• Anonym (Pojkflicka)

    Jag är transgender, fråga vad ni vill

    Hej

    Jag är 27 år och varierar ständigt mina könsuttryck mellan maskulint och feminint. För att ta några exempel. Jag bär jeans likaväl som klänning eller kjol, kortstrumpor likaväl som strumpbyxor, ibland feminina associarer som örhängen och hårband, ibland inga alls. Ibland drar jag på manlig deo på morgonen, ibland feminin. Ibland helrakar jag mig, ibland låter jag kroppshåret växa. Ibland blandar jag könsuttrycken, ibland är jag "antingen eller".
    Jag ännu inte kommit ut, så min femininitet tar sig än så länge uttryck när jag är hemma, till största delen i alla fall, men det är en dröm att ha modet att visa mig öppet såsom jag upplever mig själv vara innerst inne. 
    Vet inte hur vanligt transgender är, men oavsett vad så svarar jag gärna på frågor :) Varsågod den som vill. 

  • Svar på tråden Jag är transgender, fråga vad ni vill
  • Aniiee

    Har inga frågor men vill säga att du inte är ensam. Jag är också gender fluid.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Meriall

    Jag förstod inte vad som var maskulint av det du nämnde i din TS? :) Är du född i kvinnlig eller manlig kropp?

  • Anonym (Pojkflicka)
    Meriall skrev 2019-02-13 19:19:26 följande:

    Jag förstod inte vad som var maskulint av det du nämnde i din TS? :) Är du född i kvinnlig eller manlig kropp?


    Var lite otydlig kanske. Jag är alltså född med manlig kropp, och min maskulinitet tar sig uttryck via till exempel klädval, frisyr, hygienprodukter (som du har nämnt) och kroppsbehåring. Om du skulle se mig på stan så skulle du antagligen bara se en random man.
  • Anonym (Gregoria)
    Anonym (Pojkflicka) skrev 2019-02-13 19:33:43 följande:
    Var lite otydlig kanske. Jag är alltså född med manlig kropp, och min maskulinitet tar sig uttryck via till exempel klädval, frisyr, hygienprodukter (som du har nämnt) och kroppsbehåring. Om du skulle se mig på stan så skulle du antagligen bara se en random man.
    Med den beskrivningen så är du ju en random man!
    Iaf just den dagen.

    Min fråga är, om du träffar en partner... berättar du om detta då? När gör du det i så fall?
  • Anonym (Pojkflicka)
    Anonym (Gregoria) skrev 2019-02-13 19:38:37 följande:

    Med den beskrivningen så är du ju en random man!

    Iaf just den dagen.

    Min fråga är, om du träffar en partner... berättar du om detta då? När gör du det i så fall?


    Ja, precis. Mina könsuttryck varierar mellan maskulint och feminint, jag är så att säga genderfluid, och som jag skrev i trådstarten så är jag hittills mer maskulin än feminin när jag går utanför dörren.

    Jag är tillsammans med en kvinna, och jag var öppen med min "läggning" i stort sett direkt eftersom vi blev blixtförälskade och snabbt jag kände förtroende för henne.
  • Meriall
    Anonym (Pojkflicka) skrev 2019-02-13 19:33:43 följande:

    Var lite otydlig kanske. Jag är alltså född med manlig kropp, och min maskulinitet tar sig uttryck via till exempel klädval, frisyr, hygienprodukter (som du har nämnt) och kroppsbehåring. Om du skulle se mig på stan så skulle du antagligen bara se en random man.


    Okej då förstår jag:)
  • Meriall

    Skulle du hellre vilja vara kvinna? Eller är det så att du vill kunna använda mer kvinnligt kodade uttryck (kläderna du nämnde etc) utan att det är något fel med det fast du känner dig som en man?

  • Anonym (Pojkflicka)

    Både ja och nej... På ett sätt så känner jag mig redan delvis som en kvinna, fastän jag samtidigt är relativt nöjd med att ha en manskropp och även känner mig delvis som en man. Tanken på att ha en kvinnokropp lockar ibland men jag vill inte utsätta mig för ett könsbyte. Istället ägnar jag mig åt en speciell gymrutin som ger lite mer kurvig kroppsform.

    Så grejen är mer att jag väldigt gärna skulle vilja att det var mer socialt accepterat att bete sig feminint och använda kvinnliga attribut trots att man har en manskropp????.

  • Anonym (Pojkflicka)

    (Vet ej var alla frågetecken kom ifrån, ska ej vara där ialf????)

  • Anonym (Liz)

    Jag växlar också mellan jeans och kjol. Jag använder också både herr- och damparfymer. Kroppshåret växlar det med.

    Jag har aldrig sett mig som någon som "ständigt växlar mellan feminina och maskulina uttryck" utan helt enkelt som en kvinna som har en bred kläd- och parfymsmak och som kanske rakar sig mindre än genomsnittskvinnan.

    Vad är skillnaden mellan dig och mig?

    Alla får gå klädda och leva som de vill så länge de inte skadar någon annan. Jag har bara väldigt svårt att se hur att dra på sig en kjol ibland förvandlar en till något annat än en man som gillar att dra på sig en kjol ibland.

Svar på tråden Jag är transgender, fråga vad ni vill