• HotSunmer247

    Är mitt jobb bra eller dåligt? (Kakelsättare)

    Jag jobbar som kakelsättare.

    Min arbetsledare hämtar mig kl 06:00. Sen åker vi 8-9 mil. Är framme vid 07:00 ca.

    Vi slutar 16:00, Är hemma 17:00 ca. Jobbar måndag till fredag.

    Jag har inget körkort så behöver inte köra någon bil i jobbet. Man lyfter och bär saker väldigt ofta. Flera 100 kg på en dag.

    Ligger väldigt ofta på knä. Ibland hela dagar och ibland flera dagar i rad.

    De är väldigt mycket böja på kroppen å ner å upp på knä. Jag har månadslön. Har ut efter skatt 26-27 tusen. Är de bra eller dåligt?

    Mvh

  • Svar på tråden Är mitt jobb bra eller dåligt? (Kakelsättare)
  • MsFry

    Är du nöjd och trivs så är det bra.

    Ut vilken aspekt undrar du om det är bra? Lönemässigt?

  • Drottningen1970

    Inget fel på jobbet även om du knappast kommer att hålla kroppsligt till 65.

    En hantverkare utan körkort känns väl dock lite sådär....

  • HotSunmer247
    MsFry skrev 2019-02-20 18:17:38 följande:

    Är du nöjd och trivs så är det bra.

    Ut vilken aspekt undrar du om det är bra? Lönemässigt?

    Mena mest om det hårda arbetet är värt lönen samt tiden jag är hemifrån:)


  • HotSunmer247
    Drottningen1970 skrev 2019-02-20 20:29:40 följande:

    Inget fel på jobbet även om du knappast kommer att hålla kroppsligt till 65.

    En hantverkare utan körkort känns väl dock lite sådär....

    Men att inte ha en frisk kropp vid 65 är ju dåligt. Varför känns det sådär om jag inte har körkort?:)


  • MsFry

    [quote=79457946][quote-nick]HotSunmer247 skrev 2019-02-20 21:04:55 följande:[/quote-nick][/quote]

    Lönen är ju beroende på hur länge du har jobbat och hur duktig du är.

    Vad menar du med tiden du är hemifrån? Man får lön för det jobb man gör. Att ha en lön och ett arbete är alltid bättre än att inte ha det.

  • HotSunmer247
    MsFry skrev 2019-02-20 21:33:50 följande: