• Anonym (man)

    Allt och alla har blivit våldtagna - kan det verkligen vara sant?

    Anonym (Jesper) skrev 2019-02-12 12:42:07 följande:

    Det har definitivt med uppfostran, förväntningar och grund-värderingar att göra. Med andra ord, det är kulturellt betingat.


    Manlig kultur menar du då.

    Mäns uppfostran att ta för sig av kvinnor.
    Mäns förväntningar om att alltid få vad de vill av en kvinna oavsett om det handlar om sex eller uppassning i någon form.
    Mäns grundvärderingar att kvinnor finns till för mäns nöje och behov. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 14:59:38 följande:

    Har ni hört någon tjej beskriva hur en gruppvåldtäkt går till?


    Kolla på den videon av rent allmänbildningsintresse.


    Detta är vad ni utsätter unga flickor för med den ansvarslösa migrationspoltik ni röstar för. Där gränserna är helt obevakade och vem som helst bara kan dyka upp i landet.


    Sjuka är ni som inte vill ha någon koll på vad för typ av person det är som kommer och bor bland era barn, barnbarn, och vistas i samhället ni rör er i.


    De svenska männen som våldtar då? Ska de utvisas också?

    Och hur ska vi ha koll på de svenska våldtäktsmännen som rör sig bland våra barn, barnbarn och vistas i samhället vi rör oss i?
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 15:19:38 följande:

    Ja varför inte, vem vill ha svenska våldtäktsmän i samhället? Problemet är ju att det inte finns något land att utvisa dom till.

    Det går ju aldrig att ha full koll.


    Däremot kan man ju sålla på dom som söker sig hit, prata med dom, fråga dom hur dom ser på kvinnor/män, vad dom har för människosyn. Om dom respekterar andra personer, osv.


    Då kanske man skulle kunna göra så med alla män: prata med dom, fråga dom hur dom ser på kvinnor/män, vad dom har för kvinnosyn. Om dom respekterar andra personer osv.

    Eftersom detta är ett MANS-problem och inte ett invandrarproblem. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 15:22:34 följande:

    Man måste också göra skillnad på rena överfallsvåldtäkter med sadistiska inslag.


    Samt om ett par som lever ihop, där mannen en gång fortsätter fast tjejen säger sluta.


    Båda är givetvis hemska saker, precis som att både en misshandel och ett mord är hemska.


     


    Men det enda är grövre. 


     


    Jag tycker inte man bör utvisa en invandrare som har sex med en tjej som säger att hon ångra sig under akten men han sluta inte. Sätt han i fängelse och låt han komma ut i samhället igen sen.


     


     


    Om det däremot är någon som tex hagamannen, eller som invandrarna som gruppvåldtar och överfaller kvinnor utomhus.


     


    Såna personer ska ha minst livstids fängelse. Jag anser att dom ska sitta inspärrade i 20-30års tid.


     


    Är man så störd att man attackerar en tjej utomhus och med våld har sex med henne. Då ska man inte vistas bland vanliga människor. Då är man en mycket sjuk människa som samhället ska skyddas ifrån.


    Det var ju det här med stycken igen...
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 15:32:48 följande:

    Överfallsvåldtäker och gruppvåldtäkter är ett invandrarproblem, tro inget annat.


    Detta kom som fenomen iom MENA invandringen.

    Detta landet är dock svenskarnas land som dom har byggt upp i hundratals år. Så dom har mer rätt att vara här än utomstående.


    Det är därför man kan få tex avslag på sin asylansökan eller liknande. Det är inte bara att klampa in här hur som helst och säga att, jag har rätt att bo här nu. Så funkar det inte.


    Överfallsvåldtäkter är ett MANS-problem, tro inget annat.

    Detta som fenomen har funnits över hela världen i alla kulturer, inte minst bland svenska män. 

    Jorden tillhör alla människor.

    Därför borde män ta sig i kragen och sluta begå övergrepp på kvinnor och barn. Inte bara klampa omkring och ta sig rätten att behandla andra människor illa. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 15:41:16 följande:

    Det finns väldigt få såna svenska våldtäktsmän jämfört med utländska sådana.


    Invandrarna står för 85% av alla överfallsvåldtäkter och 99% av alla gruppvåldtäkter i vårt land. Detta trots att dom bara är några miljoner av 10miljoner invånare.

    Det är en otroligt kraftig överrepresentation.

    Att man försöker smeta över detta med "svenskar våldtar också det är ett mansproblem" gör att man är direkt ansvarig över att unga flickor blir våldtagna.


    Det är erat fel att dom råkar ut för dessa hemska övergrepp, då inte inte törs tala om sanningen så att diskussionen kan komma upp på ytan och att verkliga insatser kan göras.


    Det är i stort sett bara MÄN som våldtar.

    MÄN står för minst 99% av alla överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter i vårt land och alla andra länder i världen. Detta trots att de bara är ca hälften av jordens befolkning. 

    Att man försöker smeta över detta med "bara invandrare som våldtar" gör att man är direkt ansvarig över att kvinnor i alla åldrar, och även barn blir våldtagna.

    Det är MÄNS fel att kvinnor råkar ut för dessa hemska övergrepp, då man inte törs tala om sanningen om MÄN så att diskussionen kan komma upp på ytan och att verkliga insatser mot MÄN kan göras.
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 15:44:26 följande:

    Nej det är inte ett mansproblem. Det är ett våldtäktsmansproblem.


    Och statistiken visar att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare. 99% av alla gruppvåldtäkter begås av invandrare.


    Detta trots att dom utger en liten bråkdel av befolkningen.


    Jorden tillhör alla människor men samhällen och civilisationer ägs av vissa människor. Och du har ingen rätt att ta del av det dom byggt upp.

    Jag kan inte kräva att jag ska få ärva ditt hus ihop med dina barn. För du äger det huset.


    Svenskarna äger Sverige. Vill någon komma hit och tälta i snön under vintern så okej? Hoppas du klär dig varmt, det är rätt kallt i Sverige.


    Jo det är ett MANS-problem eftersom det till mer än 99% är MÄN som våldtar. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 16:10:03 följande:

    Nej, om du hade haft någon form av rationell logisk förmåga så skulle du sätt att jag argumenterade emot precis allt du sa.

    Du verkar inte ha någon empati med dom småtjejer som blir gruppvåldtagna av invandrarmän.

    Men jag är inte så förvånad, ditt största syfte är att dölja allt negativt med invandrarna så att inte folk blir rasistiska.


    Det spelar därmed ingen roll om vi har en epidemi av våldtäkter, gruppvåldtäkter, skjutningar, dagligs sprängattentat.


    Du vill inte att vi ska diskutera detta utan lägga locket på.


    En hemsk människa är du utan att du verkar förstå det, sakna självinsikt.


    Om du hade haft någon form av rationell logisk förmåga så skulle du se att din argumentation tog slut i samma stund som gick till personangrepp.

    Jag har empati med alla som blir våldtagna, oavsett om våldtäktsMANNEN är svens eller utländsk. Jag har empati med alla som blir utsatta för övergrepp.

    Har du inte empati med dom småtjejer som blir våldtagna av svenska män?

    Men jag är inte förvånad, ditt största syfte är att dölja allt negativt med MÄN så att MÄN ostraffat kan fortsätta att bete sig illa och begå övergrepp och våldtäkter. 

    Du vill inte att vi ska diskutera detta utan lägga locket på och låtsas att det är ett invandrarproblem när det i själva verket är ett universellt MANS-problem. 

    Jag undrar vem det är som saknar självinsikt. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 16:13:54 följande:

    Såg du videon med gruppvåldtäkten? Hon var 16år gammal, och fortfarande oskuld, hon skulle hem till pappa när dom gick ut och stoppade henne.


    Dom turades om att knulla henne samtidigt som dom skrattade sinsemellan, hon hade ont, och var jätterädd. Hon försökte blunda och glömma att hon var där, men den ena av dessa killar tvingade henne att titta in i hans ögon under hela övergreppet.

    Samtidigt som han sa att, tjejer med blå ögon förtjänar att ha ont, hon fick alltså titta in i hans ögon hela tiden.


    Hon var 16år och fortfarande oskuld, det är så jävla sjukt.


    Vad har du att säga om detta? Samt om gruppvåldtäkterna som kommit iom att vi fått invandring, är du orolig, ledsen över att detta sker i vårt land idag?


    Tycker du inte att det är hemskt som fan?


    Om du svarar på detta så ska jag svara på dina frågor sen.


    Hagamannen är en helsvensk kille, född och uppvuxen i Sverige med helsvenska föräldrar. Till synes välanpassad med fru, barn och radhus i en mellanstor stad.

    Han våldtog ett flertal kvinnor och misshandlade några av dem så svårt att de nästan miste livet. 

    Vad har du att säga om detta? Tycker du inte att det är hemskt som fan?

    Jag tycker att alla våldtäkter är hemska, oavsett vem som begår dem. Men det är MÄN som begår våldtäkt och det är MÄN som måste upphöra med att ta sig friheter med andra människor. Oavsett nationalitet. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 16:22:28 följande:

    Nej, då jag argumenterade emot dina argument utförligt och precist under 99% av mitt inlägg.


    Där jag enbart avslutade med att du var en idiot, eftersom, du är en idiot...


    herregud, fortsätt kämpa för att dölja brottsligheten i vårt land så fler unga flickor blir gruppvåldtagna.


    Du gör ett bra jobb att sabba tryggheten i vårt land, ditt cp


    Jag lyfter snarare fram brottsligheten: att MÄN våldtar kvinnor.

    CP är en neurologisk diagnos. Den orsakas ofta av en asfyxi vid förlossningen eller en propp/hjärnblödning strax före eller strax efter födseln. Att kalla någon för CP är ytters omoget och visar återigen på din brist på vettiga argument och tilltagande irrationalitet i diskussionen. 
  • Anonym (man)
    Anonym (hm) skrev 2019-02-12 16:29:26 följande:

    Ja om du hade följt med i min argumentation istället för att ljuga och hitta på saker och verka dum, så hade du vetat exakt vad jag tyckte om detta redan.


     


    Men eftersom du inte verkar så bright, så kan jag ta det en gång till, bara för att va lite snäll mot dom lite mindre begåvade.


     


    Att hagamannen gjort det han gjort är givetvis hemskt och jag hoppas han får straff som är icke nådigt.


     


    Men du måste förstå att såna personer som hagamannen är relativt få i antal om man jämför med utländska män.


     


    Det betyder inte att man ska helt låtsas som att svenska män är några oskyldiga som aldrig kan göra en fluga förnär.


     


    Men polisen, myndigheten som utreder och förhindrar att brott sker öht, dom är inga gudar. Dom är vanliga människor.


     


    Och om dom ska göra ett så bra jobb som möjligt, och förhindra så många hemska brott som möjligt. Måste dom rikta sina resurser där det ger effekt.


     


    Man kan alltså inte springa runt och leta efter och lägga alla resurser på att försöka ta fast kvinnliga våldtäkts"män". 


     


    För att göra det enkelt för dig att förstå.


     


    Invandrare står för 85% av alla överfallsvåldtäkter, fastän dom bara utgör 2-3miljoner av 10. Så egentligen kan man gångra det ännu mer.


     


    Men då du inte verkar så smart, gör jag det busenkelt.


     


    85% av invandrarna står för alla överfallsvåldtäkter. 15% är icke invandrare.


     


    Vi har 100 poliser i en enhet att utreda våldtäkter. Vi skickar därmed inte 100 poliser att jaga efter våldtäktskvinnor, utan våldtäktsmän.


    85 av dom här poliserna sätter vi i kända områden där tex gruppvåldtäkter, våldtäkter med utländska gärningsmän är vanliga.

    15 av dom här poliserna sätter vi i kända områden där svenska våldtäktsmän funnits.


     


    Förstår du? Man riktar in resurserna. Hänger du med lotta? Blev det svårt?


    Oh, jösses. Det här med styckena... det här med den röda tråden i det man skriver...

    Våldtäkter utreds inte alls i den utsträckning som de borde. Alltför många fall läggs ner i brist på bevis. Du verkar leva i nåt slags egen värld där du kan hitta på hur sker och ting ligger till. 
  • Anonym (man)
    Canadasvensk skrev 2019-02-12 23:23:18 följande:
    Jag håller med dig. Så låt oss säga att en kvinna (eller man) ringer in och talar om att dom blivit drogade och våldtagna. Dom har alltså INTE sett personen som våldtog dom.

    Polisen har nu 48 timmar på sig att lösa det innan fallet "kallnar".

    Jag skulle då tro att polisen ganska krasst skulle utgå från att det var en man som gjorde det. Alltså har vi nu sållat bort 50% av de misstänkta.

    Men tänk om våltäktsmän enligt statistik till 80% bär en röd jacka. Vore det inte smart då att kolla upp dom med röd jacka lite extra i det området som våldtäkten ägde rum? Tomte

    Eller är jag helt ute och cyklar nu???
    Det bästa vore att börja i andra ända: varför våldtar män? Vad kan samhället göra för att små pojkar inte ska växa upp till våldtäktsmän? Vilken manskultur har vi i samhället som tillåter män att ta sig friheter på alla möjliga sätt mot kvinnor och barn? Det är det som är problemet, att män tar sig friheter på andras bekostnad. 
  • Anonym (man)
    Pilsner skrev 2019-02-13 08:34:27 följande:
    Åter till punkt ett, då vi vet att i vissa grupper är våldtäkt 20 gånger vanligare än i andra, var ska vi börja?
    I vilka grupper är våldtäkt 20 ggr vanligare?

    Man ska börja med att erkänna problemet: att vi i samhället har en mansroll som tar sig friheter.

    Sen får man börja med pojkarna som växer upp, lära dem respekt för andra människor, lära dem att deras dåliga beteende inte ursäktas med att "pojkar är pojkar", inte göra pojkarnas beteende till flickornas problem genom att kräva att flickorna ska anpassa sina kläder etc.

    Homosexuella kvinnor brukar inte tafsa fritt på andra kvinnor bara för att de har kort kjol eller visar brösten. En heterosexuell man som blir tafsad på av en homosexuell man brukar inte tycka att de tör okej bara för att gay-killen tyckte att han var het och verkade tillgänglig. 

    Det är mansrollen det handlar om, manlig kultur som härskare över världen och över kvinnor och barn. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-02-13 08:40:18 följande:
    Vi ska göra exakt som (man) säger. Börja uppfostra pojkar redan från början så att de inte blir våldtäktsmän. De män som kommer hit i vuxen ålder eller som tonåringar ska ha en obligatorisk kurs/information om hur man ska bete sig. Sexualkunskapen i de flesta av våra invandrares hemländer lyser med sin frånvaro och alla män och kvinnor som kommer hit bör gå en obligatorisk kurs även i detta. Då kan de få veta att kvinnor har en egen sexualitet, att man bara ska ha sex när man vill, hur kroppen fungerar, att mödomshinnan inte finns osv osv. Jag skulle vilja säga att detta är ett akut behov.
    Exakt!

    Samt att kvinnor är egna människor som finns till för sin egen skull och inte för att tillfredsställa mäns behov och önskemål. Och att kvinnor har och ska ha full bestämmanderätt över sina kroppar och sina liv. Och det handlar inte bara som sexualitet utan i allt, genomsyrande i hela tillvaron. Kvinnan är inte till för mannen. 
  • Anonym (man)
    Kermit1561 skrev 2019-02-13 09:11:54 följande:
    Våldtäkt är redan ansett som ett av de värsta brotten, bara pedofili anses värre, så att säga aja baja ännu mer kommer knappasy hjälpa. De som inte bryr sig idag kommer inte att bry sig då heller. Att skuldbelägga alla män på det här sättet hjälper inte, det gjordes med partnervåld och gjorde att verkliga insatser försenades många år. Det är dumt att upprepa samma misstag med våltäkter, de som drabbas mest av det är alka offer som blir utsatta i onödan därför att man ägnar sig åt meningslös identitetspolitik.

    Fö så tafsar homosexuella kvinnor så du kanske skulle läsa på lite fakta innan du uttalar dig...
    Skuldbelägga?

    Du menar att vanlig hederlig uppfostran skulle vara att skuldbelägga? Ska inte de stackars männen behöva ta ansvar för nånting i sina stackars liv? 

    Man måste ju börja nånstans, och respekt för andra är grunden i det hela. Synd om män inte klarar av att förväntas visa respekt.
Svar på tråden Allt och alla har blivit våldtagna - kan det verkligen vara sant?