• Anonym (W)

    Ingen rosa pyjamas för poojkar

    Har två pojkar, en som gillar hundar och en som gillar krokodiler.
    Min make skulle ta med barnen till centrum för att handla mat, jag bad honom då att gå in på Lindex för att köpa ett par pyjamas. Han fick artikelnummer för att personalen skulle kunna hitta, och beskrivning, en med hundar och en med krokodiler.

    Han kommer sedan hem med två likadana med hundar.
    När jag frågar honom om krokodilerna var slut så säger han, "nej, men den var ju rosa."

    Alltså. So what? Den ska sovas i. Jag som nattar vet att det är så mycket enklare att säga "kan du hämta din krokodilpyjams medan mamma gör välling", för då vill han själv ha den.

    Trodde aldrig min make var så låst i könsnormer. Är helt ställd. Kan inte pojkar ha rosa pyjamas? Hur tänker ni andra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-08 22:32
    Försökte klistra in bilden men det fungerar inte.
    Här är länken iaf.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-08 22:32
    www.lindex.com/se/7842742/

  • Svar på tråden Ingen rosa pyjamas för poojkar
  • EnAnonumius
    Bananböjaren skrev 2019-03-10 12:56:35 följande:

    Jahapp, ytterligare en rabiat feminist lattemamma som blir skogstokig om pojkarna inte bär rosa och flickorna blått. Vår mista har en del blått fast hon är tjej, det har hon ärvt av storebror. Det spelar ingen större roll vilken färg dom har men skulle jag köpa nya kläder till henne och valet hade varit mellan ett blått och rosa plagg hade hon fått det rosa.

    Att du måste starta en tråd om det här visar bara hur patetisk du är. Det är ju du och inte din man som gör en stor sak av det. Kanske pojkarna ska förbjudas att leka med bilar också?


    Hur kommer feminism in i detta? Jag själv är faktiskt en icke feminist/antifeminist...  Hittar inget som kan häranleda till att TS skulle vara en "rabiat feminist lattemamma". 

    Är du en av dessa rabiat antifeminister som tror att en färg (isig) kan kapa kukar och testiklar på männen?  

    Man kan ju undra hur pappan är funtad i skallen. Neka en pojke som älskar krokodiler en pyjamas med krokodiler på, bara för att den råka ha rosa färg också. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Storlom

    Pappan bör naturligtvis fixa en riktig krokodiljägaren. Detta visar förövrigt det olämpliga när man blandar kläderna i butik. HM har skapat ett problem för TS helt i onödan.

  • Anonym (X)
    Anonym (W) skrev 2019-03-09 22:45:24 följande:
    Japp. Jag tycker att den passar pojkar. Eller kanske flickor. Eller kanske ska man köpa den, klippa hål för svansen och sätta den på katten. Jag vet inte vem den avser längre. Krokodiler är för pojkaktigt för flickor och rosa för flickigt för pojkar. Det blir nog katten i slutändan som får bära den.
    Ja, det är fastslaget, köper en till katten.. Kanske en till grannens katt också för att det inte ska bli mobbing.
    Haha, ja gör så!
  • Anonym (Gubbe)

    Mitt tidigare inlägg i tråden togs bort då det ansågs vara för provocerande, men jag tycker i alla fall att det inte finns någon anledning att klä pojkar i rosa bara för att bevisa hur progressiv man är. Dessutom så lär sig ju pojkarna att det är helt normalt att som man klä sig i rosa, fast sedan när de ut i vetkligheten så är det inte riktigt det..

    Det här med att ta död på könsrollerna är också lite som att försöka ta död på vår egen kultur. Det skapar ett tomrum som behöver fyllas mee något, inte nödvändigtvis något av det bättre..

  • Xenia
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-03-10 21:48:21 följande:

    Mitt tidigare inlägg i tråden togs bort då det ansågs vara för provocerande, men jag tycker i alla fall att det inte finns någon anledning att klä pojkar i rosa bara för att bevisa hur progressiv man är. Dessutom så lär sig ju pojkarna att det är helt normalt att som man klä sig i rosa, fast sedan när de ut i vetkligheten så är det inte riktigt det..

    Det här med att ta död på könsrollerna är också lite som att försöka ta död på vår egen kultur. Det skapar ett tomrum som behöver fyllas mee något, inte nödvändigtvis något av det bättre..


    Det gällde faktiskt en PYMAMAS med KROKODILER. Det var pojken som ville ha det det var ingen vuxen som vill bevisa något. Hur många utomstående ser en pyjamas?

    Det handlar inte om att "vända på könsroller", herregud hur förstockad kan man bli?

    F ö går det alldeles utmärkt i verkligheten för vuxna män att ha rosa. Har själv sett det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-03-10 21:48:21 följande:

    Mitt tidigare inlägg i tråden togs bort då det ansågs vara för provocerande, men jag tycker i alla fall att det inte finns någon anledning att klä pojkar i rosa bara för att bevisa hur progressiv man är. Dessutom så lär sig ju pojkarna att det är helt normalt att som man klä sig i rosa, fast sedan när de ut i vetkligheten så är det inte riktigt det..

    Det här med att ta död på könsrollerna är också lite som att försöka ta död på vår egen kultur. Det skapar ett tomrum som behöver fyllas mee något, inte nödvändigtvis något av det bättre..


    Jag förstår att du är osäker i din manlighet, och försöker kompensera det med att en färg skulle vara viktig så att du kan känna dig "manlig".  


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (W)
    Anonym (Croc) skrev 2019-03-10 12:45:47 följande:
    Om bakgrundsfärgen inte är relevant för dig så skickar du honom till HM istället för att köpa en krokodilpyjamas.

    Problemet löst.

    www2.hm.com/sv_se/productpage.0310091026.html
    Tack så mycket för tipset, jag har sett den men den har fötter och det kan han inte sova i. Han måste vara barfota på natten.
  • Anonym (W)
    Bananböjaren skrev 2019-03-10 12:56:35 följande:

    Jahapp, ytterligare en rabiat feminist lattemamma som blir skogstokig om pojkarna inte bär rosa och flickorna blått. Vår mista har en del blått fast hon är tjej, det har hon ärvt av storebror. Det spelar ingen större roll vilken färg dom har men skulle jag köpa nya kläder till henne och valet hade varit mellan ett blått och rosa plagg hade hon fått det rosa.

    Att du måste starta en tråd om det här visar bara hur patetisk du är. Det är ju du och inte din man som gör en stor sak av det. Kanske pojkarna ska förbjudas att leka med bilar också?


    Rabiat feminist? Är du inte läskunnig? Det handlar om mönster vs bakgrundsfärg, jag skiter i om den är rosa blå eller neonorange, det var mönstret som var det viktiga. Så tänker inte män. Antar ätt ni då är imbecilla knogsläpare manschauvinister som har stor osäkerhet på ert eget kön.  
Svar på tråden Ingen rosa pyjamas för poojkar