• Ellsinore

    Min 2månaders son har sovit hela dagen

    Jag ville bara höra om någon kan känna igen sig i detta. Min lilla kille har varit super trött idag, han vaknar bara när han ska äta (varannan h ca). Sen somnar han igen. Ingen feber och äter som vanligt. Så svårt att veta om det är normalt när man inre känner igen beteendet. Han är vanligtvis en glad och pigg bebis.

  • Svar på tråden Min 2månaders son har sovit hela dagen
  • lövet2

    Japp, det låter normalt. En del dagar är tröttare än andra. Vissa spädbarn har väldigt regelbundna tider, men andra har det inte. De kanske sover 9 timmar ena dygnet och 18 timmar nästa.

  • legomum

    Det går ju upp och ner när de är piggare och tröttare. Äter din bebis ofta på natten kan det vara så att han behövde sova mer idag.

    Tror inte det är något farligt. Men om det fanns feber, apatiskt beteende, inte äta o kissa så hade jag åkt in.

    Mina killar sov nästan hela första halvåret, endast vakentid vid måltiderna som naturligt blev längre och längre stunder.

    Jag hade inte varit orolig men är Du det och du känner att det kan vara något så ring direkt 1177 och rådfråga.

  • Ellsinore

    Tack för svar.

    Nej han har som sagt inte feber och han äter bra. Jag är nog bara en orolig förstagångs mamma.

  • Jsv17

    Min son kunde sova så där en hel dag ibland fram till han var 3mån. Jag var också orolig men för vår del iaf så var han bara tröttare vissa dagar. Han vaknade faktiskt bara var 4:e-5:e timma men då iaf när vi ringde så sa sjukvårdsupplysningen att om han iaf vaknade och åt och kissade som han skulle så skulle vi avvakta och det gick alltid över på nåt dygn


    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Min 2månaders son har sovit hela dagen