• pyssel

    Feminist, skulle du säga att du hatar män?

    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:46:09 följande:

    Nej alla feminister är som tur är inte radikalfeminister men radikalfeminismen har tillåtits ta väldigt mycket MED övriga feminister goda minne kan man väl tillägga eftersom man sällan ser andra feminister säga ifrån när radikalfeminister sprider manshat. Snarare är det väl vanligare att man tar dem i försvar.


    Jaha mannen, du menar att män inte köper sex med "ditt goda minne" då, och att du tydligt tar ställning och "säger ifrån", eftersom du skrev så här strax innan?
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 16:42:15 följande:

    Kvinnor köper ochså sex


    Det är inte alla som klarar att lägga krokben för sig själv på fyra blanka minuter.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 18:22:28 följande:

    Japp, men nu är det ju inte JAG som kräver att alla män ska ta kollektivt ansvar för vad andra män gör utan feminister. Och nu är det JAG som tyckler att alla män ska ta "sitt ansvar" och säga åt män som köper sex att sluta utan feminister.

    Som om feminister nu kräver saker av andra så kan de ju börja med att rensa upp i sin egen bakgår kanske och själva ta ansvar för vad andra kvinnor hittar på och själva säga ifrån när andra feminister sprider mansförakt eller hur?

    Jag menar annars är det ju jävligt fräckt att kräva av andra saker som man själv inte kan leva upp till.


    Du får nog läsa en gång till vad du skrev om vad sådana som jag låter fortgå med mitt goda minne. Särskilt med tanke på vad du skrev innan, när du inte levde upp till det du så fräckt sedan krävde. Har du inte koll på vad du själv skrivit inom ett femminutersspann?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 18:39:29 följande:

    Jag har koll på vad jag skriver och skiter därför fullkomligen i vad du påstår att jag skriver. Du får tro vad du vill, jag har redan kjalrgjort för min poäng och jag tror att du fattar den mycket väl, men spela dum går ju bra när man vill snacka runt saker eller hur?


    Din miss kan du inte rädda hur mycket du än sprattlar. Om du har tur kan du kanske få din motsägelse bortplockad, men det förändrar ju inte det faktum att du redan skrivit om hur feminister ska bära ansvar för alla feminister, medan du själv vänder dig om och pekar på kvinnor när mäns sexköp kommer på tal
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 19:06:31 följande:

    Och dina fjantiga försök att snacka dig runt frågan är ganska uppenbara.

    Frågan är ganska enkel.... tar du själv ansvar för vad andra kvinnor gör? Om du inte gör det varför tycker du att män ska göra det?


    Jag tyckte mest det var häpnadsväckande att du pålägger andra ansvar du själv skyr. Ett så märkligt resonemang, men inte alls ovanligt.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 19:18:37 följande:

    Och jag tycker att det är häpnandsväckande att du lägger ner så mycket energi på att försöka snacka dig runt frågan. Varför inte bara svara på den?

    Tar du ansvar för vad andra kvinnor gör?


    Om du inte gör det varför tycker du att män ska göra det?
    Fast nu var det ju du som efterfrågade ansvar, efter att själv ha pekat åt ett annat håll. Det utan att någon, definitivt inte jag, skrivit något om ditt ansvar för sexköp. Så hur tänkte du där?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 20:04:14 följande:

    Hur ska jag kunna veta varför de blev radikala? De kan ju bero på allt från taskig sand i sandlådan som små till psykiska störningar. Bevisligen finns det ju andra sätt att främja jämställdhet på, radikalfeministerna utgör ju bara en liten del av hela feminismen och en försvinnande liten andel av befolkningen.

    Och med ni menar du vem då? Alla män?


    Ni brukar inte bli så förbannade på andra vågens feminism. Av sin samtid sågs i och för sig inte radikalfeminismen med övervägande blida ögon, men idag brukar den snarare berömmas av män som inte var med då, om man bortser från porrmotståndet. Dock inte så mycket som första vågen, den handlade ju om lite färre, idag självklara, rättigheter i väst. Trodde ärligt ni var mest förbannade på tredje vågen, för att inte tala om den begynnande fjärde.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 20:35:53 följande:

    japp för tidigare feminism kämpade mot verkliga orättvisor och försökte få med sig män på tåget. Det är anledningen till att tidigare feminism hade brett stöd i samhället och fick igenom förändringar medan tredje vågens feminism skrämt iväg både kvinnor och män och startat ett könskrig istället för samarbete som inte leder någonstans. Tredje vågens feminism är kontraproduktivt och rent skadligt för jämställdheten.

    Det är bara att inse fakta, män utgör halva sveriges befolkning. Om man vill ha igenom förändrigar måste man även få män med på tåget och det kommer man aldrig lyckas med genom den retorik man kör med idag eller tvång. Majoriteten av männen vill ha jämställdhet men ingen man vill ha ett matriarkat eller ett samhälle där män problematiseras och diskrimineras, det borde vara ganska självklart men tydligen inte....


    I backspegeln ser det ut så för dig med påstått "fick med på tåget". Gemene man var inte alls positiv till feminism. Varken till första eller andra vågen (andra vågen är framförallt radikalfeminism. Du blandar ihop begreppen). Men i backspegeln kan dåtidens förtryckta få ett litet romantiskt skimmer av underdog över sig.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 21:11:12 följande:

    Jaha och så börjar anmälningsfestivalen som det alltid gör när man diskuterar med feminister.

    Om du/ni anmäler varenda inlägg ni inte gillar varför deltar ni öht i en debatt?

    Eller är ni bara ute efter att tysta alla som inte håller med er?


    Vad är det jag missat? Har du kallat någon för könsord?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 21:22:31 följande:

    Gemene man är visst positiv till både jämställdhet och tidigare feminism eftersom den kämpade mot verkliga orättvisor som gemene man (och kvinna) förstår och inte anser är acceptabelt.

    Tredje vågens feminism ställer krav som är irrationella och ser orättvisor som gemen man (och kvinna) inte håller med om. Statistisken talar ju sitt tydliga språk, om tredje vågens feminism ansågs stå för jämställdhet så skulle alla sluta upp bakom den eftersom så gott som hela befolkningen säger sig vilja ha jämställdhet och så är inte fallet. Så bevisligen finns det en hel del i tredje vågens feminism som både män och kvinnor tar avstånd från.

    Så visst kan man fortsätta köra sitt drev och försöka tvinga igenom sin ideologi på majoriteten men det tror jag inte kommer gå så bra och är väldigt odemokratiskt. Om majoriteten av befolkningen inte håller med en ideologi så är det ideologin det är fel på inte majopriteten och i en demokrati så är det minoriteten som bär rätta sig efter majoriteten inte tvärtom.

    Därför anser jag att radikalfeminismen (som alla extremistiska grupper) är ett hot mot demokratin eftersom man anser sig ha rätt oavsett vad majoriteten tycker och man anser sig ha rätt att köra över majoriteten och få alla att rätta sig efter deras ideologi vare sig de vill det eller ej.


    Samtiden var INTE positiv, förstår du inte den poängen? Med det du skriver är du ju positiv till första och andra vågen. Andra vågen är framförallt radikalfeminism. Men du gillade ju inte radikalfeminism, så hur ska du ha det?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 20:45:49 följande:

    Som tur är så är radikalfeminismen som sagt ganska liten (men högljud) så de har som tur är inte så mycket makt över samhället än och så vill jag gärna att det ska förbli. Så påverkar mig personligen gör den inte än, indirekt gör den det genom att mina barn indoktrineras i genus vare sig de vill det eller ej då genusvetenskapliga institutionen fick makt att styra hur undevisnig bedrivs och därmed också makt att indoktrinera barn i feministisk ideologi.

    På vilket sätt menar du att kvinnohat  påverkar dig i vardagen?


    Det är klart att radikalfeminismen påverkat dig. Jag var barn när den hade sin storhet och knaprade på mäns privilegier. Lever du inte i samhället som oss andra, med radikalfeminismens efterverkningar?

    Kvinnohat/are har haft inverkan på hela mitt liv och tillvaro
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Feemoe) skrev 2019-01-12 21:34:51 följande:

    Ursäkta att jag lägger mig i, men varför frågar du om *deras* åsikt? Vad tycker du själv? Och vad är den kommande 4:e vågen?


    Det är snarare en kommentar till en misstänkt begreppsförvirring. Lägg dig i, det är en öppen diskussion Vad gäller 4e vågen så är jag inte så insatt i definitionerna, vet bara att det diskuteras och definieras. Kolla upp det.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-12 21:27:53 följande:

    Om du läst mina inlägg så ser du nog att jag inte gjort det, jag gissar att vederbörande helt enkelt inte gillade vad jag skrev.  Detta är vad jag skrev och som blev anmält.

    "Anonym (man) skrev 2019-01-12 18:22:28 följande:Japp, men nu är det ju inte JAG som kräver att alla män ska ta kollektivt ansvar för vad andra män gör utan feminister. Och nu är det JAG som tyckler att alla män ska ta "sitt ansvar" och säga åt män som köper sex att sluta utan feminister. 

    Som om feminister nu kräver saker av andra så kan de ju börja med att rensa upp i sin egen bakgår kanske och själva ta ansvar för vad andra kvinnor hittar på och själva säga ifrån när andra feminister sprider mansförakt eller hur? 

    Jag menar annars är det ju jävligt fräckt att kräva av andra saker som man själv inte kan leva upp till."

    Personligen kan jag tycka att det är ett jävligt fegt sätt att debattera och om man inte tål mothugg så ska man nog helst inte ge sig in i debatter öht... men det är bara min alldeles personliga åsikt 

    "


    Det var nog ingen som debatterade mot dig som anmälde. Jag föredrar att fel jag pekat ut genom att citera dem står kvar
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-19 15:00:10 följande:

    Var det kvinnorna själva som röstade igenom förslaget?

    Hade de kunnat åstadkomma någon öht om inte män ochså hade medverkat?

    Har feminismen någonsin lyckats åstakomma någonting öht UTAN andras medverkan?

    Du blandar ihop feminister och kvinnor, feminister utgör bara en liten bråkdel av alla kvinnor. Majoriteten av alla kvinnor i sverige och världen är INTE feminister. Feminister skapar osämja inte kvinnor, att vissa av dem råkar vara kvinnor bdetyder inte att feminismen representerar ALLA kvinnor. 


    Medverkan eller ge efter för påverkan och därefter ge visst stöd- två vitt skilda ting. Eller du ger denna cred till alla makthavare och grupper som gett efter för massivt tryck underifrån och antagit ny lagstiftning?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-20 14:07:16 följande:

    Tja, poängen är att det räcker inte med att gapa högt och känna sig kränkt, det krävs samarbete och stöd från andra för att få igenom förändringar, män inkluderat.

    Feminister verkar ju vara duktiga på att ta år sig all cred och få alla framsteg att framstå som enbart feminismens förtjänst . Så frågan kvarstår, vad har feminismen någonsin åstatkommit UTAN andras stöd, ink män? 


    Skulle gärna se lite mindre banala omskrivningar för att tillskriva den privilegierade gruppen så pass mkt förtjänst för att de (av en mängd skäl) svängt i frågor efter långt motstånd: Män (och kvinnor) som varit anti kvinnors rösträtt, kolonialmakter, apartheidregimer, HBTQ-förtryckare etc

    Du kallar det "samarbete" och "inte utan männen" (inte utan vita? Homofober? Rasister?) när opinionsbildande och motstånd börjar bära frukt genom att mobilisera andra än den förtryckta gruppen, alternativt tvinga förtryckare till förhandling. Lika "på" att ta cred för att sitta längst fram i bussen?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    KlunsSmurfen skrev 2019-01-20 19:15:07 följande:

    Det var inte bara radikalfeminister som kom med andra vågens feminism, det fanns andra inom kvinnorörelsen som fortsatte i första vågens fotspår och de lyckades göra vissa förändringar som idag ses som självklara och det var väl på sätt och vis radikala men det är den manshatiska feminismen som kallas för radikalfeminism. Radikalfeminismen har matat samhället med lögner sen 70-talet.

    Vänsterfeminism är inte riktigt kompatibel med den övriga kvinnorörelsen men när vänsterfeminismen blir kritiserad hänvisar man ofta till vad andra feminister gjort och vill ta äran för det. En modernisering av samhället har också underlättat en hel del men de vill ta äran för det också. Feminism har gjort bra saker för samhället men jag är tveksam till att just vänsterfeminism ligger på plus.

    "Trodde ärligt ni var mest förbannade på tredje vågen, för att inte tala om den begynnande fjärde."

    Är det konstigt att folk blir förbannade på en verklighetsfrånvänd auktoritär ideologi som påminner om religion?


    Goddag yxskaft, min fråga var om postaren blandar ihop radikalfeminismens era, 70-tal, med radikaliserad feministisk vänster, läs AFA och F! i skön förening.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    KlunsSmurfen skrev 2019-01-20 20:22:11 följande:

    Jag tycker att inlägget är mer som ett påstående om vad du tror att män tycker än en fråga till enskild postare.

    "Goddag yxskaft"


    Inte "män", tack. Personer som "jamen 1a och 2a vågen, det var något annat, men radikalfeminism .." Så himla unikt är det inte att blanda ihop terminologin, alltså tilltalet "ni". Men du vill gärna tillskriva mig lite manshat och påstått tilltal "män", varsågod prova lite till. Du får inte mig att anpassa mitt språk och skala av det till bokstavlighet för att du inte ska få problem med över- och undertolkning igen.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-21 11:06:27 följande:

    Och jag skulle gärna se mer raka svar och mindre slingrande.

    Det är iof ganska typiskt för feminister att generalisera och dra alla över en kam. Det säger väl sig självt att ALLA män inte var emot jämställdhet annars hade det aldrig lett till några förändringar, de satt trotts allt på all makt då. Förändringarna skedde på grund av att en del av männen med makt att förändra också trodde på alla människors lika värde och jobbade för det. Humanismen är trotts allt betydligt äldre än feminismen, och feminismen faller under parollen humanism inte tvärtom.

    Men det vill ju feminismen med sin svartvita syn på män och sin övertro på sin egen roll i världen absolut inte medge, för det skulle ju betyda att alla män inte är emot jämställdhet och då faller ju en av grundstenarna för ideologin (män onda och kvinnor offer) och det skulle ju också betyda att feminismen inte alls är oumbärlig för jämställdhet och det tar ju ifrån feminismen lite av sin legitimitet att generalisera över män och kvinnor.

    Så visst kan man förstå att det inte ligger i feminismens intresse att medge männens och icke feministiska kvinnors roll i jämställdhetsarbetet. Men då ska man heller inte blanda ihop att jobba för jämställdhet och jobba för en viss ideologis överlevnad. Feminismen jobbar framför allt för sin ideologi, jämställdhet är sekundärt. 

    PS! Ditt mansförakt skiner igenom ganska tydligt när du per automatik drar paralleler till vita, homofober och rasister så fort man nämner män.


    PS. Det skiner igenom att du försöker dig på en fuling om mansförakt för referensen till annat förtryck och aktivism mot apartheid, kolonisation och HBTQ-motstånd. Även du visste att kopplingen var medborgerliga rättigheter för olika förtryckta grupper. Banalt var ordet. Hur var det nu, tar du cred för att sitta längst fram i bussen också?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-21 17:22:43 följande:

    Jag tar inte cred för någonting efter som jag säger att förändringarna genomförts av både män och kvinnor medan DU försöker göra gällande att det enbart beror på feminismen, det om något är väl att sno åt sig all cred för vad även andra åstadkommit. Du snackar som vanligt runt frågorna utan säga något koncist. 

    Var eller var män inte iblandade i att genomföra kvinnlig rösträtt?

    Var det ett medvetet ideologisk beslut eller var det pga tvång?

    Om män var iblandade hur kan du då påstå att det enbart är tack vare feminismen?


    När vissa vill forma en bild av sin meningsmotståndare så att det passar deras egen argumentation och egen önskan att polarisera, brukar de hitta på vad hen har sagt. Visa var jag påstår det du påstår.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (man) skrev 2019-01-21 18:53:39 följande:

    yada yada yada, hur var det med frågorna? 


    Visa var jag skrivit det du både påstår om mina yttranden OCH bygger dina frågor på. Eller du är mer intresserad av eget hittepå om vad andra skrivit? ?Med på tåget?- och ?tillsammans?-snacket var visst lite mindre viktigt än att måla upp lite extra ståndpunkter för min räkning. Jävligt oärlig debatteknik ska sägas. Lätt att trycka på ?visa endast? så ser du vad jag inte skrivit av det du påstår med stort ?DU?.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Feminist, skulle du säga att du hatar män?