• Anonym (Missf­allsde­pp)
    Äldre 23 Feb 18:02
    19509 visningar
    22 svar
    22
    19509

    Upprepade missfall med lyckligt slut

    Idag behöver jag få höra goda historier och hur isåfall resan var.

    Så ni som haft upprepade missfall men sen ändå fått ert barn. Berätta!

  • Svar på tråden Upprepade missfall med lyckligt slut
  • Äldre 23 Feb 21:12
    #1

    Hade 4 mf/ma i rad.
    Fick tipset om en kur på zink + magnesium för både mej och maken. Sen har vi bara fått levande barn.
    Man kan ta kuren receptfritt, har skrivit om den flera gånger förut och sett andra som skrivit samma sak. Sök lite på familjeliv....

    Lycka till!

  • Anonym (Missf­allsde­pp) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 22:26
    #2
    nnnnnnnn skrev 2017-02-23 21:12:59 följande:

    Hade 4 mf/ma i rad.
    Fick tipset om en kur på zink + magnesium för både mej och maken. Sen har vi bara fått levande barn.
    Man kan ta kuren receptfritt, har skrivit om den flera gånger förut och sett andra som skrivit samma sak. Sök lite på familjeliv....

    Lycka till!


    En djungel att söka i. Och många trådar där man inte får höra slutet. Orkar du skriva vilka tabletter ni tog?
  • Äldre 24 Feb 18:21
    #3

    4-5 missfall och sen bebis!  Glad  Tror helt det berodde på att jag ökade dosen Prednisolon från 5 till 10 mg per dag och fortsatte till UL. Dock med minskad dos efter v.13. Tog Trombyl också, men tog Fragmin 2 andra graviditeter osm blev m.f så tror inte det påverkade.

  • Anonym (Missf­allsde­pp) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 19:15
    #4
    Jag är bara jag skrev 2017-02-24 18:21:30 följande:

    4-5 missfall och sen bebis!  Glad  Tror helt det berodde på att jag ökade dosen Prednisolon från 5 till 10 mg per dag och fortsatte till UL. Dock med minskad dos efter v.13. Tog Trombyl också, men tog Fragmin 2 andra graviditeter osm blev m.f så tror inte det påverkade.


    Vem fick du att skriva ut allt det! Helt fantastiskt ju!
  • Äldre 24 Feb 19:20
    #5
    Anonym (Missfallsdepp) skrev 2017-02-24 19:15:31 följande:
    Vem fick du att skriva ut allt det! Helt fantastiskt ju!
    Har gjort ED så alla får det ju då, men efter 6 omgångar där 4 inte tog alls och 2 på raken blev m.f så höjdes dosen och jag tror inte det var slump att det gick vägen just då.  Glad
  • Anonym (Lkf)
    Äldre 24 Feb 19:25
    #6

    Två missfall sen blev det en lyckad graviditet. Tog tre år. Ingen behandling. Sökt inte för det men borde kanske. Men det blir missfall ibland tyvärr, utan orsak. Jättevanligt. Men tufft är det ändå. Men det lönar sig att kämpa!

  • Anonym (4)
    Äldre 24 Feb 19:27
    #7

    Har en vän som har haft många missfall, men har ändå 4 glada och friska pojkar.

  • Äldre 24 Feb 19:40
    #8

    Två missfall innan första barnet, en son som kom 05. Barn nummer två kom 09. Nu är jag gravid i v.28 med tredje barnet efter att ha gått igenom två jobbiga missfall till. Jag blir väldigt lätt gravid, och tror att det är så att min kropp befruktar vilket crappy ägg som helst med vilket måndagsexemplar av spermie som råkat finnas tillgänglig. Vi utreddes efter våra första två mf men inga fel hittades. Min gynläkare sa att 60% av alla graviditeter blir mf, många av dem så tidiga att kvinnan inte ens fattat att hon var gravid.

    Lycka till!

  • Äldre 24 Feb 19:57
    #9
    Anonym (Missfallsdepp) skrev 2017-02-23 22:26:00 följande:
    En djungel att söka i. Och många trådar där man inte får höra slutet. Orkar du skriva vilka tabletter ni tog?
    Båda tar solvezink varje dag. 1 tablett i 30 dagar och därefter 1/2 tablett per dag.
    Båda tar Emgesan varje dag. 1 tablett varje dag. Dela gärna i halvor och tag 1 halva morgon och 1 halva på kvällen.

    Man tar 3 mån före man försöker och sen tar båda tills en frisk grav. konstaterats tex via RUL. Sen kan mannen sluta ta. Kvinnan tar hela grav. fast slutar med Emgesan när det är 3-4 veckor kvar till BF.

    Det är absolut inget som skadar och min gissning är att det fungerade, då vi fick 2 friska barn utan mf/ma emellan, efter vi började med detta.

    Har även tipsat andra som haft svårt att bli gravida och de 3 par som testat har alla blivit gravida snabbt och fått friska barn.

    Husläkaren eller gynläkare kan skriva ut dessa tillskott på recept så blir det mycket, mycket billigare än om man köper motsvarande receptfritt.

    Det var överläkaren på KK som skrev ut detta till mej/oss.

    Istället för Emgesan (receptbelagt) så kan man såklart köpa egna receptfria alternativ som inte är så dyrt nuförtiden. Ett alternativ är dessa som också är 250 mg precis som Emgesan och kostar bara 61 kr för 100 tabletter = 50 dagar för 2 pers.

    www.apotea.se/ledins-magnesium-250-mg-100-tabletter

    Istället för Solvezink kan man ta 2 st av dessa, de innehåller bara hälften av vad solvezink innehåller så man måste ta 2 st i början och sedan 1 st/dag så dessa 150 tabletter för 64 kr räcker i lite mer än 1 månad för 2 pers. Så det blir mindre än 60 kr/mån för både mamman och pappan tillsammans, det är lätt värt dessa pengar att öka oddsen!

    www.apotea.se/zink-150-tabletter


  • Äldre 24 Feb 20:49
    #10

    Första MA i vecka 17.

    Andra MA i vecka 12.

    Min läkare satte mig på utredning men ingen otsak hittades.

    Tredje graviditeten började jag med trombyl från dagen jag plussade. Blev en fullmånen graviditet. Likaså fjärde graviditeten :)

    Stor kram

Svar på tråden Upprepade missfall med lyckligt slut