• Pope Joan II

    Bytt barn....

    Anonym (Löjligt, jag vet.) skrev 2019-01-17 08:43:05 följande:

    Vet ju att de låter såå dumt men ja...

    Varför skulle hon byta? Nej, det skulle hon inte.

    Alla säger att vi är så lika, att hon är lik sin bror osv.

    O bandet vi har mellan oss har alltid varit starkt.


    Har du oroat dig över det här i nio år eller är det en oro som varit försvunnen och sedan återkommit igen?
  • Pope Joan II
    Anonym (Löjligt, jag vet.) skrev 2019-01-17 08:59:47 följande:
    Nej det har kommit nu, alltså, läste en artikel om förväxlade barn men dom hade inga id band.. Osv osv. O då bara kom jag ju ihåg att hon var in o ?låna? dottern...
    Tidigare låg alla nyfödda tillsammans i barnsalar och lämnades ut till föräldrarna för matning och umgänge. När jag fick mitt första barn för över tjugo år sedan hade barnsalarna försvunnit men inte möjligheterna/erbjudande från personalen att ta hand om bebisarna medan mammorna vilade eller sov eller grät när mjölken rann till. När jag fick mitt andra barn var det betydligt ovanligare att personalen hade den sortens erbjudanden som standard men det förekom om eller när det var någon mamma som var särskilt utmattad. Hur det är i dag vet jag inte.

    Min poäng är att det finns ett oändligt stort antal bebisar som teoretiskt skulle kunna ha blivit utbytta. Faktum är att det i livet finns alla möjliga risker för att märkliga saker kan hända. Men det är bara när någon mår dåligt som sådant brukar bli ett problem i form av en tvångstanke som sätter igång ångest. 

    Så hur mår du för övrigt? Har något hänt? Har du en historia av psykisk ohälsa?
Svar på tråden Bytt barn....