• Anonym (Har inte så mycket med samlag att göra)

    Jag vill bara ut och dansa

    Hej!

    Jag är tjugofem år och brutit kontakten med min dysfunktionella biologiska familj för lite mer än ett år sedan.

    Därefter har jag haft en enorm fokus med mitt liv i framtid. Jag har verkligen blivit fri och gör precis det jag vill. Jag pluggar, volontärsarbetar på två hjälp-verksamheter för andra människor i utsatthet. Jag sysslar med kampsport på fritiden och tränar för mig själv med jogging och gymträning.

    Jag kommer i kontakt med andra människor och lever ett helt annat liv och mår väldigt bra.

    När jag var tonår gick jag mycket på tonårsdiscon, det var väldigt skoj trots min lilla blyga karaktär, så kom jag i träff med andra.

    Jag har alltid mer eller mindre fokuserat på framtiden och äntligen gör det jag vill i lugn och ro.

    Men nu när jag har gjort det ett tag, känner jag att det inte alls vore så tokigt att faktiskt någon gång ibland gå på dansställen, jag saknar trots allt tonårsdiscona.

    Det bästa kanske var att det inte var alkohol inblandat och man kom ändå i kontakt med de människor man fann intresse av att vilja dansa. Det var roligt, men den sortens system på sådana ställen.

    Det kanske inte finns något liknade i vuxenålder där alkohol är nog alltid inblandad på dansställen. Men jag skulle vilja gå i alla fall. Dansa lite och ha roligt.

    Fanns ju också en specifik sak det gick till för att vilja dansa med någon, visa intresse och så. Jag vet inte om det är detsamma i vuxen ålder. I tonåren minns jag att det bara var att dansa så dök det upp någon eller att man gjorde det tvärtom, att någon dansade och så var det att man bara kunde dyka upp och börja dansa. Sedan pratade man bara med varandra.

    Är det samma sak idag. Att om någon dansa för sig själv, så är det bara dyka upp?
    Jag tänker mig att det kanske ha förändrats så mycket och framförallt i vuxenålder så kanske det gäller andra former av ''regler'' som man skall känna till.

    Jag har lagt i denna del av kategori för att vilja vara anonym och för att komma så nära ämnet som möjligt. Men ändå känns det lite fel, för det här har inte så mycket med sex att göra ändå.

    Jag ville vara anonym för att jag vet att vissa frågor om inte alla, är lite knäppa av sig.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jag vill bara ut och dansa
  • Mackan1978

    Jag tror att det fungerar ungefär på liknande sätt idag. Är sällan ute. Du kan få dansa med mig om du vill.

  • Anonym (Kvinna35)

    Om du går till ställen dit de andra också går för att de uppriktigt bara vill dansa så finns det inte lika mycket alkohol med i bilden. Var jag bor har det blivit vanligt med latinska danser. En till två gånger i månaden ordnas det på någon krog latinsk fest. Dit kommer alltid en hel del personer som har det som hobby och bara vill öva och dansa med olika personer. Där finns alltid också personer som bara är nyfikna och kommer för att se vad det hela går ut på. Så om det finns något liknand var du bor kan du gå och titta någon gång fast du inte själv känner till dansformen.

  • Meriall

    Det finns ju liknande tillställningar där man dansar pardans typ bugg etc. De brukar alltid vara alkoholfria. Kolla med någon förening. Kan ju inte dansa så gå en kurs först. Är nog exakt vad du söker.

  • Anonym (A)
    Mackan1978 skrev 2019-03-11 03:52:15 följande:
    Jag tror att det fungerar ungefär på liknande sätt idag. Är sällan ute. Du kan få dansa med mig om du vill.
    Det tror jag med
  • Anonym (Har inte så mycket med samlag att göra)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2019-03-11 05:26:54 följande:

    Om du går till ställen dit de andra också går för att de uppriktigt bara vill dansa så finns det inte lika mycket alkohol med i bilden. Var jag bor har det blivit vanligt med latinska danser. En till två gånger i månaden ordnas det på någon krog latinsk fest. Dit kommer alltid en hel del personer som har det som hobby och bara vill öva och dansa med olika personer. Där finns alltid också personer som bara är nyfikna och kommer för att se vad det hela går ut på. Så om det finns något liknand var du bor kan du gå och titta någon gång fast du inte själv känner till dansformen.


    Meriall skrev 2019-03-11 08:56:27 följande:

    Det finns ju liknande tillställningar där man dansar pardans typ bugg etc. De brukar alltid vara alkoholfria. Kolla med någon förening. Kan ju inte dansa så gå en kurs först. Är nog exakt vad du söker.



    Tack för er svar!

    Jag är intresserad av dans på krogen. Det känns mer spännande så. Träffa människor och menad att i princip hitta någon främling eller främlingar för att snacka och umgås.

    Man kan ju absolut börja på en dansklubb, men jag känner inte att det är riktigt så jag vill.
    :)

Svar på tråden Jag vill bara ut och dansa