• qaswas122

    Hur gamla var ni när ni blev gravida?

    Hej!

    Jag har Pco, och det var inte så länge sedan jag fick min diagnos. Jag är 22 år. har sambo sedan 5 år, lägenhet och hund. Pluggar på högskola för tillfället och har drygt ett år kvar.

    Iallafall. Jag är otroligt missnöjd med bemötandet av min läkare som var otrevlig och inte särskilt sugen på att besvara mina frågor. Jag och sambon planerar inte att skaffa barn i dagsläget, utan kanske om drygt två år när jag är klar med studier och har jobbat ett år. När jag tog upp detta med graviditet för läkaren ville hon knappt svara på frågan utan pratade bara om att jag var så ung, och att sedan när jag är över 30 och vill ha barn så kan det vara lättare för folk med pco/pcos. För henne verkade det inte finnas på kartan att man skaffar barn innan man är 30.

    Så, nu till min fråga. Hur gamla var ni när ni skaffade barn? Och ni med pco/pcos, har ni fått barn innan 30? Kan man få hjälp med att skaffa barn om man är ung? Ja, jag har en del frågor jag velat ha svar på men kände nästan att jag inte vågade fortsätta fråga min läkare. 

  • Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev gravida?
  • Swn

    Fick mitt första när jag var 24 och mitt andra vid 30

    Tog oss 5 år att få nr 2 utan att någon hittade fel på oss. Jag har inte pco. Mitt råd är att inte vänta för man har inga garantier.

  • Delilah2001

    Jag var 21 när jag blev gravid första gången, 39 sista.

    Har fyra barn.

  • SevenSeas

    Har PCO, fyller 34 i år. Jag och min sambo har försökt bli gravida, både med och utan hjälp från sjukvården, i fyra år. Efter att ha gjort ett antal IVF-försök lyckades vi bli gravida och väntar nu vårt första barn.

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev gravida?