• Anonym (Har inte så mycket med samlag att göra)

    Jag vill bara ut och dansa

    Hej!

    Jag är tjugofem år och brutit kontakten med min dysfunktionella biologiska familj för lite mer än ett år sedan.

    Därefter har jag haft en enorm fokus med mitt liv i framtid. Jag har verkligen blivit fri och gör precis det jag vill. Jag pluggar, volontärsarbetar på två hjälp-verksamheter för andra människor i utsatthet. Jag sysslar med kampsport på fritiden och tränar för mig själv med jogging och gymträning.

    Jag kommer i kontakt med andra människor och lever ett helt annat liv och mår väldigt bra.

    När jag var tonår gick jag mycket på tonårsdiscon, det var väldigt skoj trots min lilla blyga karaktär, så kom jag i träff med andra.

    Jag har alltid mer eller mindre fokuserat på framtiden och äntligen gör det jag vill i lugn och ro.

    Men nu när jag har gjort det ett tag, känner jag att det inte alls vore så tokigt att faktiskt någon gång ibland gå på dansställen, jag saknar trots allt tonårsdiscona.

    Det bästa kanske var att det inte var alkohol inblandat och man kom ändå i kontakt med de människor man fann intresse av att vilja dansa. Det var roligt, men den sortens system på sådana ställen.

    Det kanske inte finns något liknade i vuxenålder där alkohol är nog alltid inblandad på dansställen. Men jag skulle vilja gå i alla fall. Dansa lite och ha roligt.

    Fanns ju också en specifik sak det gick till för att vilja dansa med någon, visa intresse och så. Jag vet inte om det är detsamma i vuxen ålder. I tonåren minns jag att det bara var att dansa så dök det upp någon eller att man gjorde det tvärtom, att någon dansade och så var det att man bara kunde dyka upp och börja dansa. Sedan pratade man bara med varandra.

    Är det samma sak idag. Att om någon dansa för sig själv, så är det bara dyka upp?