• Hw9418

    Hur gör ni när det är mycket att bära?

    Jag är ensam förälder till min son på 8mån och vi ska flytta till en lägenhet på andra våning. Den ligger i trappuppgången längst bort från parkeringen så det är lite kämpigt bara att bära grabben mellan bilen och hemmet.

    Det jag undrar är; hur ska jag göra när vi varit iväg och handlat? Ska jag gå fram och tillbaka med honom i famnen?(han är inte liten men det är jag, så att gå mer än två vändor blir oroligt tungt) Eller måste jag skaffa bärhjälp eller barnvakt varje gång jag ska handla? Jag blir inte klok på detta! Hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur gör ni när det är mycket att bära?
  • Meriall

    Ta med en vagn eller dragkärra i bagaget alt ryggsäck. När du handlat så sätt barnet i vagnen och grejerna under alt saker i ryggsäck/dragvagn och bär i babyskyddet. Finns bra vagnar där du bara klickar på babyskyddet.

  • Anonym (Hj)

    Jag parkerar utanför huset, tar med mig allt upp i huset och går sedan och parkerar bilen.

  • Meriall

    Jag gick dock nästan alltid och handlade bara med vagnen till närliggande affär och lade varorna under.

    Beställde hem med hemkörning om det var mkt/tunga grejer.

  • Hw9418
    Meriall skrev 2019-02-13 23:25:36 följande:

    Ta med en vagn eller dragkärra i bagaget alt ryggsäck. När du handlat så sätt barnet i vagnen och grejerna under alt saker i ryggsäck/dragvagn och bär i babyskyddet. Finns bra vagnar där du bara klickar på babyskyddet.


    Han växte ur babyskyddet redan vid 6 månader, och på grund av min ekonomi så behöver jag storhandla och då funkar det tyvärr varken att få med vagnen i bilen eller att gå till den närliggande (och minst sagt dyra) butiken. Jag skulle annars gärna vilja promenera till affären och handla, det skulle nog vara ganska stressfritt
  • Anonym (Också 2 trappor)

    Jag bar bebis på höften och 1-2 kassar i andra handen. Om bebis somnat smög jag in henne i vagnen och hämtade sen kassarna. Ibland la jag kassarna i vagnen och drog upp vagnen med 1 hand och bebis på höften.

  • Hw9418
    Anonym (Hj) skrev 2019-02-13 23:26:41 följande:

    Jag parkerar utanför huset, tar med mig allt upp i huset och går sedan och parkerar bilen.


    Ja, det måste ju funka. Det är ganska trångt och bökigt att backa in, men ger man det lite tid så går det nog. Att jag inte tänkte på det!
  • Charlotte861

    Parkera nära porten, in med bebis och sätt han/hon någonstans där det är tryggt typ spjälsängen, jag satte på babblarna för de var ju som trolleri, aldrig ett ljud. Och så fort in med grejerna. Kunde packa upp under tystnad också????????

Svar på tråden Hur gör ni när det är mycket att bära?