• Anonym (TB)

    Dejt hör av sig men mindre

    Smecker skrev 2019-03-13 13:26:22 följande:

    Eller så förväntar han sig lite driv från din sida, något mer konkret än att du messar honom ibland. Till exempel att du, klart och tydligt, tar initiativ till att ni träffas igen. Det vill säga, föreslår dag, tid och plats, och kan han inte då så styr du upp när han kan. Eller så säger du rakt ut att du är intresserad av honom och frågar hur han känner och vad han vill.

    Men jag antar att det är mer safe att sitta på FL och gnälla över att han inte gör allt jobb åt dig, än att göra något konkret själv.


    Ja men då kunde han ju iaf svara när jag frågar om han sovit bra tycker jag. Annars måste han väl förstå att jag kanske tror han dissar mig
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 19:39:20 följande:

    Eller så är han trött på meningslöst småprat och väntar på att du skall visa lite driv och framåtanda. Om du varit så passiv hela tiden, och med passiv menar jag inte skickat ett meddelande då och då, hur skall han veta att du inte redan har dissat honom?


    Jag får kanske börja ändra på mig ändå.. nu hörde han av sig ikvällbara föe o prata öite o säga godnatt.. så kanske ska jag börja visa lite. Skulle man höra av sig så om man bara ville va kompis med en dejt? O vill man ens fortsätta ha kompiskontakt med nån man dejtat o bara pratat med i 2 veckor? Då har man väl ingen kontakt alls eller edter avslutat dejt?
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 19:39:20 följande:

    Eller så är han trött på meningslöst småprat och väntar på att du skall visa lite driv och framåtanda. Om du varit så passiv hela tiden, och med passiv menar jag inte skickat ett meddelande då och då, hur skall han veta att du inte redan har dissat honom?


    Jag måste ha lite råd här nu asså.. jag skrev i helgen o frågade va han skulle göra på kvällen för att ev föreslå atr vi skulle ses. Han svarade att han skulle ta det lugnt o kanske träffa en gammal vän villet han aldrig gjorde. Jag tycker det lät som att han anade att jag skulle fråga därav en sådant svar. Sen är det klart han kanske var trött efter jobbet o ville ha lite försprång eller va man säger. Iaf hör han av sig ikväll o frågar hur helgen varit för att sedan bara sluta svara typ.

    Det börjar kännas som att han hör av sig när han börjar ana atr jag ?glömmer? honom eller va man säger. Tex hörde han av sig o frågade om helgen var lugn trots han vet att jag var ute på krogen. Han har som sagt bara varit singel i ca 3 månader så föestår om han inte är redo. Men nästan som att han både vill ha o äta kakan .... så ska jag fortsätta visa intresse? O när jag väl gjort det så är han inte alls intresserad av o prata .. eller vara passiv?

    Funderar på att föreslå en träff till helgen nu i veckan...

    Ibland skriver han även, som tex tidigare idag o feågade hur läget var. Jag svarar o frågar detsamma o så svarar han inte på det...
  • Anonym (TB)
    Chattisen skrev 2019-03-17 22:39:58 följande:

    Riktigt störande inlägg, varför ska hon ta tag i det, när han inte gör det? Hon skulle uppenbarligen inte tvivla om han inte varit så otydlig.. han får antagligen tillbaka vad han ger till henne.


    Men varför gör han på detta sätt? Skriver ibland? Det kan ju vara mycket möjligt att han tror att jag inte vill något mer få jag inte föreslår en till dejt, men samtidigt visar jag ju öndå intresse. Är det ett spel han kör? Eller vill han bara fortsätta hålla en kompis relation? Vill mamma en kompis relation men någon man bara pratat med i 2 veckor o sedan insett på dejten att man inte passar? Stryker man inte all kontakt då?

    Eller är han osäker o samtidigt inte vill att jag ska släppa honom helt?

    När jag väl börjat släppa honom så skriver han o jag får upp hoppet igeb liksom.. ska jag föreslå en till träff o dissar han då så slutar jag skriva helt till honom så fattar han att jag menar sllvar o inte orkar några spel
  • Anonym (TB)
    Chattisen skrev 2019-03-18 17:13:03 följande:

    Nej hon hör ju av sig och han dissar henne, hur tydligt måste det vara att han är totalt ointresserad av henne.

    Dra dig undan säger jag, han tycker väl redan att hon borde ha fattat vinken.. Hon ska abslout inte bli efterhängsen, killar gillar när dom inte vet vart dom har kvinnorna. JAKTinstinkt, alla män gillar den där skiten, alt kan hon spela lite blåst, smarta tjejer skrämmer tydligen också många killar.. just saying!

    Ts släpp honom, Han är inte intresserad och är han det så är det verkligen hans tur att visa det.

    Det är dock helt ok att säga till honom att du drar dig ur, då markerar du hur du vill bli behandlad (om han vill ta upp kontakten med dig i framtiden).


    Ja jag håller med dig o hade helt o hållet varit med på att han är ointresserad OM det nu inte var så att han hör av sig till mig.. som sagt så skrev han 3 gånger förra veckan o frågade Bla hur min dag varit o mm o så fick jag ju av honom igår på dagen där han frågade hur läget var o sedan senare på kvällen där han frågade hur min helg varit. Så han hör ju av sig till mig! Det ända är ju att jag tycker han inte är lika pratglad som innan vår dejt. Kan han höra av sig trots han inte är intresserad?
  • Anonym (TB)
    Deacon skrev 2019-03-19 07:33:46 följande:

    Nej det ska hon inte bli och det verkar hon inte heller vara i närheten av eftersom hon mestadels ger sken av att reagera och sällan agera. "Killar" gillar inte (iaf varken jag eller kompisarna) när vi inte vet var vi har tjejerna. En ärlig, känslosam och öppenhjärtig tjej är fantastiskt...... Det "farliga" för henne är såklart att hon då gör sig mer sårbar för killen men är det en bra kille så kan han hantera detta på ett ansvarsfullt sätt.

    Smarta tjejer slår för övrigt "blåsta" tjejer alla dagar i veckan. Hur attraktivt är det med en partner som man inte tycker är smart? Då har man ingen respekt för dem. Tjejer kan ju även fundera på om de vill ha en kille som föredrar att de spelar småkorkade och naiva för att mannen ska känna sig bättre.. Låter i mina öron inte som att en sådan man borde rankas högt hos kvinnorna men kan ju ha fel.


    Bra skrivet! Problemet är att jag fått höra , och blivit intalad till att en kille vill jaga o att man ska spela svår o Bla Bla så han får jaga annars kommer han försvinna. Det är nog detta som gjort att jag alltid vlir avvaktande för att inte riskera atr verka för på. Jag själv älskar o vill ha en kille som visar att han bryr sig om mig o gärna får skriva o så då jag mår bra av att känna bekräftelse så att det tex inte blir såna här saker, för då blir jag osäker o allt vlir jobbigt ist. Du menar att det kan vara så för killar med?

    Men han täbker ju uppenbarligen på mig då han ändå hör av sig till mig. Men när han väl gör det, varför är han då så tråkig o inte liksom fortsätter konversationen? Han skriver liksom o frågar hur allt är o så o sen liksom bara godnatt.
  • Anonym (TB)
    Deacon skrev 2019-03-19 09:41:03 följande:

    Alla är ju olika ocg kanske en del män ser kvinnor som inte spelar svåra som "lättfotade" men det säger egentligen mer om männens bristande självkänsla eller mannens oförmåga att ge en annan person förtroende. En man som är säker på sig själv och sin attraktionsförmåga behöver inget motstånd för han litar ändå på att kvinnan kommer vara honom trogen även när hon uppvaktas av andra. En annan psykologisk faktor kan vara att de flesta människor värderar det de har fått kämpa för (betala dyrt för i ansträngning eller pengar) högre än sådant som var lätt att få. Hur som haver så är alla olika men jag förstår samtidigt att det är bekvämt för kvinnor att säga "män vill jaga" eftersom det flyttar nästan hela ansvaret till mannen. Jagar han inte blir det inget, simple as that, och kvinnan tar inga risker att bli dissad. Väldigt bekvämt men även väldigt begränsande för kvinnan eftersom urvalet då endast omfattar jägarna och inte dem som anser att tydliga känsloyttringar och bekräftelse går åt båda hållen. Så ja, jag menar precis det du tror att killar också gillar att bli bekräftade och att få känna sig uppskattade (precis som du) men det får inte bli för mycket.

    Hur menar du att han inte fortsätter konversationen? Det verkar ju vara han som alltid inleder den varje dag eller? När han skriver till dig på kvällen och kollar läget, frågar du något tillbaka?


    Det där var väldigt klokt sagt, ska jag tänka på!

    Nä asså innan vår dejt skrev han dagligen, o vi skickade Kanake över 100 meddelanden om dagen! Vi kunde prata om allt möjligt o jag ställde även frågor även om han började konversionen. Nu efter vår dejt får jag inte varje dag, men då o då o då skriver han ofta hur dagen varit o så o jag försöker hålla igång konversionen. O nu börjar jag skriva till honom även vissa dagar. Dock skickar vi kanske 10 om dagen.

    Sen vet jag han sa nåt på dejten att han bara tycker det är roligt att prata första veckorna så kan ju vara att han inte är sån som skickar meddelanden. Men tänker ändå att han bord evilja prata med mig när jag väl skriver?

    Sen kanske han tycker det är meningslöst att prata o inte ses men ja det går analysera myclet..

    iaf så skriver hab ju till mig men visar inget mer intresse än så. Så jag får väl helt enkelt föreslå en träff till helgen.

    Det son gjort att jag avvaktar så är att han sa så konstiga saker på vår dejt. Började prata om att han inte har tid för förhållande för att i ena stunden prata om att han hoppas han hittar någon rätt. Han sa helt enkelt väldigt konstiga saker så hoppas för hans eget bästa att han är ovan då han haft förhållande i 6 år, han sa liksom saker som kändes som han testade mig tex: började ge mig massa tips på framtida dejter. Varför liksom?
  • Anonym (TB)
    Deacon skrev 2019-03-19 16:06:08 följande:

    100 st om dagen tycker jag är extremt många... och absolut inte normalt i min värld mer än för en kortare period. 50 sms/person fördelat på 15 vakna timmar ger mer än 3 sms i timmen eller ett var 20e minut.. Effektivare att prata på tlf isf men förstår att det känns som en stor kontrast för dig med tanke på den intensiva början. Att bara fråga om hur dagen har varit är ju inte heller jättedjupt utan känns nästan mer som en inkörsport till de lite djupare, och intressantare samtalen.

    Det som han berättade när ni träffades var precis som du säger lite ovanligt men även om man säger konstiga saker så finns det ofta en ganska logisk förklaring hos den som säger det. Ev. var han nervös.. Vad tror du att han ville skicka för budskap? Personligen kan jag tänka mig att han letar efter en fling men kanske är redo att stadga sig om han träffar rätt. Möjligen försökte han helgardera sig (han är öppet för allt) för att inte riskera atr skrämma bort dig... istället blev du förvirrad och osäker men det vet ju inte han. Tips på framtida dejter förstår jag inte riktigt.

    Föreslå en dejt till helgen säger han nej utan att själv föreslå något annat är det nog läge att gå vidare... Hoppas att det går bra för dig oavsett.


    Nu fick jag av honom ikväll igen. Ett mess där han frågade hur läget var, jag frågade själv o sedan godnatt. Men han hade jobbat hela dagen frams till kvällen så var trött. Sönder känns ju ändå som han vill hålla igång vår kontakt så att säga. Eller iaf att jag inte ska glömma han. Eller va tror du när han ändå hör av sig?

    Skulle ändå vilja påstå att han skriver mer nu än precis efter vår dejt.
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-19 22:44:57 följande:

    Vad tror du själv när han ändå hör av sig?

    Vad är egentligen poängen i att spekulera och teoretisera kring er kontakt? Vad får du ut av det? Det finns ingen som vet, eftersom ingen känner honom och du inte frågar rakt ut, och finns det 1, 10 eller 100 teorier så är de alla i princip lika sannolika.

    Vill du sitta och älta några månader till, eller vill du göra något åt det? Du har fått förslag. Gör något. Eller lägg ner honom. Allt det här leder precis ingenstans, det bara "känns" och "verkar" och "tror".


    Jag skrev nu idag o frågade om han hade lust att ses imon o laga lite mat o ha en chill fredag. Jag ångrar lite att jag bara föreslog en dag nen iaf.. han svarade att hn hade lovat några polare att gå ut o ta några öl men att han gärna annars hade gjort det. Fick även senare på kvällen av honom godnatt o så.

    Jag hoppas ju att han är ärlig o att han menar att han gärna hade gjort det annars. Hade kompisarna bara varit en bortförklaring känns det ändå inte som att hab hade lagt till gärna gjort det annars utan då hade det kanske räckt att skriva att han skulle göra annat?

    Jag får väl avvakta o se..
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-21 23:33:04 följande:

    Varför föreslog du inte direkt en annan dag, lördag t ex? Var lite på.

    Jag förstår inte varför du skall avvakta och se. Vad är det du skall se? Vad väntar du på?


    För att jag själv bara kAn fredag o ingen annan dag
  • Anonym (TB)
    Ms H skrev 2019-03-22 07:09:44 följande:

    Om du bara en an träffa honom en enda dag i överskådlig framtid, så spelar det kanske inte så stor roll om han vill eller inte...


    Jag syftade la mer en dag denna helgen.. självklart kanske jag skulle ha föreslagit någon annan dag utöver helgen :)
  • Anonym (TB)
    Anonym (dessa velapor!!!) skrev 2019-03-31 17:26:52 följande:

    Har följt tråden med spänning eftersom jag dejtat ett gäng likadana med ungefär samma utkomst.

    Hur gick det? Blev det nån mer dejt?

    Har en likadan nu som man måste dra igång efter mail. Det dör liksom bara ut. Jag lessnar och försvinner. Dejtar nån annan, lägger ner... så är han tillbaks igen med ett lika meningslöst mail som tar slut fort jag svarat på det....eeeeeeeeeeeeh Han känner det liksom på sig att jag är på väg bort. Har föreslagit träff och varit tydlig med min önskan men han har velat sen dag 1 även om han skrivit lika frekvent som din.


    Oj lite sent jag var inne här!

    Nä han föreslog aldrig någon ny dejt men fortsatte däremot att skriva till mig som vanligt. För nån dag sedan var jag iväg på jobb resa med enbart killar o han började då fråga massa om jag har eget hotell rum eller om jag ska sova med nån av dom. Jag frågade då rätt ut igen om vi skulle ses någon dag fram över var av han svarar det kan vi göra :) jag frågar när det passar o han svarat när som! Jag föreslog då imon o han skulle kolla hur hans dag såg ut. Han fortsatte skriva idag men inte hört något om imon...

    jag förstår faktiskt inte. Jag tänker att vill han absolut inte träffa mig så borde han inte skriva till mig då det finns en chans atg jag kommer fråga igen om en träff? Eller?

    Däremot så tänker jag sluta skriva till honom .. o liksom visa atg jag är trött på att enbart skriva o inte ses? Eller tänker ni detsamma?
Svar på tråden Dejt hör av sig men mindre