• Victoria88

    Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?

    Nu har det går över en månad sen mitt andra missfall.

    Jag känner mig hopplös, uppgiven och bara allmänt nere.

    Jag jobbar som vanligt men klarar inte riktigt av att träffa mina vänner som har barn.

    Jag har förklarat mig för min bästa vän hur ont det gör att ständigt bli påmind om något jag har förlorat två gånger.

    Jag är rädd att det inte kommer gå, jag är rädd att det ska ta lång tid tills vi blir gravida igen.

    Vi ska sätta igång igen med att försöka och det är knappt man har orken för man är så rädd men jag vet att vi kommer kämpa och hitta styrkan. För vi vill ju ha vårt mirakel.

    Andan gick ur mig igår när en kollega berättade att hon skulle ha barn, två dagar före oss.man tänker ?vad vill universum säga?? Jag hoppas verkligen att det är på gång, att det är vår tur nu.

    Men jag behöver höra förr solskenshistorier av er som har haft två missfall eller flera, när blev ni gravida igen? Gick det bra?

    Behöver få lite hopp.

  • Svar på tråden Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?
  • sugermountain

    En läkare förklarade nyligen för mig att risken för missfall är att jämföra med att kasta en tärning och få samma utfall gång på gång. Att kasta en tärning och få två ettor efter varandra och något annat vid tredje kastet är mycket mer sannolikt än att få tre ettor i rad.

    Det händer dock, sitter själv här med tre missfall efter varandra. Fick reda på att jag är gravid igen en vecka sen. Får en klump i halsen varje gång jag går på toa eller känner nått litet obehag från magen, vaknar på nätterna och känner efter om jag börjat blöda. Försöker hårt att acceptera att det inte ligger i mina händer men det är svårt när man vill något så mycket. Tycker att det hjälper att se det som en övning i att skilja på vad jag kan påverka och det jag inte har någon kontroll över, att vad som ens händer så tvingas jag växa som människa och att jag klarar det i vilket fall. Att ha barn handlar ju om att få ge kärlek, att ta emot den och att aldrig sluta förvånas eller utvecklas i sitt inre. All lycka till dig!

  • AsDfg78

    Åh vad jag känner igen mig och lider med er! Jag har haft två missfall det senaste året och det har tagit knäcken på mig totalt. Jag orkar inte träffa vänner längre och kämpar varje dag för att orka gå upp och ta mig till jobbet (Inte för att jag är produktiv där men men...). Jag kanske borde söka hjälp för detta men vill på något sätt inte. Det jag vill är ju att få ett barn!

    Till min stora lycka har jag en underbar dotter så jag kämpar för hennes skull!

    Nu är jag inne på graviditet nr tre (efter dottern) men har inget större hopp om att det ska lyckas den här gången heller -:( Känns hopplöst!

    Stor kram till alla som kämpar!

  • Anonym (S)

    Jag hade två missfall och har därefter fått två barn och är nu snart halvvägs i graviditeten med tredje barnet :)

    Så mina två missfall var nog bara slumpen, hoppas det är samma för dig. Som sagt, att få tre missfall i rad är mycket ovanligare än två.

    Lycka till! :)

  • syntharen

    Efter mitt första barn fick jag fyra missfall i rad samt en period då jag inte ens blev gravid. Men efter nästan 5 år efter första missfallet födde jag till slut mitt andra barn. Och efter ett missfall till blev mitt tredje barn till. Och då var jag 39 år. Hon föddes nån vecka innan jag fyllde 40.

Svar på tråden Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?