• Sprallig

    Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...

    Jag är en vuxen man som inte har det så lätt med kvinnor minst sagt. Jag är alltså 30+ och har bara haft sex en gång i mitt liv och det var när jag var 22. Efter det har det varit helt dött. Jag minns inte ens hur det känns att vara intim med en tjej.

    Detta har lett till en depression och jag skulle verkligen vilja ligga och mysa med en tjej och se om det känns bättre, jag är väl främst intresserad av närheten och att vara naken med en kvinna än själva sexet. Tycker ni att det är helt fel för någon som mig att åka till ett land där det finns lagliga bordeller?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...
  • BCarlsson
    nihka skrev 2019-01-30 01:09:18 följande:
    Varsågod.

    Jag skulle inte sakna prostitution om det förbjöds och skulle aldrig komma på att ta upp dansbandsmusik eller någon annan typ av musik heller i en diskussion om prostitution. Det är ett alldeles för allvarligt ämne för att skämtas bort.

    Samma här. Jag skulle inte sakna smaklösa jämförelser om de skulle förbjudas.
    Hade det varit män som utsattes för prostitution hade du inte brytt dig ett skit. Ditt manshat skiner igenom.
  • BCarlsson
    oanonym skrev 2019-01-30 07:37:40 följande:
    De flesta är emot dessa saker,förutom prostutition möjligen. I de saker du räknar upp finns ett offer, förutom i prostution (om det är frivilligt).

    Det är tydligen svårt att acceptera vuxna människors val för vissa.


    Inte fan går jag och skäller på vuxna människor som röker, cyklar utan hjälm etc. 

  • oanonym
    BCarlsson skrev 2019-01-30 07:43:34 följande:

    Hade det varit män som utsattes för prostitution hade du inte brytt dig ett skit. Ditt manshat skiner igenom.


    Och enligt vissa undersökningar är manlig prostutition vanligare än kvinnlig (i Norden )

    www.gp.se/nyheter/göteborg/fler-killar-än-tjejer-säljer-sex-1.567575
  • BCarlsson
    oanonym skrev 2019-01-30 07:47:08 följande:
    Och enligt vissa undersökningar är manlig prostutition vanligare än kvinnlig (i Norden )

    www.gp.se/nyheter/göteborg/fler-killar-än-tjejer-säljer-sex-1.567575
    Jaha. Står det att merparten av de som säljer är 40+ ?
  • Anonym (empati)
    nihka skrev 2019-01-30 01:28:58 följande:
    I dare you. Citera var jag skrivit det så ska jag citera var jag UTTRYCKLIGEN säger motsatsen till det du påstår att jag sagt. 

    Typiskt dagisfasoner. Baby Vara SÅ säker på sin sak och inte ens ids kolla upp det.

    Igen jag kan inte "styrka" något jag aldrig påstått. Ja, du har en livlig fantasi.
    Jag tror ingen här har missat vad du menar. Du verkar bara ha lite svårt att stå för det.

    Vad är det jag ska kolla upp? Det ju du och andra feminister som hävdar att all prostitution är tvunget. Då är det upp till dig/er att styrka era påståenden. 
  • oanonym
    BCarlsson skrev 2019-01-30 07:54:56 följande:

    Jaha. Står det att merparten av de som säljer är 40+ ?


    Ingen aning, jag bara skumläste. Kanske läser noggrannare när jag får tid. Hur så?
  • nihka
    oanonym skrev 2019-01-30 07:25:46 följande:
    Försök igen. Du skulle hitta ett inlägg där jag JÄMFÖR dansbandssmusik med prostutition.
    Ja, du JÄMFÖRDE. Eftersom ditt svar på min fråga, om du skulle sakna prostitution jättemycket om det försvann, var att du inte skulle sakna  dansbandsmusik är det logiskt att anta att du anser att det finns något slags omdöme om det ena som skulle kunna leda till ett omdöme om det andra.

    Men en jag kan naturligtvis avfärda det du skriver som random meningar plockade ur luften utan någon koppling till frågan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (empati) skrev 2019-01-30 10:30:23 följande:
    Jag tror ingen här har missat vad du menar. 
    Jo. Du. Hur går det ned att citera vad du påstår att jag har sagt, men som jag naturligtvis aldrig sagt, utan tvärtom?

    Blir det jobbigt för dig att släppa den snuttefilten?

    Tänkte du komma upp till bevis eller bara gaffla vidare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Maya84
    nihka skrev 2019-01-30 01:21:41 följande:
    OK. Bilden klarnar. Jag ogillar (fast det är lite svagt uttryckt) prostitution, snuff movies, pedofili, tvångsäktenskap, barnäktenskap, styckmord, ja egentligen alla mord när jag tänker efter lite mer noga, våldtäkt, självskadebeteende, när barn inte går i skolan och svält - för att nämna några saker jag ogillar och du tydligen skulle sakna.
    Prostitution är sex mot betalning, en tjänst man utövar av fri vilja (om det sker på ett respekfullt sätt). Alla vill ha sex och närhet. Har ganska lite att göra med våld, trumma, död, tvång och sjuka handlingar. Men på något sätt verkar pengar automatiskt slänga in prostitution i samma hög som dessa.
  • nihka
    oanonym skrev 2019-01-30 07:21:12 följande:

    [quote=79404872][quote-nick]nihka skrev 2019-01-30 00:57:13 följande:[/quote-nick]

    Jaha. Det finns porrfilmer där aktörerna har sex utan att det syns. Och hur avgör du att de har sex eller inte om det inte syns? För att de har sagt det? Hoppas du tyckte det var välspenderade pengar

    Jag kan skicka dig en sådan film. Du kommer att se mitt huvud (för att jag säger att det är mitt huvud) och det kommer röra sig. Eftersom det antas sitta fast på mina axlar är den självklara slutsatsen att jag knullar (eftersom jag säger att jag gör det) sedan kommer det ett stön.

    Mental note: måste leta upp filmen från i somras när jag cyklade ner i en grop på grusvägen på väg till brevlådan.

    Du vill att det ska klargöras. OK, då börjar vi med att klargöra hur du ställer dig till en relation där ni bara kjamas i pyjamaser i 10 år? Jag fick aldrig svar på det.

    [/quo

    Vet du inte att det finns porrfilmer där de inte visar organen??

    Vad menar du med att jag tyckte det var välspenderade pengar? Jag har inte betalat folk för att göra den sortens porrfilm. (vem diskuterar du med egentligen)

    Angående din fråga om att ha en relation där man bara kramas i 10 år så säger jag; kör på bara. Gör som du vill. (jag förstår inte ens frågan)


    Det verkar vara återkommande att du inte "förstår" frågan. Däremot har du inga problem med att smattra på med egna.

    Notera i min fråga pronomen som "ni". Med detta avses du och någon annan av valfritt kön. Jag undrade inte om du tyckte det var OK för andra, utan hur du ställer dig till en relation där ni bara kjamas i pyjamaser i 10 år?

    Flera andra obesvarande frågor för dig att adressera innan jag ens så mycket som sneglar åt någon av dina.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    oanonym skrev 2019-01-30 07:37:40 följande:
    De flesta är emot dessa saker,förutom prostutition möjligen. I de saker du räknar upp finns ett offer, förutom i prostution (om det är frivilligt).
    Så personen med självskadebeteende är ett offer? Men gör man inte sådant frivilligt? Eller menar du att det står någon där med en pistol och tvingar personen att exempelvis skära sig?

    Jag håller naturligtvis med dig om att exempelvis unga flickor som skär sig är offer, men hur får DU ihop detta?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • oanonym
    nihka skrev 2019-01-30 23:59:58 följande:

    Det verkar vara återkommande att du inte "förstår" frågan. Däremot har du inga problem med att smattra på med egna.

    Notera i min fråga pronomen som "ni". Med detta avses du och någon annan av valfritt kön. Jag undrade inte om du tyckte det var OK för andra, utan hur du ställer dig till en relation där ni bara kjamas i pyjamaser i 10 år?

    Flera andra obesvarande frågor för dig att adressera innan jag ens så mycket som sneglar åt någon av dina.


    Jag skulle inte vilja ha en sådan relation.

    När jag säger att jag inte förstår frågan så är det att jag inte förstår relevansen av frågan i denna tråd.

    Och varför skullle detta göra att jag inte ställer egna frågor. Hur tänkte du där?
  • oanonym
    nihka skrev 2019-01-31 00:05:46 följande:

    Så personen med självskadebeteende är ett offer? Men gör man inte sådant frivilligt? Eller menar du att det står någon där med en pistol och tvingar personen att exempelvis skära sig?

    Jag håller naturligtvis med dig om att exempelvis unga flickor som skär sig är offer, men hur får DU ihop detta?


    Det går alltid att diskutera hur frivilligt något är, samt hur mycket annat spelar in, typ psykisk sjukdom. Men någonstans måste vi andra lita på andra människor. En kvinna som helt frivilligt väljer att sälja sex behöver inte vara psykiskt sjuk, drogberoende o.s.v,

    Någonstans har folk ett eget ansvar också. Kvinnor är inte helt hjälplösa och ansvarsbefriade från sina val. Däremot utnyttjas många kvinnor, vilket jag är emot såklart.
  • Anonym (HALLÅ!)
    oanonym skrev 2019-01-31 07:35:35 följande:
    Det går alltid att diskutera hur frivilligt något är, samt hur mycket annat spelar in, typ psykisk sjukdom. Men någonstans måste vi andra lita på andra människor. En kvinna som helt frivilligt väljer att sälja sex behöver inte vara psykiskt sjuk, drogberoende o.s.v,

    Någonstans har folk ett eget ansvar också. Kvinnor är inte helt hjälplösa och ansvarsbefriade från sina val. Däremot utnyttjas många kvinnor, vilket jag är emot såklart.
    Du talar för döva öron. Eget ansvar är förbehållet män. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (HALLÅ!) skrev 2019-01-31 13:17:57 följande:
    Du talar för döva öron. Eget ansvar är förbehållet män. 
    Nu är det ju så att manliga prostituerade som berättat om sitt sexsäljande precis som kvinnor berättar att det alls inte är för att de gillar sex utanför att finansiera droger som självskadebeteende och liknande.
    Skulle det finnas mängder som anser att det är ungefär samma sak att sälja sex som att jobba inom vården eller i snabbköpet skulle inte majoriteten av sexsäljarna i länder i Europa vara från andra länder än där de säljer sex och dessutom inte i intervjuer säga att deras önskan för framtiden är att få ett jobb i en livdsmedelsaffär
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 16:04:57 följande:

    Nu är det ju så att manliga prostituerade som berättat om sitt sexsäljande precis som kvinnor berättar att det alls inte är för att de gillar sex utanför att finansiera droger som självskadebeteende och liknande.

    Skulle det finnas mängder som anser att det är ungefär samma sak att sälja sex som att jobba inom vården eller i snabbköpet skulle inte majoriteten av sexsäljarna i länder i Europa vara från andra länder än där de säljer sex och dessutom inte i intervjuer säga att deras önskan för framtiden är att få ett jobb i en livdsmedelsaffär


    Ja, det finna nog alla varianter. Allt från frivilligt till tvång.

    När det gäller självskadebeteende så går det ju lika bra att använda sex i det syftet utan att ta betalt. Och att droger är ett problem är de flesta överens om. Drogberoendet kommer ofta innan prostutitionen.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2019-01-31 16:41:53 följande:
    Ja, det finna nog alla varianter. Allt från frivilligt till tvång.
    När det gäller självskadebeteende så går det ju lika bra att använda sex i det syftet utan att ta betalt. Och att droger är ett problem är de flesta överens om. Drogberoendet kommer ofta innan prostutitionen.
    I självskadesyfte så är försäljning av sex ännu mer självskadande eftersom det inte ens är någon utvald som sexet sker med och dessutom vet de flesta att torskarna kallar ickesäljande kvinnor för vanliga kvinnor vilket innebär att den prostituerade inte riktigt ens ses som kvinna
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 16:49:06 följande:

    I självskadesyfte så är försäljning av sex ännu mer självskadande eftersom det inte ens är någon utvald som sexet sker med och dessutom vet de flesta att torskarna kallar ickesäljande kvinnor för vanliga kvinnor vilket innebär att den prostituerade inte riktigt ens ses som kvinna


    Ja, så kan det vara. Det går även att skära sig, ljuga, starta slagsmål och allt möjligt i självskadebeteende.

    Hur torskar ser på kvinnor får stå för dem. Dålig kvinnosyn finns överallt, tyvärr. Tjejer kan bli kallad för hora utan att de sålt sex en enda gång. Killar blir kallad för bög utan att haft någon homosexuell känsla/aktion öht.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2019-01-31 17:03:17 följande:
    Ja, så kan det vara. Det går även att skära sig, ljuga, starta slagsmål och allt möjligt i självskadebeteende.
    Hur torskar ser på kvinnor får stå för dem. Dålig kvinnosyn finns överallt, tyvärr. Tjejer kan bli kallad för hora utan att de sålt sex en enda gång. Killar blir kallad för bög utan att haft någon homosexuell känsla/aktion öht.
    Det är ett faktum att sexköpare inte ser prostituerade som detsamma som vanliga kvinnor utan något helt annat, hur många sexköpare skulle tänka sig att erbjuda den prostituerade ett jobb 
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-31 17:48:47 följande:

    Det är ett faktum att sexköpare inte ser prostituerade som detsamma som vanliga kvinnor utan något helt annat, hur många sexköpare skulle tänka sig att erbjuda den prostituerade ett jobb 


    Jag kan inte uttala mig om sexköpare. Vet inget om dem. Min gissning är att det finns alla varianter även där. Allt från ganska vanligt folk till riktiga svin.
Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...