• Victoria88

    Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?

    Nu har det går över en månad sen mitt andra missfall.

    Jag känner mig hopplös, uppgiven och bara allmänt nere.

    Jag jobbar som vanligt men klarar inte riktigt av att träffa mina vänner som har barn.

    Jag har förklarat mig för min bästa vän hur ont det gör att ständigt bli påmind om något jag har förlorat två gånger.

    Jag är rädd att det inte kommer gå, jag är rädd att det ska ta lång tid tills vi blir gravida igen.

    Vi ska sätta igång igen med att försöka och det är knappt man har orken för man är så rädd men jag vet att vi kommer kämpa och hitta styrkan. För vi vill ju ha vårt mirakel.

    Andan gick ur mig igår när en kollega berättade att hon skulle ha barn, två dagar före oss.man tänker ?vad vill universum säga?? Jag hoppas verkligen att det är på gång, att det är vår tur nu.

    Men jag behöver höra förr solskenshistorier av er som har haft två missfall eller flera, när blev ni gravida igen? Gick det bra?

    Behöver få lite hopp.

  • Svar på tråden Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?
  • sugermountain

    En läkare förklarade nyligen för mig att risken för missfall är att jämföra med att kasta en tärning och få samma utfall gång på gång. Att kasta en tärning och få två ettor efter varandra och något annat vid tredje kastet är mycket mer sannolikt än att få tre ettor i rad.