• lillelil

    Äckligt

    Är det äckligt att inte duscha på 3-4 dagar, om man sköljer av armhålorna och könsorganet varje dag? Och inte har lätt för att få fett hår. Jag och min sambo är oense om detta.

  • Svar på tråden Äckligt
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hg) skrev 2019-02-05 13:43:21 följande:

    Garanterat att du har det bara att du vant dig.


    Eh nej. Jag har haft svamp någon gång i tonåren och det missar man inte direkt. Jag har full koll på att min fitta mår utmärkt trots rakning och tvåltvätt :)
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hg) skrev 2019-02-05 13:45:18 följande:

    Och de som duschar varje dag stinker lika mycket då de rubbar deras naturliga ph värde och svettas mera.


    Då luktar man inte kön och otvättad hårbotten iaf. Man stinker inte om man tvättar sig med tvål. Varför skulle man svettas mer?
  • Anonym (Hg)
    Anonym (EN) skrev 2019-02-05 13:56:08 följande:

    Då luktar man inte kön och otvättad hårbotten iaf. Man stinker inte om man tvättar sig med tvål. Varför skulle man svettas mer?


    Luktar man kön efter en dag utan dusch så är det något fel. Kollat om du har bakteriell vaginos?

    Och hårbotten blir fortare fetare och smutsigare ju oftare man duschar. Och jag har då aldrig känt någon med illaluktande hårbotten.... och det är väl känt att det är dåligt med dagliga duschar.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hg) skrev 2019-02-05 14:17:26 följande:

    Luktar man kön efter en dag utan dusch så är det något fel. Kollat om du har bakteriell vaginos?

    Och hårbotten blir fortare fetare och smutsigare ju oftare man duschar. Och jag har då aldrig känt någon med illaluktande hårbotten.... och det är väl känt att det är dåligt med dagliga duschar.


    Jag har inga problem med mitt underliv, det var inte mitt som luktade. Jo det luktar kön efter en dag, känner du inte det har du fel på luktsinnet. Urin, flytningar - normala flytningar - mm i alla veck luktar även om du torkar dig ordentligt. Du är väl troligtvis en sådan som tvättar med vatten och inte känner din egen lukt.

    De som tvättar håret sällan luktar otvättad hårbotten, de känner det bara inte själva.
  • Milyana

    Mja på gränsen iaf. Om du tvättar dig ordentligt emellan duscharna är det kanske ok men det känns vääääl länge med 3/4 dagar. Tycker isf varannan dag känns mer rimligt om du inte vill duscha varje dag.

  • Anonym (Läs på)
    Anonym (EN) skrev 2019-02-05 16:21:50 följande:

    Jag har inga problem med mitt underliv, det var inte mitt som luktade. Jo det luktar kön efter en dag, känner du inte det har du fel på luktsinnet. Urin, flytningar - normala flytningar - mm i alla veck luktar även om du torkar dig ordentligt. Du är väl troligtvis en sådan som tvättar med vatten och inte känner din egen lukt.

    De som tvättar håret sällan luktar otvättad hårbotten, de känner det bara inte själva.


    Man ska inte tvätta med tvål. Läs på!
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (No) skrev 2019-02-04 17:16:32 följande:

    Nej duschar en gång i veckan. Tvättar bara händerna men tar på ny deo varje dag.


    Äckel!!!
  • Anonym (Anna)

    Jag duschar inte oftare än var 5-6 dag. Tvättar av underliv varje dag. Är kvinna, i 30-årsåldern, jobbar på kontor på ett stort företag. Träffar personal och kunder varje dag.

  • flygrl

    Om man ska va bland folk typ på jobbet så tycker jag dusch åtminstone varannan dag e minimum. Varannan dag bör man då noga tvätta sig med tvål & vatten. Beror lite på va man jobbar med, träning och såna saker.

    Själv duschar jag dagligen med vissa undantag.

  • Anonym (EN)
    Anonym (Läs på) skrev 2019-02-05 23:07:26 följande:

    Man ska inte tvätta med tvål. Läs på!


    Har tvättat med tvål hela mitt liv, mina döttrar tvättar med tvål. Alla jag känner tvättar med tvål - har aldrig haft problem någonsin. Jag stoppar ju inte in tvålen, det är ju skitäckligt att bara tvätta med vatten i alla veck mella inre och yttre blygdläpparna
  • Anonym (Hg)
    Anonym (EN) skrev 2019-02-06 08:09:59 följande:

    Har tvättat med tvål hela mitt liv, mina döttrar tvättar med tvål. Alla jag känner tvättar med tvål - har aldrig haft problem någonsin. Jag stoppar ju inte in tvålen, det är ju skitäckligt att bara tvätta med vatten i alla veck mella inre och yttre blygdläpparna


    Grattis till ett stinkande underliv med rubbat ph värde.
  • Anonym (Fiskmås)
    Anonym (EN) skrev 2019-02-06 08:09:59 följande:

    Har tvättat med tvål hela mitt liv, mina döttrar tvättar med tvål. Alla jag känner tvättar med tvål - har aldrig haft problem någonsin. Jag stoppar ju inte in tvålen, det är ju skitäckligt att bara tvätta med vatten i alla veck mella inre och yttre blygdläpparna


    Att du gör så själv är en sak, att lära döttrarna detta felaktiga beteende är en annan och väldigt fel.

    De har dig att täcka för framtida underlivsproblem.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hg) skrev 2019-02-06 10:11:37 följande:

    Grattis till ett stinkande underliv med rubbat ph värde.


    Det stinker definitivt inte och är utomordentligt friskt. Är det svårt att inse att alla inte får svamp av tvål?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Fiskmås) skrev 2019-02-06 12:14:12 följande:

    Att du gör så själv är en sak, att lära döttrarna detta felaktiga beteende är en annan och väldigt fel.

    De har dig att täcka för framtida underlivsproblem.


    Seriöst, en otroligt stor del av den kvinnliga befolkningen tvättar sig med tvål helt utan problem. Döttrarna har tvättat sig med tvål i åratal och har aldrig haft minsta bekymmer. De är troligtvis glada att ha lärt sig normal hygien :)
  • Anonym (Hg)
    Anonym (EN) skrev 2019-02-06 14:10:49 följande:

    Det stinker definitivt inte och är utomordentligt friskt. Är det svårt att inse att alla inte får svamp av tvål?


    Men alla får rubbat ph värde av tvål i underlivet. Gör en snabb googling så ser du hur man INTE ska göra med sitt underliv, dvs använda tvål.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Hg) skrev 2019-02-06 14:25:31 följande:

    Men alla får rubbat ph värde av tvål i underlivet. Gör en snabb googling så ser du hur man INTE ska göra med sitt underliv, dvs använda tvål.


    Det är inget som säger att man får problem av att tvätta med tvål. Om man googlar står det att man KAN få torra slemhinnor. Det innebär inte att man automatiskt får det. Det står att man ska undvika överdriven tvättning och att man kan välja en tvål med lågt pH om man upplever problem med tex torrhet/klåda. Tvål är inte livsfarligt och inte rakning heller. Upplever man problem kan man ju använda alternativa metoder men för de flesta går det utmärkt att använda lite tvål i rumpa och underlivsveck. Man stoppar ju som sagt inte in tvålen
Svar på tråden Äckligt