• Anonym (Separera)

    Vad fan ska jag göra? :(

    Vårt förhållande tog slut för nästan ett halvt år sedan och nu vill han ha mig tillbaka. Han nästan ber på sina bara knän. Han har aldrig uttryckt sin kärlek till mig såhär tidigare, han har aldrig visat denhär kärleken till mig tidigare. Vi har tvärtom bråkat alldeles för mycket, fula ord och handlingar. Inget förhållande som dansade på rosor.

    Nu då, nu verkar han ha insett något och visar sin kärlek mer än någonsin. Jag blir så himla ledsen och mitt hjärta går i tusen bitar när jag ser honom såhär ledsen, jag vill bara hjälpa honom! Han ringer mig och gråter och säger förlåt och idag fick jag denna låttext skickat till mig:

    I die to live, i live to love you endlessly. your love is everything my heart desires to feel. i lie awake at night and dream of your return, behind closed eyes i see you just the way you were.

    Jag tror att jag inte klarar av att lämna honom.. :( :(

  • Svar på tråden Vad fan ska jag göra? :(
  • Anonym (Separera)
    sextiotalist skrev 2019-02-19 08:37:17 följande:

    Då ringer du till hans anhöriga och be dom hantera situationen. Säg som det är, att er relation var dysfunktionell och ingen av er mådde bra i relationen, så det bästa för båda är att ni inte har någon relation


    Jag sade åt honom att jag måste ringa hans pappa om han pratar såhär. Det nekade han till, så han verkar inte vilja det. Fick honom med dethär att lova lite snabbt att inte göra något dumt men jag vet ju inte om det är tomma ord för att jag inte ska meddela hans far. :(
  • Anonym (Separera)
    Kjell2 skrev 2019-02-19 09:16:58 följande:

    Ring 112 för att förhindra det.


    Vad kmr 112 göra i ett sånt här fall?
  • sextiotalist
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:18:15 följande:
    Jag sade åt honom att jag måste ringa hans pappa om han pratar såhär. Det nekade han till, så han verkar inte vilja det. Fick honom med dethär att lova lite snabbt att inte göra något dumt men jag vet ju inte om det är tomma ord för att jag inte ska meddela hans far. :(
    Strunta i vad han säger, kommer han med samma hot igen, då ringer du, utan att fråga om det är OK.
    Är det tomma hot, så får han själv förklara det för sin pappa. Om han blir arg på dig efter, strunt samma, fasa ut denna man ur ditt liv nu
  • legomum
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 08:33:07 följande:

    Nu pratar han om att han inte har lust att leva längre pga detta. Beskriver hur han ska skjuta sig i garaget. Jag frågade hur jag kan hjälpa honom i dehär läget, o han svarar *du kan sätta kulan*. Pratar om snaror, att han ska ta snaran. Han grät till 05 imorse och pratade om såna här saker!! :( :(

    VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ :( :(

    Ska man ta honom seriöst eller kmr han över dessa självmordstankar han uppvisar


    Du fattar väl att han manipulerar dig igen? Tidigare snack med dig fungerade inte och nu går han ett steg längre.

    Be dig komma tillbaka fungerade inte, nu kommer självskadehoten sedan ilskan och hoten mot dig.

    Ju längre tid du ger honom desto säkrare är den utgången att det kan bli farligt för dig.

    Säg att du har inte tid att prata, lägg på luren.

    Varje person är ansvarig för sin egen lycka. Det betyder att du ska tänka på din och du väljer själv hur du ska ha det.

    Acceptera att du inte ansvarar för ditt ex lycka.

    Bryt helt idag. Säg stopp.
  • Anonym (Separera)
    sextiotalist skrev 2019-02-19 09:19:43 följande:

    Strunta i vad han säger, kommer han med samma hot igen, då ringer du, utan att fråga om det är OK.

    Är det tomma hot, så får han själv förklara det för sin pappa. Om han blir arg på dig efter, strunt samma, fasa ut denna man ur ditt liv nu


    Tack. Så jag vågar lämna detta ämne så att säga? alltså att jag inte tar upp ämnet med honom
  • Kjell2
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:18:58 följande:
    Vad kmr 112 göra i ett sånt här fall?
    De åker dit


  • sextiotalist
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:21:40 följande:
    Tack. Så jag vågar lämna detta ämne så att säga? alltså att jag inte tar upp ämnet med honom
    Nej, gör inte det.
  • Anonym (Ärla)
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:15:34 följande:

    Jag förblir olycklig om han tar sitt liv också :(


    Det är med största sannolikhet bara tomma hot.

    Skulle han göra det så var det hans beslut.

    Är du beredd på att offra ditt liv för att rädda hans?
  • Anonym (Separera)
    legomum skrev 2019-02-19 09:21:23 följande:

    Du fattar väl att han manipulerar dig igen? Tidigare snack med dig fungerade inte och nu går han ett steg längre.

    Be dig komma tillbaka fungerade inte, nu kommer självskadehoten sedan ilskan och hoten mot dig.

    Ju längre tid du ger honom desto säkrare är den utgången att det kan bli farligt för dig.

    Säg att du har inte tid att prata, lägg på luren.

    Varje person är ansvarig för sin egen lycka. Det betyder att du ska tänka på din och du väljer själv hur du ska ha det.

    Acceptera att du inte ansvarar för ditt ex lycka.

    Bryt helt idag. Säg stopp.


    Tror inte att jag fattar det faktiskt. Tack för ditt svar. En sida säger att han nog inte menar allvar och att han aldrig skulle göra något sånt. Men den andra sidan säger att han uppvisar verkligen sin kärlek, och han verkar inte se något hopp alls förutom mig. Jag förstår inte hur han vill ha mig tillbaka även om jag har osäkra känslor. Jag menar, om den andra personen inte är säker. Varför ska man då ha den personen....

    Jag är hans enda hopp...
  • Anonym (Separera)
    Anonym (Ärla) skrev 2019-02-19 09:24:43 följande:

    Det är med största sannolikhet bara tomma hot.

    Skulle han göra det så var det hans beslut.

    Är du beredd på att offra ditt liv för att rädda hans?


    Jag vet inte? Han gör mig så jävla osäker :( Som att, ska man lämna någon som verkligen bara vill ha DIG
  • Kjell2
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:21:40 följande:
    Tack. Så jag vågar lämna detta ämne så att säga? alltså att jag inte tar upp ämnet med honom
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:21:40 följande:
    Tack. Så jag vågar lämna detta ämne så att säga? alltså att jag inte tar upp ämnet med honom
    Med största sannolikhet är hotet om självmord en bluff för att komma åt dig. När han märker att det funkar kommer han fortsätta. Alltså ska du inte ta upp det mera med honom.

    Det han framförallt inte vill är att någon annan ska bli inblandad i detta, 112 eller hans pappa. 

    Det finns två alternativ här
    Han bluffar. Om du då ringer pappa eller 112 kommer hans bluff synas och han förstår att det inte är en metod som funkar. Problemet löst

    Han bluffar inte. Då behöver han akut hjälp och det kan ha få via 112 eller sin far. Problemet löst.



  • Kjell2
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 09:28:13 följande:
    Jag vet inte? Han gör mig så jävla osäker :( Som att, ska man lämna någon som verkligen bara vill ha DIG
    Han vill inte bara ha dig. Han vill ha någon och du är lättåtkomlig och vek.


  • molly50
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-17 16:50:51 följande:

    Vårt förhållande tog slut för nästan ett halvt år sedan och nu vill han ha mig tillbaka. Han nästan ber på sina bara knän. Han har aldrig uttryckt sin kärlek till mig såhär tidigare, han har aldrig visat denhär kärleken till mig tidigare. Vi har tvärtom bråkat alldeles för mycket, fula ord och handlingar. Inget förhållande som dansade på rosor.

    Nu då, nu verkar han ha insett något och visar sin kärlek mer än någonsin. Jag blir så himla ledsen och mitt hjärta går i tusen bitar när jag ser honom såhär ledsen, jag vill bara hjälpa honom! Han ringer mig och gråter och säger förlåt och idag fick jag denna låttext skickat till mig:

    I die to live, i live to love you endlessly. your love is everything my heart desires to feel. i lie awake at night and dream of your return, behind closed eyes i see you just the way you were.

    Jag tror att jag inte klarar av att lämna honom.. :( :(


    Jag tror att det bästa för dig är att släppa taget och gå vidare.
    Han verkar manipulativ och har svårt att acceptera att du var den som lämnade honom-
    Och du verkar mer tycka synd om honom än att du har några äkta känslor.
    Han hotar dessutom med självmord. Jag tror att det är tomma hot och ett försök att manipulera dig när han märker att inget annat funkar.
    Skulle han ta sitt liv så är det hans beslut. Inte ditt fel.
    Men jag vet att man får dåligt samvete. Jag har också ett ex som hotade med att ta sitt liv.
    Jag valde att stå på mig och han lever än idag.
    Men jag inser att om han hade valt att avsluta sitt liv så hade det varit hans val. 
    Inget jag hade kunnat göra något åt.
    Ta kontakt med hans föräldrar. Han behöver hjälp.
    Men du kan nog inte ge honom den hjälp han behöver.
    Skulle du ta honom tillbaka så finns risken att ni skulle hamna i samma problem igen. 
    Vill du verkligen ha det så?
    Carpe Diem
  • Pope Joan II
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 08:33:07 följande:

    Nu pratar han om att han inte har lust att leva längre pga detta. Beskriver hur han ska skjuta sig i garaget. Jag frågade hur jag kan hjälpa honom i dehär läget, o han svarar *du kan sätta kulan*. Pratar om snaror, att han ska ta snaran. Han grät till 05 imorse och pratade om såna här saker!! :( :(

    VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ :( :(

    Ska man ta honom seriöst eller kmr han över dessa självmordstankar han uppvisar


    Jag hade blivit så arg om någon hotade mig med självmord att jag nog faktiskt hade gett honom snaran. 
  • Bananböjaren
    Anonym (Separera) skrev 2019-02-19 08:33:07 följande:

    Nu pratar han om att han inte har lust att leva längre pga detta. Beskriver hur han ska skjuta sig i garaget. Jag frågade hur jag kan hjälpa honom i dehär läget, o han svarar *du kan sätta kulan*. Pratar om snaror, att han ska ta snaran. Han grät till 05 imorse och pratade om såna här saker!! :( :(

    VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ :( :(

    Ska man ta honom seriöst eller kmr han över dessa självmordstankar han uppvisar


    Skicka en snara åt honom på posten. Spna där ska du inte ha att göra med.
Svar på tråden Vad fan ska jag göra? :(