• Anonym (Tom)

    Är du sexuellt tillfredsställd?

    Får du så mycket och så bra sex som du behöver?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du sexuellt tillfredsställd?
  • Anonym (H)

    Nja, jag vill ha mer än honom.. Han är ofta stressad och säger nej när jag vill.

  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 08:01:47 följande:

    Det slår mig ofta när jag rör mig på våra gator och torg hur få riktigt förälskade par man ser. Ingen vetenskaplig iakttagelse kanske, men jag undrar: var är alla män och kvinnor som är fullkomligt galna i varandra och som knappt kan vänta tills de kommer hem innan de kan börja göka? Även unga par har ofta den där allvarliga, sammanbitna minen...


    Du rör dig i Sverige 2 veckor om året, i februari. Tror du folk är ute mer än nödvändigt då? Återkom på våren så får du se på förälskade par.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-02-16 18:11:23 följande:
    Du rör dig i Sverige 2 veckor om året, i februari. Tror du folk är ute mer än nödvändigt då? Återkom på våren så får du se på förälskade par.
    Hur förklarar du att så få uppenbarligen är nöjda med sitt sexliv?

    För övrigt är det vårkänslor just nu, i a f i Stockholm.
  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 18:57:29 följande:
    Hur förklarar du att så få uppenbarligen är nöjda med sitt sexliv?

    För övrigt är det vårkänslor just nu, i a f i Stockholm.
    Det är inte vårkänslor i Stockholm, de fryser ju arslet av sig fortfarande.

    Om du läser lite vetenskapsteori så förstår du varför din "undersökning" inte har någon bärighet. Till och med Aftonbladets clickvotepolls har mer trovärdighet i det här läget.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mannen)

    Så många som är missnöjda både män som kvinnor? Jag är nöjd i varje fall. Nyckeln är kommunikation att säga direkt när man är missnöjd. Samma vad gäller sex var tydlig vad du vill ha med fråga vad din partner vill ha och tillgodose din partners behov. Ge och du får. Börja ge först sen ställ dina krav funkar alltid.

  • Anonym (Tom)
    Smecker skrev 2019-02-16 19:22:03 följande:
    Det är inte vårkänslor i Stockholm, de fryser ju arslet av sig fortfarande.

    Om du läser lite vetenskapsteori så förstår du varför din "undersökning" inte har någon bärighet. Till och med Aftonbladets clickvotepolls har mer trovärdighet i det här läget.
    Det här är ett forum och att spekulera om läsarna och deras upplevelser är "vetenskapliga" eller ej innebär att du troligen missat poängen med forum. Ett forum ger inte bara procenttal, det gär även livsberättelser. Take it or leave it.
  • Anonym (Singel kvinna 40)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-15 07:25:46 följande:
    Jag tycker det är chockerande att se hur få som är nöjda med sitt sexliv... om det här är minsta representativt för hur folk i allmänhet har det så visar det att någonting är verkligt galet i vårt samhälle.

    Ofta blir sexlivet lidande i tider av ekonomisk kris, speciellt när mannen drabbas och hans självbild raseras. Men Sverige har en lång högkonjunktur bakom sig, människor har jobb, bra löner, långa semestrar, en av de bästa välfärdsstaterna i världen, jämlikhet osv. Det borde vara idealiska förutsättningar för oss svenskar att kunna njuta av intimitet och sex. Men uppenbarligen är det något som saknas. Vad??
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 08:01:47 följande:
    Jag har en känsla av att sex håller på att bli tabu i vårt "frigjorda" samhälle. Uppenbarligen är många förhållanden sexlösa utan att man vågar ta upp problemet och söka en lösning.

    Det slår mig ofta när jag rör mig på våra gator och torg hur få riktigt förälskade par man ser. Ingen vetenskaplig iakttagelse kanske, men jag undrar: var är alla män och kvinnor som är fullkomligt galna i varandra och som knappt kan vänta tills de kommer hem innan de kan börja göka? Även unga par har ofta den där allvarliga, sammanbitna minen...

    Du kanske borde gjort omröstningen lite annorlunda och lagt till alternativ för singel/i förhållande. Det kanske hade gett en bättre bild av det hela. Det är typ omöjligt att vara tillfredsställd och nöjd som singel med noll sexliv (förutom onani ibland). Hade du ställt frågan i somras hade jag svarat tvärtom mot nu och att jag var mer än nöjd både med kvalitet och kvantitet... 
  • Anonym (Tom)
    Anonym (Singel kvinna 40) skrev 2019-02-16 19:38:55 följande:
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 08:01:47 följande:
    Jag har en känsla av att sex håller på att bli tabu i vårt "frigjorda" samhälle. Uppenbarligen är många förhållanden sexlösa utan att man vågar ta upp problemet och söka en lösning.

    Det slår mig ofta när jag rör mig på våra gator och torg hur få riktigt förälskade par man ser. Ingen vetenskaplig iakttagelse kanske, men jag undrar: var är alla män och kvinnor som är fullkomligt galna i varandra och som knappt kan vänta tills de kommer hem innan de kan börja göka? Även unga par har ofta den där allvarliga, sammanbitna minen...

    Du kanske borde gjort omröstningen lite annorlunda och lagt till alternativ för singel/i förhållande. Det kanske hade gett en bättre bild av det hela. Det är typ omöjligt att vara tillfredsställd och nöjd som singel med noll sexliv (förutom onani ibland). Hade du ställt frågan i somras hade jag svarat tvärtom mot nu och att jag var mer än nöjd både med kvalitet och kvantitet... 
    Att ha några månaders rajtantantan på sommaren räcker väl knappast för att man ska kunna vara nöjd med sitt sexliv?
  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-16 19:34:00 följande:
    Det här är ett forum och att spekulera om läsarna och deras upplevelser är "vetenskapliga" eller ej innebär att du troligen missat poängen med forum. Ett forum ger inte bara procenttal, det gär även livsberättelser. Take it or leave it.
    Och det för befolkningen statistiskt representativa urvalet sker.. hur?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-15 07:25:46 följande:

    [..] om det här är minsta representativt för hur folk i allmänhet har det så visar det att någonting är verkligt galet i vårt samhälle.


    Hint.. det är det inte.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Är du sexuellt tillfredsställd?