• linaHs

    Vill höra hur era förlossningar började!

    Hej! Är gravid med mitt första barn (35+2) och är väldigt taggad inför detta!

    Saken är den att jag har fått pang bom massa sammandragningar på bara några dagar samt extremt dålig i magen (ursäkta men det rinner ut).

    Har läst lite fram och tillbaka att det är kroppens sätt att förbereda sig inför förlossningen. Dock är det väl tidigt men jag går och önsketänker en hel del!

    Hur har era förlossningar startat? Vilken vecka? Beskriv gärna händelseförloppet, om ni var dåliga i magen och när ni isf blev det, och när värkarna började komma efter det t.ex! Är inte speciellt äckelmager av mig så berätta gärna så detaljerat som möjligt!

  • Svar på tråden Vill höra hur era förlossningar började!
  • Anonym (Mamma till 3)

    Nr1: molvärkar i ryggen började tisdag i v 36, jag gick med molande värk i ryggslutet och sammandragningar från natten på tisdagen och tisdag kväll var jag lös i magen, det fortsatte tills jag åkte in natten mot torsdagen 36+6.

    Slemproppen gick onsdag em vid 19.

    Torsdag v 37 åkte in 01, vattnet togs 09 och kl 11 är barnet fött.

    Nr 2: v 39.6, vaknar 03 av ryggvärk och intensiva sammandragningar...åkte in 8, öppen 8 cm kl 10 är barnet fött.

    Nr3. Vattnet gick kl 01 i v 38+0, ntensiva värkar började 03-04, åkte in och 08 är barnet fött.

  • Anonym (3)

    1:an: vattnet gick på BF+1. Inga känningar innan. Värkar kom igång nästan direkt efter vattnet, barnet föddes ca 16h efter vattnet.

    2:an: vattnet gick på BF - 21. Inga känningar innan. Värkarna startade efter två dygn, ute på 50 min från första riktiga värk.

    3:an: slemproppen gick på BF+5. Inga känningar innan. Värkarna kom igång strax efter. Barnet var ute ca 1.5h efter slemproppen. Vattnet gick när han kom ut.

  • Mal89

    Kände inga förvärkar eller något med någon av mina 3 barn... Eller bara med första men då var det inga små förvärkar utan nästan förlossningsvärkar direkt... Sen pang bom forsade vattnet ut.

    Med de andra 2 forsade vattnet ut först helt utan förvarning å sen kom värkarna. Har bara varit åka direkt till förlossningen(40 min dit)

  • Anotherone

    Första: molvärk på kvällen, sammandragningar var 5-7 minut hela natten. Dock inte särskilt onda. Slemproppen lossnade på kvällen dag 2. Lång latensfas, barnet föddes 5 dagar efter första känning.

    Andra: smällde på med regelbundna värkar direkt! Hade inte känt av molvärk eller haft förvärkar alls innan det. Märkte inte av någon slempropp. Värkar var 5 minut först ett par timmar, sen tätare och tätare. Efter ca 7-8h timmar hemma åkte vi in. Och senare på eftermiddagen är han född.

  • joannaq

    Med första kände jag inget utan helt plötsligt gick vattnet och ca 20 min senare kom värkarna och två timmar efter vattenavgång va han ute. Med andra kom det värkar och två timmar senare va han ute.

  • 10oktober

    Vattnet gick i omgångar på BF+1 men jag fattade först på kvällen att det var vattnet, haha! Hade bara små molvärkar under natten. På förmiddagen BF+2 åkte vi in på kontroll, där det upptäcktes att sonen låg i säte. Hade fortfarande inget mer än sammandragningar. Han är född med kejsarsnitt 3 timmar senare.

    Så kan det gå :)

Svar på tråden Vill höra hur era förlossningar började!