmeddelanden/pressmeddelande-visning/&typ=pm


    Anonym (Vv) skrev 2019-01-12 20:17:58 följande:

    Jaså, så intressant. Förstår dock inte så mycket av vad du skriver, kan du skicka en länk med information om detta? Hur har man lyckats få fram bakterier som lägger ägg istället för att dela sig och vad är fördelen? Vad menar du med ?men naturen har själv hittat ett sätt att föröka sig??


  • Tom Araya
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 12:53:53 följande:
    Och det är DET du hänger upp dig på! Hahaha!

    Inte hur snuskig rakhyveln är. Jaja man slutar aldrig förvånas.
    Men en rakhyvel är väl lika snuskig oavsett vem som använder den!?
    Du kan ju inte påstå att det blir någon katastrofal skillnad i det för någon annan, som man förövrigt lever ihop med och delar mycket av kroppsligt och intimt med, om det inte är så att den ena i ett par är betydligt sämre hygieniskt eller bär på en sjukdom.
  • älskamigmucho

    Jag rakar mig varje gång jag duschar typ varje dag ibland om jag behöver duscha två gånger rakar jag mig två

  • Anonym (Jk)
    Tom Araya skrev 2019-01-12 20:34:51 följande:

    Men en rakhyvel är väl lika snuskig oavsett vem som använder den!?

    Du kan ju inte påstå att det blir någon katastrofal skillnad i det för någon annan, som man förövrigt lever ihop med och delar mycket av kroppsligt och intimt med, om det inte är så att den ena i ett par är betydligt sämre hygieniskt eller bär på en sjukdom.


    Ja det var ju så diskussionen började. Jag menade på att folk slarvade med att byta hyvel och då skrev den där andra tjejen att hon minsann delar hyvel med sin man.

    Och jo det är skillnad. Om du kysser någon med HIV tex så är det inte så stor risk att du blir smittad (förutsatt att denne inte tar bromsmedicin för då är smittorisken minimal oavsett) men skulle du dela hyvel med denne så är risken att smittas betydligt högre eftersom du delar blod. Är hyveln välanvänd ich slö så är risken för skador i huden större.

    Dessutom så är folk slarviga med att byta och får infektioner o svamp som de skyller på rakningen i sig, inte hyveln.

    Samma med sexleksaker. De ska aldrig ligga tillsamman eftersom materialen in orsaka en kemisk process som orsakar mikrosprickor. Likaså rengöring. Det ska aldrig göras med tvål eller alkohol. Det kan krocka med materialet och orsaka sprickor och sprida infektioner.

    Som jag även skrivit innan så kan man ha bakterier i blodet utan att visa symptom eller vara dålig.
  • Anonym (Jk)
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 21:21:11 följande:

    Ja det var ju så diskussionen började. Jag menade på att folk slarvade med att byta hyvel och då skrev den där andra tjejen att hon minsann delar hyvel med sin man.

    Och jo det är skillnad. Om du kysser någon med HIV tex så är det inte så stor risk att du blir smittad (förutsatt att denne inte tar bromsmedicin för då är smittorisken minimal oavsett) men skulle du dela hyvel med denne så är risken att smittas betydligt högre eftersom du delar blod. Är hyveln välanvänd ich slö så är risken för skador i huden större.

    Dessutom så är folk slarviga med att byta och får infektioner o svamp som de skyller på rakningen i sig, inte hyveln.

    Samma med sexleksaker. De ska aldrig ligga tillsamman eftersom materialen in orsaka en kemisk process som orsakar mikrosprickor. Likaså rengöring. Det ska aldrig göras med tvål eller alkohol. Det kan krocka med materialet och orsaka sprickor och sprida infektioner.

    Som jag även skrivit innan så kan man ha bakterier i blodet utan att visa symptom eller vara dålig.


    Mobilen rättstavar lite konstigt men du ser nog vad det ska stå
  • dream on
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 18:57:36 följande:

    Det finns bakterier som lägger ägg. För er som inte vet så genmanipulerar vi en stor del av våra bakterier idag för att de sk multiresistenta bakterier är allt svårare att döda. Honorna sprider sitt dna via ägg till nästa generation och kan då påverka populationen och könskvoteringen. På så sätt är det meningen att vi ska förhindra spridning men naturen har själv hittat ett sätt att föröka sig.

    Men det verkar mycket viktigare för dig att ha rätt och trycka till mig istället för att reagera på hur vidrigt och snuskigt det är att dela hyvel med varandra.


    Vilka bakterier då? Bakterier förökar sig väl genom binär fission?
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • dream on
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 20:28:38 följande:

    www.uu.se/nyheter-press/pressmeddelanden/pressmeddelande-visning/&typ=pm


    Såg din länk nu men tror inte riktigt du förstått vad det står ? Det är ju inte bakterierna som lägger ägg, utan de infekterade insektshonorna. Artikeln handlar om en bakterie som främst attackerar ryggradslösa djur. Kanske inte jätterelevant när man talar om rakhyvlar människor emellan?
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Ren och rakad)
    Anonym (Jk) skrev 2019-01-12 20:28:38 följande:

    www.uu.se/nyheter-press/pressmeddelanden/pressmeddelande-visning/&typ=pm


    Skulle jag hitta fruktflugor i badrumsskåpet så skulle jag nog inte heller dela rakhyvel med denna person. Men nu är det så att bakterier ovillkorligen har asexuell förökning, således blir det inte så mycket ägg att tala om.

    De är klart att man ska vara noga hygienen och till det är tvål och vatten ett bra hjälpmedel. Överdriven rädsla och okunskap hjälper däremot inte mycket.

    Att hävda att tvål är ett dåligt rengöringsmedel till sexleksaker visar bara på okunskap om både hygien och de material sexleksaker ofta är gjorda av. Tvål hjälper till att lösa den näring som bakterier lever av (fett, proteiner, kolhydrater). Plast, gummin, glas och metall påverkas inte nämnvärt att vanlig tvål, särskilt om det sköljs noga med vatten efteråt.

    Varannan dag tycker jag är lagom att raka mig. Om jag orkar.
Svar på tråden Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?