• Anonym (Flashbakk)

    Förhållande (särbo)

    Jag har aldrig haft ett förhållande. Om jag träffar nån så vill jag vara särbo.
    Träffat en tjej nyligen, setts vid två tillfällen.
    Helt plötsligt kom hon med förslaget att vi skulle gå på restaurang.
    Jag som tycker det kanske är sånt man gör när man är ett par, sa nej tack.
    Då fick jag en utskällning. Jag är tråkig, hon vill göra saker med sin partner, jag menar inte allvar med henne, lika bra vi skiter i allt,  och mycket annat trevligt.
    Ni som lever som särbos, vad brukar ni göra tillsammans?
    Delar ni alla intressen, umgås mest hela tiden?

  • Svar på tråden Förhållande (särbo)
  • Anonym (X)
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:10:05 följande:
    Jag känner mig inte bekväm på restaurang. Jag är introvert och blir fort trött av att vara ute bland folk. Det betyder inte att jag inte vill hitta på saker tillsammans.
    Jag frågade för att jag ville få lite råd, då jag är oerfaren. Tråkigt med attiyden på många svar här.

    Din tråd?


     


    www.familjeliv.se/forum/thread/79359389-varfor-gillar-kvinnor-att-ata-ute

  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (X) skrev 2019-01-19 21:06:17 följande:
    Och här ser vi nog anledningen till att du inte heller haft ett förhållande...
    Hur menar du nu?
  • Whitehorse1979

    Men bjud på middag hemma då?

    Det du skriver håller ju inte.

    1. Det gör man som par.
    2. Du är introvert.

    Men som särbo/tillsammans får man ju ändå anstränga sig.

    Min första dejt med min man var på restaurang och sen gick vi på bio.
    Andra dejten var hemma hos honom.
    Middag och film.

  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (Kk?) skrev 2019-01-19 20:52:56 följande:
    Berätta gärna mer om dina tidigare dejter
    Några har jag träffat på ett café, andra tagit promenad, några träffade jag hemma hos mig, eller hemma hos henne.
  • Anonym (L)
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:10:05 följande:
    Jag känner mig inte bekväm på restaurang. Jag är introvert och blir fort trött av att vara ute bland folk.

    Det är nog bäst att du gör ett tillägg till trådstarten med den här informationen. För det framstår annars som att du inte vill gå på restaurang för att du inte vill att ni ska vara ett par. Har du förklarat för tjejen hur du fungerar och varför restaurangbesök är jobbiga för dig?
  • Anonym (Flashbakk)
    Whitehorse1979 skrev 2019-01-19 21:15:00 följande:

    Men bjud på middag hemma då?

    Det du skriver håller ju inte.

    1. Det gör man som par.
    2. Du är introvert.

    Men som särbo/tillsammans får man ju ändå anstränga sig.

    Min första dejt med min man var på restaurang och sen gick vi på bio.
    Andra dejten var hemma hos honom.
    Middag och film.


    Det är lite att jag fått för mig att det där med dejtande och restaurang är lite amerikanskt, blir så uppförstorat. Jag gillar mer enkelt.
  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (L) skrev 2019-01-19 21:15:51 följande:

    Det är nog bäst att du gör ett tillägg till trådstarten med den här informationen. För det framstår annars som att du inte vill gå på restaurang för att du inte vill att ni ska vara ett par. Har du förklarat för tjejen hur du fungerar och varför restaurangbesök är jobbiga för dig?
    Ja, jag har förklarat för henne.
  • Anonym (L)
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:17:49 följande:
    Ja, jag har förklarat för henne.

    Om hon inte förstår och inte kan tänka sig att anpassa sig så är ni nog inte rätt för varandra. Tyvärr. Det är nog många som skulle dra öronen åt sig om deras dejt vägrade att gå på restaurang. Det är liksom en del av livet för många, och även om man kanske kan ge upp det för den STORA KÄRLEKEN så gör man det inte för någon man gillar och har träffat ett par gånger.
  • Whitehorse1979
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:16:51 följande:
    Det är lite att jag fått för mig att det där med dejtande och restaurang är lite amerikanskt, blir så uppförstorat. Jag gillar mer enkelt.
    Beror väl på restaurang också tycker jag.
    Vi gick på en liten grekisk familjerestaurang.
    Det behöver ju inte vara en bullrig sådan med 5 stjärnor.
  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (L) skrev 2019-01-19 21:27:19 följande:

    Om hon inte förstår och inte kan tänka sig att anpassa sig så är ni nog inte rätt för varandra. Tyvärr. Det är nog många som skulle dra öronen åt sig om deras dejt vägrade att gå på restaurang. Det är liksom en del av livet för många, och även om man kanske kan ge upp det för den STORA KÄRLEKEN så gör man det inte för någon man gillar och har träffat ett par gånger.
    Det är inte så att jag vägrar, men jag vet inte än vad jag känner för henne. Och restaurang känns för mig då lite styltigt, lite för märkvärdigt.
  • Fjäril kär
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:34:51 följande:

    Det är inte så att jag vägrar, men jag vet inte än vad jag känner för henne. Och restaurang känns för mig då lite styltigt, lite för märkvärdigt.


    Men gå på den vanliga lokala pizzerian då?

    Jag satt på en dejt fyra timmar på McDonalds , jätteroligt! Vi drack massa kaffe och pratade om allt möjligt och timmarna flög iväg. Vi gick hem och hämtade pizza på väg hem till honom.

    Försök inte se allt så högtidligt.
  • Anonym (Vanlig)

    Jag tror att du gör för stor grej av det, säg att du tycker det känns jobbigt att gå på resturang, erbjud middag och film hemma. Man behöver inte gå på resturang ute för att lära känna varandra.

  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (Vanlig) skrev 2019-01-19 22:04:08 följande:

    Jag tror att du gör för stor grej av det, säg att du tycker det känns jobbigt att gå på resturang, erbjud middag och film hemma. Man behöver inte gå på resturang ute för att lära känna varandra.


    Ja, det kanske jag gör. Tyckte hon också gjorde det. Som jag skrev i början: Jag är tråkig, hon vill göra saker med sin partner, jag menar inte allvar med henne, lika bra vi skiter i allt,  och mycket annat trevligt.

    Vi hade pratat om allt möjligt vi gillade att hitta på, men det hade hon glömt. Det var som att gå på restaurang var enda sättet att lära känna varann på.
  • Anonym (Skk)
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:10:05 följande:

    Jag känner mig inte bekväm på restaurang. Jag är introvert och blir fort trött av att vara ute bland folk. Det betyder inte att jag inte vill hitta på saker tillsammans.

    Jag frågade för att jag ville få lite råd, då jag är oerfaren. Tråkigt med attiyden på många svar här.


    Fast det var ju inte så du skrev. Du skrev att du inte vill gå på restaurang för det är nåt man gör om man är ett par. Men nu skriver du att du inte vill gå på restaurang för att du har nån sorts social fobi. Är ju en väldans skillnad. För det betyder ju att du inte vill gå på restaurang om man är ett par heller.
  • Anonym (Flashbakk)
    Anonym (Skk) skrev 2019-01-19 22:15:58 följande:
    Fast det var ju inte så du skrev. Du skrev att du inte vill gå på restaurang för det är nåt man gör om man är ett par. Men nu skriver du att du inte vill gå på restaurang för att du har nån sorts social fobi. Är ju en väldans skillnad. För det betyder ju att du inte vill gå på restaurang om man är ett par heller.
    Helst inte, men förstår att man får offra sig lite ibland.
  • Anonym (Vanlig)
    Anonym (Flashbakk) skrev 2019-01-19 21:34:51 följande:

    Det är inte så att jag vägrar, men jag vet inte än vad jag känner för henne. Och restaurang känns för mig då lite styltigt, lite för märkvärdigt.


    Problemet är att du inte vet vad du känner för din date, inte om ni ska på resturang eller inte.
  • Anonym (...)

    Hade en kille jag dejtade/var i lära-känna-stadiet med sagt nej tack till att gå på restaurang med mig så hade jag reagerat exakt som den här tjejen. Så här hade jag tänkt:

    1. Du är inte intresserad av att träffa mig mer 2. Du vill inte prata öga mot öga 3. Du kan inte föra dig i sociala sammanhang 4. Du skäms över att bli sedd tillsammans med mig. 5. Du är snål och tråkig. Skälen är, enskilt och sammantaget, tillräckligt för att jag skulle tappa sugen totalt. Om du är introvert och inte gillar restauranger så säg det istället, låter ju helt autistiskt att påstå att man bara går ut på restaurang om man är ett par.

  • Anonym (A)
    Anonym (Vanlig) skrev 2019-01-19 22:04:08 följande:
    Jag tror att du gör för stor grej av det, säg att du tycker det känns jobbigt att gå på resturang, erbjud middag och film hemma. Man behöver inte gå på resturang ute för att lära känna varandra.
    Håller med.
Svar på tråden Förhållande (särbo)