• Anonym (dicky)

    Har de flesta kvinnor en preferens för mörkt hår på en kille?

    Jag uppfattar det som att kvinnor föredrar naturligtvis föredrar mörkt hår på en lång man med magrutor, men att hårfärgen ändå är det viktigaste?

  • Svar på tråden Har de flesta kvinnor en preferens för mörkt hår på en kille?
  • felicityporter

    Gärna mörkhåriga män, har bara varit med en blond man och han var ett undantag. Magrutor är dock fult, så länge du inte heter Matthew McConaughey.

  • Anonym (Kvittar)

    Utseendet kvittar för min del, men jag attraheras aldrig av alltför ?vackra? män. Alla jag haft förhållanden med har varit ljushåriga/rödlätta, men jag reflekterade inte över det själv förrän min mormor frågade varför jag alltid skaffar män som ser exakt likadana ut!

  • Anonym (A)
    Pikrodafni skrev 2019-03-02 23:03:43 följande:
    Hårfärg kvittar. Det är helheten som är intressant. Magrutor är fult tycker jag.
    Samma här.
  • Anonym (K)

    Nej. Längden är viktigare än hårfärgen.

    Men är mannen mörkhårig då föredrar jag blå / gröna ögon. Mörk hår och mörka ögon gillar jag inte på män.

    Jag gillar inte magrutor alls.

  • Anonym (Eh!)
    Anonym (dicky) skrev 2019-03-01 17:32:12 följande:

    Jag uppfattar det som att kvinnor föredrar naturligtvis föredrar mörkt hår på en lång man med magrutor, men att hårfärgen ändå är det viktigaste?


    Du har fel! Ingen kvinna jag känner föredrar magrutor. Några gillar blinda, andra rödhåriga och några mörka. Jag är med en man som är lika lång som jah andra är med längre eller kortare män.
  • Anonym (stella)

    Magrutor är ett måste, tänder bara på vältränade män. Dock bara funktionella muskler, uppumpade gymkroppar där männen knappt kan röra sig är totalt avtändande. Längd är sekundärt och hårfärg spelar ingen som helst roll. 

  • Smiskmaskinen

    HAHA, ni kvinnor är så jävla roliga ibland.

    "Magrutor är fult". Det handlar inte om att det är fult utan att ni själva kommer känna press på att inte vara lika vältränade. Nu säger jag inte att tjejer ska ha magrutor men att ni kommer jämföra er nivåmässigt på attraktionsskalan med mannen. Och om mannen spelar i en högre liga så är "MAGRUTOR FULT". 

    LOL på er.

    Sen kan man föredra en manskropp utan magrutor, men att säga att det är fult rimmar inte med biologin.

  • felicityporter
    Smiskmaskinen skrev 2019-03-03 22:35:47 följande:

    HAHA, ni kvinnor är så jävla roliga ibland.

    "Magrutor är fult". Det handlar inte om att det är fult utan att ni själva kommer känna press på att inte vara lika vältränade. Nu säger jag inte att tjejer ska ha magrutor men att ni kommer jämföra er nivåmässigt på attraktionsskalan med mannen. Och om mannen spelar i en högre liga så är "MAGRUTOR FULT". 

    LOL på er.

    Sen kan man föredra en manskropp utan magrutor, men att säga att det är fult rimmar inte med biologin.


    Haha, du är för rolig min lille vän. Ditt taffliga amatörpsykologiska försök faller dock platt. Jag har inte den minsta lust att känna mig som den som är mest vältränad/mest attraktiv/mest whatever i ett förhållande. Jag tycker helt enkelt att magrutor är fult - fullkomligt estetiskt frånstötande. Ungefär som en omskuren kuk, en krokig näsa eller tunt hår. Huruvida det har något med biologin att göra eller om det helt enkelt bara handlar om mina personliga preferenser låter jag vara osagt.
Svar på tråden Har de flesta kvinnor en preferens för mörkt hår på en kille?